Hallo,
Een tijdje terug had ik last van een backfire door de inlaat. Door een oude bougie te vervangen was het probleem verholpen. 3 weken lang heb ik probleemloos rondgereden
Ik vond het al verdacht lang...
Toen kwamen de backfires weer de kop opsteken dit tezamen met een lagere olie druk dan normaal.
Toen ik het oliepeil checkte zag ik dat dit onder het "operationeel level" stond. Deze heb ik bijgevuld. Weet niet of het probleem nu verholpen is.
Ik heb een paar kleine ritjes zonder motorkap gedaan en hoorde geknetter af en toe. Ik ging ernaar opzoek en zag dat er vonkjes van de ignition coil over sprongen.
Vanmiddag een beetje van dichterbij bekeken en toen ik de rubberen kabel van de ignition coil naar de ignition distributor los maakte zag ik dat zowel de kabel als het connectie pinnetje op de ignition coil geoxideerd waren. Met een vijltje heb ik het overtollige materiaal weg gevijld.
Terug aangesloten en nu wil hij nimmer starten...
Dat kabeltje heb ik getest en nu blijkt volgens men volt meter dat deze niet meer geleidt. Ik meet 1 ohm.
Kan dit de oorzaak van men backfires ook zijn? Mij lijkt van wel, maar ik heb het al meer mis gehad.