Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: alles over de wetgeving lichte vracht ,camper, ivm low top
 Bericht Geplaatst: vr nov 01, 2013 00:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
ik zie door de bomen het bos niet meer,

ik las hier op tforum dat er toch zijn die een low top als camper hebben kunnen inschrijven.
een lowtop in belgie als camper inschrijven kan dit als op zen kenteken in nederland camper vermeld staat?of word dit geweigerd bij de keuring omdat het een lowtop is en bijgevolg te laag of zo?
is een chevy lowtop hoog genoeg aan de binnenkant om aan camper te voldoen?

indien dit toch als camper kan heb je dan die tussenschotten niet nodig begrijp ik. of nemen sommigen dat tussenschot weg na de keuring?


een lowtop als lichte vracht dan (zoals je ze meestal vind ),,op lpg,, betaalt die dan jaarlijkse lpg tax? camper hoeft geen te betalen begrijp ik,


ik krijg op mijn vraag aan een nederlander of zijn lowtop van van 1985 een lichte vracht is of een camper op papier, zijn antwoord . de wagen staat geregistreerd als oldtimer... meer niet,, is hij niet op de hoogte of is het daar ergere soep.
een andere vermeld bij zen 1986 lowtop,,"camper op kenteken" is dit dan interesant voor hier. als oldtimer kan ik daar dan direkt mee rijden ,,o plaat krijg je vrijwel direkt want je hebt geen gelijkvormigheidsattest nodig , de homologatie voor dagelijkse inschrijving kan ik dan langzaam aan doen en tvoordeel zou dan zijn low top/ camper en daardoor geen lpg tax en minder dure verzekering. of klopt mijn theorie niet.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: alles over de wetgeving lichte vracht ,camper, ivm low t
 Bericht Geplaatst: vr nov 01, 2013 11:17 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 09, 2010 10:58
Berichten: 141
Woonplaats: zulte
hey de mijne staat hier in belgie ingeschreven als oldtimer en als camper tegelijk en het is een lowtop
in nederland is het een heel andere soep daar moet je een minimum hoogte hebben binnenin daar doen ze wel moeilijk over
in belgie zelf als oldtimer moet je wel een gelijksvormigheidsattest hebben tenzij hij van voor 1968 is


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: alles over de wetgeving lichte vracht ,camper, ivm low t
 Bericht Geplaatst: vr nov 01, 2013 14:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
oei,, als oldtimer een gelijkvormigheidsattest,, ben je zeker, want mijn amerikaan heeft dit ook niet en dat was geen probleem , is dit bij campers uitzonderlijk zo dan?

dan is nederland zeker uitgesloten , helaas ,

maar kheb er hier eentje op 't oog, vanavond ga ik gaan kijken. geen lowtop, er is niets moois te koop in belgie qua lowtop. en in feite ik ga blij zijn dat ik kan rechtstaan met een high top,


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: alles over de wetgeving lichte vracht ,camper, ivm low t
 Bericht Geplaatst: vr nov 01, 2013 14:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 09, 2010 10:58
Berichten: 141
Woonplaats: zulte
van-man schreef:
oei,, als oldtimer een gelijkvormigheidsattest,, ben je zeker, want mijn amerikaan heeft dit ook niet en dat was geen probleem , is dit bij campers uitzonderlijk zo dan?

dan is nederland zeker uitgesloten , helaas ,

maar kheb er hier eentje op 't oog, vanavond ga ik gaan kijken. geen lowtop, er is niets moois te koop in belgie qua lowtop. en in feite ik ga blij zijn dat ik kan rechtstaan met een high top,



ja ik ben de mijne vorige week vrijdag gaan keuren en ze moesten het toch wel zien
de oldtimer keuring is veel verstrengd nu zelfs nu worden de remmen ook getest op de testbank en niet meer zoals vroeger dat je gewon even moest remmen om te kijken of het voertuig wel stopte
en fluohesje en brandblustoestel en gevaren driehoek zijn ook verplicht geworden bij oldtimers


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: alles over de wetgeving lichte vracht ,camper, ivm low t
 Bericht Geplaatst: vr nov 01, 2013 15:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
remtest deden ze hier altijd al op de rollen, bij verschil links rechts kon je zeker terug komen,

maar gelijkvormigheidsattest ,,, ik denk dat je dat wel moet tonen als er eentje is, maar als je geen hebt zou dat voor oldtimer geen probleem mogen zijn,,
zoiezo best het keurstation bellen mocht ik in nederland een van kopen van 25 jaar oud.
homologatie is een ramp , al die miserie doorstaan voor een papierke , dat doe ik niet meer.

kheb het 1 keer gedaan voor mijn buick, nooit meer.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron