Auteur |
Bericht |
joff
|
Berichttitel: Batterij Geplaatst: wo nov 28, 2007 19:44 |
|
|
hoihoi
als ik mijn van een dagje niet start , de dag erna heeft ze echt moeite me in gang te geraken , kan dit zijn van de koude ofzo?... of zijner andere dingen die ik over het hoofd zie?...
die batterij is al meer dan 2jaar dus ik veronderstel da ze gewoon te licht of oud is?...
55ah 420a is het ... te licht?
|
|
|
|
|
Brutus
|
Berichttitel: Geplaatst: wo nov 28, 2007 20:31 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41 Berichten: 2041 Woonplaats: Deinze
|
bij mij 95AH 760A
meschien wa licht bij u om diene V8 rond te sleuren
alternator ook s laten nazien, durven ook wel s de geest geven
|
|
|
|
|
Ollie
|
Berichttitel: Geplaatst: wo nov 28, 2007 20:56 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13 Berichten: 696 Woonplaats: VICHTE
|
_________________ Proud Member of
|
|
|
|
|
joff
|
Berichttitel: Geplaatst: wo nov 28, 2007 22:08 |
|
|
ieps
alternator is splinternieuw...
|
|
|
|
|
Brutus
|
Berichttitel: Geplaatst: do nov 29, 2007 05:50 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41 Berichten: 2041 Woonplaats: Deinze
|
steekt er dan maar een zwaardere batterij in
|
|
|
|
|
joff
|
Berichttitel: Geplaatst: do nov 29, 2007 10:17 |
|
|
goei adreske?...
ne auto 5 ofzo ?
of betere winkels ?
en hoeveel ah en a moet ze dan hebben ?
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Geplaatst: do nov 29, 2007 11:31 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
Dat zijn standaard autobatterijen hoor. En Auto5 is inderdaad geschikt (hoewel onze Vans daar niet op de brug geraken. MAar voor een batterij moet je op geen brug staan he. )
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
Elky
|
Berichttitel: Geplaatst: vr nov 30, 2007 01:48 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04 Berichten: 164 Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
|
Opgelet dit zij niet altijd zomaar standaard batterijen, Je controleert best eerst es waar de + en - terminal staan.
Ik weet dat bij oudere chevy modellen de terminals van plaats verwisseld zijn.
Kan niet zeggen vanaf welk jaar, bij mijn Van (bj92) is het standaard, bij de El Camino (bj72) staan ze nog zoals het vroeger in amerika de gewoonte was.
_________________ EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project http://elcamino72.spaces.live.com/
|
|
|
|
|
vanman
|
Berichttitel: Geplaatst: vr nov 30, 2007 11:03 |
|
|
een zwaardere bestaat niet .ze geven allemaal even veel spanning. wel een grotere capaciteit. dus meer opslag. ik had zo een grote steken, maar ze was ook versleten. ik heb nu terug een originele kleine en ben heel content. een hogere,zwaardere of grotere batterij geeft meer ampere per uur. ze kan dus iets langer belast worden..vooraleer ze leeg is maar ze is even sterk als een kleine.
ik heb de mijne +-100 euro betaald bij de cremer in schellebelle.
een grotere kan snel 150 kosten.
mijn starter demareert ook traag als men motor goed warm staat. ik heb alle punten nagezien tot net aan de starter. de conecties opgekuist en opnieuw aangesloten.een nieuwe batterij ,,, het heeft een beetje geholpen, maar is niet weg. koud draait men starter heel snel maar warm veel te traag in het begin om dan na 6 a 7 seconden volhouden stilaan sneller te gaan draaien.
ik weet nu dat het in de starter zit. hoogst waarschijnlijk in de (verbrande)contactring in de solenoid. maar voorlopig lukt het nog om te starten, tis alleen moeilijk met warme motor. ik weet ook dat als ik die starter openvijs dat em dan meestal helemaal gereviseerd moet worden. dat doe ik liever na de winter, als ik met de buick kan rijden(die bespaar ik dat vuile weer van deze periode)
|
|
|
|
|
john&cathy
|
Berichttitel: Geplaatst: za dec 01, 2007 17:18 |
|
|
batterij moet min 70Ah zijn... lagere trek je gewoon uit elkaar bij manier van spreken heb net hetzelfde voor gehad. nieuwe batterij staat in de gang hier... enkel nog tijd vinden om de boel open te gooien en te wisselen...
|
|
|
|
|
ben
|
Berichttitel: Geplaatst: za dec 01, 2007 22:16 |
|
|
Hey
Das dan wel straf dat de batterij min. 70ah moet zijn
Ik rijd al zeker 4 jaar rond met een 60ah ,
De samenstelling daarvan is wel calcium+calcium (hogere ah bij koudstart).
Het is gek genoeg wel zo (en dat weet Joff ondertussen) dat een VMF batterij met ref 57212=72ah ,even duur is dan een VMF batterij met ref 56420=64ah
Ik heb indertijd een 60ah (L=23,1) genomen omdat een 72ah (L=27,8 ) te groot was.
Mvgr
Ps ; VMF is een merk van calcium+calcium batterijen
Men heeft bvb ook Varta of Brega enz..
|
|
|
|
|
|