Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Generator
 Bericht Geplaatst: do okt 25, 2007 13:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Heeft iemand van jullie ooit geprobeerd om een 220volt generator in de Chevy te bouwen?

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do okt 25, 2007 21:13 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Nog niet maar wat wil je precies doen?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do okt 25, 2007 23:22 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Wel, ik heb drie ideetjes...
Het eerste is om de generator bovenop mijn motorblok te bouwen zodat het lijkt alsof de chevy een dubbel motorblok heeft. (Beetje zoals de racewagen van fast and furious op het einde )
Mijn tweede gedacht was om de generator in de chevy te bouwen. Nu ik de achterste zetel uitgebroken heb, heb ik redelijk wat plaats over achterin.
En mijn derde gedacht was van gewoon de generator op een aanhangwagentje te plaatsen en dan een kabel via de draagas in de chevy binnen te steken.

De uiteindelijke bedoeling zou zijn om 330 volt op te kunnen wekken met de generator, dat op zijn beurt dan weer 5 x 220 volt kan opwekken.
Op die manier zou ik al heel wat meer opties hebben met de chevy. Ik zou bijvoorbeeld een rijdende kerstboom kunnen maken van mijn Van. Of een compleet geluidssysteem met cdspelers, verschillende boxen, lichteffecten, stroboscoop, ...

Of gewoon binnen de 5 minuten een kan koffie zetten.

Met andere woorden, het zou een wereld van verschil kunnen maken wanneer ik bijvoorbeeld wil wedijveren met tuningwagens over "wie heeft het meeste lichtjes"


NAdelen :
generator op motorblok mag waarschijnlijk niet van de keuring
generator in auto maakt allicht veel lawaai en stinkt
generator in aanhangwagen, betekent dat ik die aanhangwagen overal mee naartoe moet sleuren als ik wil opscheppen met mijn 6 blacklights onder de wagen of de stroboscoop achterin de Van of zelfs met de rookontwikkelaar onder de motorkap.

kWeet het, tis een beetje euforisch denken en er komt veel fantasie bij kijken. MAar bedenk zelf maar eens wat je zou kunnen/ willen doen met 5 x 220 volt stopcontacten in je auto.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr okt 26, 2007 07:20 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jul 10, 2007 08:58
Berichten: 94
Woonplaats: Gent
Je zou eens moeten uitrekenen hoeveel watt je nodig hebt. Je zou anders een omvormer kunnen gebruiken. Je moet dan wel je motor laten draaien, tenzij je een tweede (huishoud) batterij installeert.

Een generator van de makro is goedkoop maar maakt veel lawaai. Een echte Honda generator (geen namaak) is veel stiller en kan in de van als je de uitlaat naar buiten kan voeren.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr okt 26, 2007 22:31 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:D 8) jow koffietje al eens gedacht aan zonne panelen???
is binnenkort het salon mobicar. misschien daar wat ideetjes gaan op doen é.
misschien zijn er nog die zin heben om mee te gaan é. keep on vanning :D :) :D . :D

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma okt 29, 2007 11:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
3000 euro voor 1 paneel... beetje kostelijk he? En dan heb ik nog niet eens de installatie in mijn auto om de energie om te zetten...

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 13, 2007 18:57 
voor de lichten en dergelijke om te wedijveren met tuningcars
:arrow: de neons verbruiken ong 5 mA en kunnen dus gerust uren draaien zonder extra hulp, een omvormer is perfect geschikt voor zwaardere dingen en met een omvormer kan je vrij gemakkelijk zonder probs een uur 5 laptops aansturen en twee cb toestellen.
deze omvormers vind je gemakkelijk in truckshops en macro
http://www.joostshop.com/

wel oppassen dat je een 12v-220v koopt anders werkt het beestje niet
de generator is geweldig voor uren stroom 220V zonder wakker te liggen van je van maar dat ding moet buiten staan en dus enkel nuttig bij stilstand
aan jou de keuze wat je wil

mijn van is nu zo:
de neons binnen werken rechttreeks op de hoofdbat en alleen tijdens een rit. buitenverlichting staat eveneens rechtstreeks op de gewone lichten.
indien ik tijdens de rit koffie, laptop, playstation ed nodig heb gaan deze over de omvormer in de kast en geven een perfect resultaat (enkel tijdens rit)
eenmaal ik mijn hobby uitvoer (rallysecurity) en ik op mijn Kp plaats sta ga ik over met cb, laptop, ed over op de generator (spijtig de vorige is kapot maar word verandert tegen volgend seizoen.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 13, 2007 21:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
ebde daar een schematje van liggen?of foto's?

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 13, 2007 21:55 
van wat?
de omvormer of de groupe???


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 13, 2007 23:31 
ik zit te denken om zelf iets te bouwen,
allez, al wat gemakkelijk is, gewoon een autoalternator doen draaien met een klein motorke, van een grasmachien of een brommerke, dan laad je je batterij op net alsof je rijdt.
ge bouwd alles in een stevige kist uit mdf met dikke isolate en klaar is kees,,enkel de uitlaat naar buiten trekken en een koelsysteemke uitdokteren.moteurke in gang trekken en hop ge hebt saus.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do dec 13, 2007 23:37 
vind ik omslachtig voor die 90 euro da ge moet geven voor een generator


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr dec 14, 2007 01:02 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Mja, kzal mijn idee dan maar niet uit de doeken doen zeker? Ah well, what the heck...

Generator op de capeau van je wagen monteren, aandrijfriem verder uitbreiden zodat generator draait als motor draait. :lol:

Am I...am I out of my mind... am I looooooosing my senses?

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Electrisch systeem (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: