Die Hazard knop had ik inderdaad gevonden, (staat niet voor niets hazard op) en is inderdaad de knop voor de alarmlichten. Ik ben dus naar huis gereden zonder richtingaanwijzers en constant met het knipperende groene lanmpje van de rechter pinker op het dashboard. (maar buiten was er niets te zien). Als ik de hazardknop indruk, dan gaan beide groene lampjes knipperen, maar buiten opnieuw niets. De verkoper heeft binnenin de stuurkolom geprutst, en daardoor heeft het bedienen van de gendel voor de pinkers geen invloed meer. Ik heb er een hoop witte plastiek nokjes bijgekregen... (zal mooie puzel worden)
Maar, ik ben ermee thuisgeraakt...
Voor die 330km waarvan 98% autosnelweg had ik toch ruim een halve tank nodig, ik schat zo'n 65 Ã 70 liter benzine. Ik denk (hoop) dat de choke blijft staan. Heeft er iemand een idee hoe groot zo'n benzinetank is?
Heb dus gereden zonder riem voor de aircopomp en zonder riem voor de stuurservo. Dit was geen probleem aangezien bijna alles autosnelweg was, en eens hij in beweging was het sturen best meeviel.
Er is nog veel werk aan, enkel de voor en achterlichten, centrale vergrendeling, benzine-, oliedruk-, koelvloeistof- en batterijmeter werken. Dus geen binnenverlichting, airco, remlichten en richtingsaanwijzers, claxon, snelheidsmeter, bediening stoel en vensters, ... Elektrisch moet er nog véél aan gebeuren.
Blijkbaar heeft een 1986 toch geen afzonderlijk chassis, maar de dragende delen zien er nog goed uit.
Roest dus op de klassieke plaatsen, onder de raampjes, boven aan de voorruit, en op verschillende plaatsen op de bodemplaat. Eveneens rechts een gat (waar een vuist door kan) tussen het achterwiel en de deuropening, en links een strook van ruim 10cm op 1 meter die vervangen dient te worden na de deuropening. Ook aan de achterdeur, waar het reservewiel opgemonteers zit is er een deuk.
De Van komt uit Nederland, tegen de Duitse grens, waar ie reeds twee jaar stil stond om opgeknapt te worden. Ik heb er nog de Duitse papieren (Fahrzeugbrief en ausnahmegenehmigung) bij.
Het oiepeil van de automaat was blijkbaar gecontroleerd met een koude motor, en zo was ie goed. Toch die moest volgens de peilmeter bij warme stationairdraaiende motor bekeken worden. Na het bijvullen van ruim 2 liter ATF olie kwam ie op het minimum te staan bij draaiende motor. Is dit normaal dat er zoveel verschil op zit bij draaiende motor? Volgens de verkoper schakelde de bak zeer goed, en bij mij, met ruim 2 liter oplie extra deed de bak dat ook zeer goed.
Daar ik deze winter mijn Jeep CJ-7 zal onder handen nemen, en met de afwerking van mijn huis ook nog wat werk heb (moet nu dus ook nog een carport bijbouwen), zal de Van waarschijnlijk maar tegen Zomer 2008 echt ingezet worden. Dit omdat ik 'm eerst goed wil onder handen nemen, wat begint met alles binnenin te demonteren, zodat de vloerplaat weer als nieuw komt te staan. Eveneens de dragende onderdelen worden nog extra tegen roest behandeld.
Binnenkort zal ik enkele foto's online zetten (link op :
http://users.pandora.be/geert.vanhoorickx/ ) En een nieuw onderwerp starten...
Groeten,
Geert