Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: A no go, is a no go...
 Bericht Geplaatst: do sep 29, 2011 14:55 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hoi bende,

Gisteren van jan gehad.
De ketel wou niet starten nadat ik er diezelfde dag nog verscheidene keren mee gereden had.

Mijn G20 rijd dus op LPG maar start eerst op benzine en gaat dan, vanaf een bepaald aantal toeren over op gas.
Probleem was dat hij wel aansloeg maar direct dus weer stilviel.
Benzinepomp, ontsteking en alle electrische componenten van de lpg zijn in orde.
Wat ik wel een koppel keer hoorde ter hoogte van de commander van de TBI was een snel "getik".
Het klonk dus meer als een "Krrrrrrr".
Nooit meegemaakt en denk dus in de richting van de solenoid van de choke klep of een injector die blijft haperen.

Wat heb ik nu gedaan in afwachting tot ik terecht kan bij de garagist?
Een rechtstreekse kabel van de accu naar de spoel van de klok van de lpg getrokken en op die manier dus ook ineens gestart op lpg.
Eenmaal de wagen draait, blijft die draaien ook al zet je het contact af.
Dus eerst koppel ik dan de by-pass kabel van de accu af en dan kan ik de wagen met het contact stilleggen.

Ik ben eens curieus aan wat het kan liggen en hoeveel deze grap me gaat kosten.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A no go, is a no go...
 Bericht Geplaatst: do sep 29, 2011 20:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
das minder, zou ook geen idee hebben wat het zou kunnen zijn
hopelijk is het een kleinigheid en is het snel en goedkoop opgelost!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A no go, is a no go...
 Bericht Geplaatst: do sep 29, 2011 22:08 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Een tip die je misschien kan verder helpen (voorlopig):

Je kan ook direct starten op lpg als je het contact opzet, en dan een paar keer het knopje van lpg/benz een aantal keer van links naar rechts zet.
(keer of 3 is voldoende)
Zorg ervoor dat je knopje op lpg staat als je dan start.
Het is een beetje te zien welke installatie je hebt, maar bij de meeste lukt dit wel.
Hopelijk heb je dan zo deze bypass niet nodig.

Suc6

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A no go, is a no go...
 Bericht Geplaatst: vr sep 30, 2011 20:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Die tip zal ik wel eens testen als de Van terug normaal start.

Nu zondag ga ik toch al naar mijn 2 kameraden hun garage om een andere zijruit te steken (yep, ben onlangs ook nog eens slachtoffer geweest van onze multiculturele samenleving. Maw: ze hebben die ruit ingezwierd. Die grap kostte me ook al 150€ voor de aankoop van een tweedehandse ruit).
Als ik daar dan ben kunnen we misschien al eens met een grote loep naar de TBI gaan kijken.
Als der een andere op moet zullen we op zoek moeten gaan naar "nen okkeuzie" TBI en als we die niet vinden pleur ik er wel een Edelbrock op.

Maandag gaat hij hoogst wss bij Johan Anthonissen binnen en dan zien we verder wel.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A no go, is a no go...
 Bericht Geplaatst: do okt 06, 2011 15:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
De G20 is gerepareerd.
Het was dan toch de benzinepomp.
Als ik dat had geweten had ik ze zelf vervangen.

Volgende maand nieuwe remklauwen steken want er blijft er ene achterwege als ik rem.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A no go, is a no go...
 Bericht Geplaatst: do okt 06, 2011 15:32 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Die benzinepompen van een G20 zijn blijkbaar geen lang leven beschonken...
Bijna elke Van heeft er al 1 moeten vernieuwen...
Zorg er ten alle tijde voor dat er benzine in je benzinetank zit zodat de pomp niet kan droog draaien, ook als je op lpg rijd, draait de benzinepomp mee.
Maar al draag je zorg voor je pompje, sneuvelen doen ze allemaal.

Al bij al nog een redelijk goedkope herstelling Ef1, het kon slechter zijn.
Ik dacht dat dit onderdeel iets van een 89 euro kost.Kanda?

De revisiekitjes voor de rempompen zijn ook nog betaalbaar.
Is ook een klusje wat je zelf kan doen. Naargelang je wilt.

Greetz,Mac

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A no go, is a no go...
 Bericht Geplaatst: vr okt 07, 2011 14:57 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Revisieset voor 1 klauw kost 32€.
Nieuwe klauw 50€.

Voor mij is de keuze dan snel gemaakt.
Een klauw vervangen is een half uurtje werk.
Als ik bovenop dat half uur ook nog eens een half uur moet liggen prutsen met zo'n revisieset steek ik ineens wel nieuwe klauwen.
Scheelt een hoop werk.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron