Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za nov 11, 2006 13:13 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
dat is due knop recht achter het stuur op de stuurkolom. het is een speciaal knopje eigenlijk. je moet het hard indrukken en hard weetrekken. Het dient om de 4 pinkers te laten gaan. Mss kan je dat eens na kijken zoals vindikator zegt.
En moest ik jou zijn zou ik zo'n riem vlug gaan kopen. Je hebt natuurlijk wel pecht met je 11 november.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo nov 12, 2006 10:30 
Die Hazard knop had ik inderdaad gevonden, (staat niet voor niets hazard op) en is inderdaad de knop voor de alarmlichten. Ik ben dus naar huis gereden zonder richtingaanwijzers en constant met het knipperende groene lanmpje van de rechter pinker op het dashboard. (maar buiten was er niets te zien). Als ik de hazardknop indruk, dan gaan beide groene lampjes knipperen, maar buiten opnieuw niets. De verkoper heeft binnenin de stuurkolom geprutst, en daardoor heeft het bedienen van de gendel voor de pinkers geen invloed meer. Ik heb er een hoop witte plastiek nokjes bijgekregen... (zal mooie puzel worden)

Maar, ik ben ermee thuisgeraakt...
Voor die 330km waarvan 98% autosnelweg had ik toch ruim een halve tank nodig, ik schat zo'n 65 à 70 liter benzine. Ik denk (hoop) dat de choke blijft staan. Heeft er iemand een idee hoe groot zo'n benzinetank is?
Heb dus gereden zonder riem voor de aircopomp en zonder riem voor de stuurservo. Dit was geen probleem aangezien bijna alles autosnelweg was, en eens hij in beweging was het sturen best meeviel.
Er is nog veel werk aan, enkel de voor en achterlichten, centrale vergrendeling, benzine-, oliedruk-, koelvloeistof- en batterijmeter werken. Dus geen binnenverlichting, airco, remlichten en richtingsaanwijzers, claxon, snelheidsmeter, bediening stoel en vensters, ... Elektrisch moet er nog véél aan gebeuren.
Blijkbaar heeft een 1986 toch geen afzonderlijk chassis, maar de dragende delen zien er nog goed uit.
Roest dus op de klassieke plaatsen, onder de raampjes, boven aan de voorruit, en op verschillende plaatsen op de bodemplaat. Eveneens rechts een gat (waar een vuist door kan) tussen het achterwiel en de deuropening, en links een strook van ruim 10cm op 1 meter die vervangen dient te worden na de deuropening. Ook aan de achterdeur, waar het reservewiel opgemonteers zit is er een deuk.

De Van komt uit Nederland, tegen de Duitse grens, waar ie reeds twee jaar stil stond om opgeknapt te worden. Ik heb er nog de Duitse papieren (Fahrzeugbrief en ausnahmegenehmigung) bij.

Het oiepeil van de automaat was blijkbaar gecontroleerd met een koude motor, en zo was ie goed. Toch die moest volgens de peilmeter bij warme stationairdraaiende motor bekeken worden. Na het bijvullen van ruim 2 liter ATF olie kwam ie op het minimum te staan bij draaiende motor. Is dit normaal dat er zoveel verschil op zit bij draaiende motor? Volgens de verkoper schakelde de bak zeer goed, en bij mij, met ruim 2 liter oplie extra deed de bak dat ook zeer goed.

Daar ik deze winter mijn Jeep CJ-7 zal onder handen nemen, en met de afwerking van mijn huis ook nog wat werk heb (moet nu dus ook nog een carport bijbouwen), zal de Van waarschijnlijk maar tegen Zomer 2008 echt ingezet worden. Dit omdat ik 'm eerst goed wil onder handen nemen, wat begint met alles binnenin te demonteren, zodat de vloerplaat weer als nieuw komt te staan. Eveneens de dragende onderdelen worden nog extra tegen roest behandeld.

Binnenkort zal ik enkele foto's online zetten (link op : http://users.pandora.be/geert.vanhoorickx/ ) En een nieuw onderwerp starten...

Groeten,

Geert


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo nov 12, 2006 12:21 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Even snel uitgerekend verbruikt hij dan 21 liter benzine. wat redelijk normaal klinkt. de tank is bij mij iets van een 125 liter dacht ik. Nu begint het werk he. Foto's zijn altijd welkom. Laat ons gerust de vorderingen aan jou Van zien (je kan een nieuw onderwerp op het forum maken).
Ik wens je veel succes ermee en hopelijk kan ik jou aanwinst snel te zien krijgen op een meeting!!

mvg tomas

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo nov 12, 2006 13:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Veel suxes er mee en het beste begin je met een goede manual te kopen van de Van. :lol:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo nov 12, 2006 22:44 
Hey,

Een meeting zal nog niet voor direct zijn, ik weet momenteel nog wel wat gedaan...

Heb er ene bij gekregen 't was da of 25 euro korting :wink:
Heb er nu reeds drie van Haynes, twee van m'n Jeeps en deze van de Chevy...

Groeten,

Geert (bezig met foto's online te zetten)


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 12:36 
kweetwel geert ,

da gij een pakse kunt bouwe!


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: