Auteur |
Bericht |
joff
|
Berichttitel: Switchen LPG / NAFT Geplaatst: ma dec 03, 2007 11:41 |
|
|
ik zoek iemand die zon switchke zelf heeft gestoken , algezien mijn switch nimeer werkt en ik met men handen in men haar zit :s dacht ik misschien hier een oproepke te doen ?
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Geplaatst: ma dec 03, 2007 14:58 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
Zijde zeker dat het de switch zelf is die kapot is? Op wat staat hij nu eigenlijk? Op LPG?
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
vindikator
|
Berichttitel: Geplaatst: ma dec 03, 2007 19:22 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42 Berichten: 455 Woonplaats: Tongeren
|
Die switch is aan gesloten op een relais en die gaan nogal eens kapot.
Relais steekt normaal onderde motor deksel van boven ergens.
Is een relais met 5 aansluitingen.
|
|
|
|
|
vanman
|
Berichttitel: Geplaatst: ma dec 03, 2007 19:43 |
|
|
ik weet niet zeker of er wel een relais zit voor je afsluitkranen, maar kijk eerst eens of uw afsluitkraan op uw naftleiding wel spanning krijgt.
doe dit zo,
zet uw contakt op,
zet uwe keuzeschakelaar op benzinestand, ga dan kijken naar uw benzineafsluitkraan(die zit tussen uw benzinepomp en de carburator en word elektisch bediend), daar komen dus twee draden aan toe,een massa en een plusdraad koppel er ééntje los, liefst de plus , je zal dan direkt de kraan moeten horen klikken(één klik) test of je daar stroom trekt op de plusdraad door met een testlampje te werken, normaal kan je ook vonkjes trekken als je aan en afluit en hoor je duidelijk je kraan klikken. heb je daar spanning en je kraan klikt niet, dan is de fout al gevonden, dan heb je een defekte afsluitkraan.
nooit onderdelen vervangen op goed geluk,,,ga eens met een meter of minstens een testlampje aan de slag en zoek uit waar de fout zit, die schakeling is heel simpel hoor, het is gewoon een wissel
|
|
|
|
|
Ollie
|
Berichttitel: Geplaatst: ma dec 03, 2007 21:21 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13 Berichten: 696 Woonplaats: VICHTE
|
_________________ Proud Member of
|
|
|
|
|
vanman
|
Berichttitel: Geplaatst: ma dec 03, 2007 23:46 |
|
|
ik vind zijn fout op 5 minuten, ge moet er gewoon eens in graven,
ma ja, ik heb gemakklijk klappen, ik ben nogal een technisch geval en vooral elektriciteit is voor mij kinderspel.
een 12V testlampke is onmisbaar in een oude wagen, ge kunt er snel fouten mee vinden/ ge zet ze ergens vast met die klem op een massa en dan kan je overal gaan prikken op zoek naar 12V, je kan nooit kortsluiting maken want het lampje brand.
nog iets,
in mijn van ligt ook altijd een klein zaklampke,zo een cigaarken,,als ge ergens in een boeregat stilvalt of een zekering moet vervangen in den donkeren onderin je dashbord dan kan je zonder zaklamp nix beginnen.
|
|
|
|
|
joff
|
Berichttitel: Geplaatst: di dec 04, 2007 10:45 |
|
|
danku voor de uitleg alvast!
en als ik mijn contact -opzet hoor ik zone klik ...
kweet ni of het dat is ... ma misschien iemand is zin om te komen kijken ofzo ?... ben ni zonen elentrieker
|
|
|
|
|
vindikator
|
Berichttitel: Geplaatst: di dec 04, 2007 14:19 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42 Berichten: 455 Woonplaats: Tongeren
|
Die klik zijn de gas klepppen die open gaan, er staan minstens 2 gas kleppen, eentje op elke gas ton en eentje net voor de ontspanner.
|
|
|
|
|
|