Elektrisch schema kan ik je niet geven. Wel kan ik je eens tonen naar waar die kabels allemaal lopen. Natuurlijk, als de kleuren van je kabels niet kloppen, gaan we alles ne keer kabelke per kabelke moeten bekijken.
Normaal heb je inderdaad 3 kabeltjes aan dat bakske. diene blauwen is de indicator van je tank (duidt aan hoeveel gas er nog in zit).
Dan heb je een zwarte en een rooie. De één is aangesloten op je batterij met een 5ampere zekering er tussen.
De ander gaat naar een relais. Die relais doet de overschakeling van gas of naft. (Vandaaruit vertrekt ook een wirwar aan kabels)
2 sets kabels vertrekken naar de benzinepomp
2 x 2 sets kabels lopen naar de kleppen van je LPG installatie (1 klep zit op je tank, de tweede klep zit vlak voor je verdamper). (Natuurlijk als je meerdere tanks hebt zitten, vertrekt er telkens nog een set kabels naar die kleppen he...)
En al de rest van je LPG installatie wordt geregeld via druk. Daar komt geen elektriciteit bij kijken. Gewoon pure fysica.
LPG installatie is dus een kleppensysteem waarbij het ene wordt afgesloten en direct daarna het andere wordt opengezet.
Om aan je kabels uit te geraken, vertrek je best vanuit de relais die het openen en sluiten van de kleppen regelt. Dat heb ik ook gedaan en is de makkelijkste manier om alles terug te vinden. Er bestaat een topic waarin ik die kabels al ne keer heb uitgelegd. kZal 'm es zoeken.
Maar misschien kan dit je al wat op weg helpen :
De relais is dat zwart blokske (de rechtse). Daaronder zie je dat 5 ampère zekeringske.
Blauw is de indicator van de gas. Die rooie is de aansluiting vanuit de batterij en die zich vertakt. Ik weet niet meer welke kleur welke kleppen opent
, maar met een batterijtje en 2 kabeltjes kan je dat rap uitvissen.