Auteur |
Bericht |
fastkid
|
Berichttitel: uitlaat! Geplaatst: vr mei 11, 2007 18:46 |
|
|
Moderator |
|
Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53 Berichten: 1208 Woonplaats: waregem
|
grag zou ik mijn Van wat meer laten rochelen. Daarom zou ik een andere uitlaatpot willen aanschaffen. Wat raden jullie aan / wat hebben jullie zitten?
nu zit er een (oude) cherrybomb tussen. De katalysator heb ik er al vanonder gehaald. Iemand tips om dat mooie rochelende V8 geluid uit mijn Van te krijgen?
_________________ chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---
|
|
|
|
|
nikom
|
Berichttitel: Geplaatst: za mei 12, 2007 00:02 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: zo okt 08, 2006 12:52 Berichten: 142 Woonplaats: nevele
|
|
|
|
|
Elky
|
Berichttitel: Geplaatst: za mei 12, 2007 09:55 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04 Berichten: 164 Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
|
Een andere uitlaat plaatsen kan een mooier geluid geven, maar is niet de enige manier om een andere brom te krijgen.
je kan maar zoveel demping wegnemen tot je niks anders meer hebt als een buis.
Jij wil waarschijnlijk dat hij op stationair een onregelmatig gerochel voortbrengt, maar dit hangt meer af van de nokkenas dan de uitlaat.
met de nieuwe motor die je hebt kan het zijn dat er een mildere nokkenas inzit tegenover standaard om het verbruik te temperen en daarom sommige andere vans het geluid hebben dat je wil maar je niet kan bereiken met gelijk welke uitlaat.
Het geluid hangt af van de overlapping van de nok voor de inlaat en de nok voor de uitlaat
Ik heb zelf een iets radicalere nokkenas geplaatst in mn el camino zonder iets te veranderen aan de uitlaat lijn of demping en de wagen geeft een compleet ander geluid, vooral op stationair, waar hij het onregelmatige rochelende geluid maakt dat vaak zo kenmerkend is aan een V8
_________________ EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project http://elcamino72.spaces.live.com/
|
|
|
|
|
ben
|
Berichttitel: Geplaatst: za mei 12, 2007 21:57 |
|
|
Hey
Een Vriend van mij heeft op zijn Chrysler Newport V6 bj 1968 een Cherry-Bomb uitlaat geplaatst prijs daarvan is 38 € plus wat buizen van 30€
persoonlijk vind ik die sound gewoon bangelijk we hebben deze aangeschaft bij http://www.dealsforwheels.be/
wss kunde die ook kopen bij lievens gent
in ieder geval bij de speedshop was hij meer dan 10€ duurder
http://www.cherrybomb.com/
Mvgr
|
|
|
|
|
fastkid
|
Berichttitel: Geplaatst: zo mei 13, 2007 20:40 |
|
|
Moderator |
|
Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53 Berichten: 1208 Woonplaats: waregem
|
Ik heb er een cherrybomb onder zitten maar deze gaan maar 2 jaar mee. nu zit ie er al een tijdje onder en is het tijd voor iets ander... het is dus een flowmaster 40 series geworden. Als hij erop zit (niet voor direct) laat ik het weten!
_________________ chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---
|
|
|
|
|
vindikator
|
Berichttitel: Geplaatst: zo mei 13, 2007 21:30 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42 Berichten: 455 Woonplaats: Tongeren
|
Die flowmaster heb ik er ook op zitten.
Mooi geluid bij het door trekken en tegen 110 valt het heel goed mee
|
|
|
|
|
ben
|
Berichttitel: Geplaatst: ma mei 14, 2007 05:46 |
|
|
hey
Van een flowmaster heb ik ook al zéér goede reacties gehoord
Mvgr
|
|
|
|
|
fastkid
|
Berichttitel: Geplaatst: ma mei 14, 2007 09:10 |
|
|
Moderator |
|
Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53 Berichten: 1208 Woonplaats: waregem
|
ik heb nu een 40series flowmaster gekocht. het is er 1 met één ingang en twee uitgangen. ik ga ze alletwee op de zijkant van mijn van laten uitkomen. Waar zou ik best de bijzen laten plooien (goedkoop adres?)
mvg fastkid
_________________ chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---
|
|
|
|
|
vindikator
|
Berichttitel: Geplaatst: ma mei 14, 2007 10:45 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42 Berichten: 455 Woonplaats: Tongeren
|
Ik heb er eentje met 1 ingang en 1 uitgang.
Welke dikte buizen ga je zetten?
Ik heb al eens buizen laten plooien bij Midas in Hasselt en da was heel goed van prijs maar die kunnen maar tot 60 plooien geloof ik.
|
|
|
|
|
ben
|
Berichttitel: Geplaatst: ma mei 14, 2007 11:24 |
|
|
Hey
wel mijn uitlaatbuis komt net voor het rechterachterwiel naar buiten.
Ik heb daarvoor losse delen gekocht , ellebogen , buis en beugels appart
en daar dan die cherry-bomb mee tussen gepuzzeld.
als eindstuk heb ik gekozen voor een plat en breed stuk (precies een brievenbus)
Mvgr
|
|
|
|
|
fastkid
|
Berichttitel: Geplaatst: ma mei 14, 2007 12:07 |
|
|
Moderator |
|
Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53 Berichten: 1208 Woonplaats: waregem
|
@ vindi; wat is heel goed van prijs. Mijn buizen zouden wel meer moeten zijn dan 60 hoor. ik had er graag van 70 of 75 gehad. Ik heb me namelijk laten vertellen dat hoe groter de diameter achter je pot is, hoe beter het geluid zal zijn. Ik ga dus gewoon op de originele plaats (achter linker achterwiel) 2 ipv 1 pijp laten uitkomen.
@ben; als ik het goed begrijp komt je uitlaat dan uit onder je runningbords. Ik heb polyester runningbords en ik ben bang dat die de warmte niet zullen aankunnen. Hoe heb jij dat precies gedaan? of heb je geen poly runningbords?
_________________ chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---
|
|
|
|
|
vindikator
|
Berichttitel: Geplaatst: ma mei 14, 2007 23:18 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42 Berichten: 455 Woonplaats: Tongeren
|
Ja de prijs weet ik nu niet meer juist maar vond op dat moment dat het goed mee viel.
In Hasselt kunnen ze niet dikker plooien dan 60, ze hebben daar de goede stukken niet voor.
Iemand anders die ze kan plooien zou ik eigenlijk ook niet dadelijk weten.
Intressante topic trouwens.
|
|
|
|
|
ben
|
Berichttitel: Geplaatst: di mei 15, 2007 00:47 |
|
|
Hey fastkid
Ik heb NOG geen "running boards" (ben wel op zoek)
maar volgens mij kan dat ook geen kwaad moesten die "running boards" er wel zijn .
Want voor dit VAN-virus .....had ik opgezette wagens (lees tuning)
en mijn uitlaat op mijn wagens liepen toen DOOR de poly bumper
en ik kan mij niet echt herinneren dat dat toen voor probs zorgde.
Ja mss wel roetaanslag van men Seat diesel maar dat was je der zo weer af.
Mvgr
|
|
|
|
|
fastkid
|
Berichttitel: Geplaatst: di mei 15, 2007 13:41 |
|
|
Moderator |
|
Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53 Berichten: 1208 Woonplaats: waregem
|
Ja klopt ook wel weer. Ik denk er namelijk aan om sidepipes te maken... of toch minstens ervoor te zorgen dat de uitlaten onder mijn runningbords uitkomen. mss laat ik wel aan beide kanten een uitlaat uitkomen. Zijn er nog mensen die daar hun uitlaten laten uitkomen en hebben jullie daar slechte ervaringen mee? (ik denk dan ook bv aan de lak op runningbords of zo??)
_________________ chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---
|
|
|
|
|
ben
|
Berichttitel: Geplaatst: wo mei 16, 2007 00:14 |
|
|
Hey fastkid
Iemand uit mijn vriendenkring rijd met een Dodge VAN B2500 5,2 V8 BJ 2001.
Hij heeft één sidepipe door zijn polyester kit steken , ik zal is vragen om daar foto's van door te sturen
Na 13 jaar in de auto-onderdelen verkoop ( http://www.autopartscenter.be/ & http://www.brezan.be/)
Heb ik het nog niet meegemaakt dat polyester smelt door hitte van een uitlaat (alles kan natuurlijk)
Er worden zelfs een soort van ontstekingskaarsen verkocht die achterin de uitlaat worden gemonteerd om er een ECHTE vlam uit te krijgen en zelfs dan smelt het polyester niet.
Polyester en polyesterharsen kunnen op die manier worden gemodificeerd dat ze vlamvertragend en zelfdovend zijn. Ze zijn bestand tegen bepaalde chemische stoffen, zoals een zwak alkalische of zwak zure omgeving. De maximale omgevingstemperatuur voor standaard polyester bedraagt
80 °C.
Kijk is een keer hoe heet uw uitlaat word .
Maar volgens mij gaat dat geen 80 °C zijn
En zal een runningboard ook geen standaard polyester zijn.
Mvgr
|
|
|
|
|
|