Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Interieur (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: za mei 15, 2010 22:48 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do mei 13, 2010 13:25
Berichten: 10
Woonplaats: Harelbeke
Hallo,
Dit is mijn eerste bericht op dit forum.
Afgelopen maandag heb ik een G20 cargo versie van 1989 gekocht en ben er helemaal zot van!
Hier enkele foto's. (zijn de foto's van de advertentie)
http://img215.imageshack.us/i/267142146.jpg/
http://img39.imageshack.us/i/267142143.jpg/
http://img266.imageshack.us/i/267142142.jpg/
http://img514.imageshack.us/i/26714214.jpg/

Er is wel wat werk aan. Het bestaande tussenschot wil ik naar de neus verplaatsen om meer laadruimte te creëren. Mijn plan is om er 2 moto's in te plaatsen. Daarnaast ga ik ook het interieur aanpakken.
Daarom heb ik enkele vragen. Eerst en vooral moet ik veel rubbers vervangen aan deuren en ramen. Ook het frame rond het glas van de klapraampjes vanvoor zijn aan vervanging toe. Ze zijn helemaal doorgeroest. Dit heeft prioriteit. Waar kan ik dit alles voor een redelijke prijs bekomen? En van die rubbers zijn het er redelijk wat.
Ik wil ook de achterbank vervangen door eentje met gordels. Safety first ;) En misschien ook de voorste twee. Ik speelde ook met het gedacht om er 4 captain chairs in te plaatsen ipv een achterbank. Mijn vraag is nu, waar kan ik zoiets vinden? Misschien bij sloperijen van Amerikaanse wagens? Maar waar zijn er? Btw ik zoek geen zelels van ducato's, vito's enz. Tis ne van dus het moet ook die uitstraling hebben ;)
Voorlopig zijn dit mijn vragen. Hopelijk weet er iemand raad.
Alvast bedankt,
Timmy


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: zo mei 16, 2010 07:53 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
committed schreef:
Hallo,
Dit is mijn eerste bericht op dit forum.


Hoi commited,

Welkom op het forum van de Streetvanners.

committed schreef:
Afgelopen maandag heb ik een G20 cargo versie van 1989 gekocht en ben er helemaal zot van!
Hier enkele foto's. (zijn de foto's van de advertentie)
http://img215.imageshack.us/i/267142146.jpg/
http://img39.imageshack.us/i/267142143.jpg/
http://img266.imageshack.us/i/267142142.jpg/
http://img514.imageshack.us/i/26714214.jpg/


Mooie foto's, mooie Van.
Ziet er zeer strak uit.

committed schreef:
Er is wel wat werk aan.


Dat heb je altijd aan een Van, zelfs aan de laatste nieuwe.
Een Van is NOOIT af. Dat is nu éénmaal de hobby én de liefhebberij.

committed schreef:
Het bestaande tussenschot wil ik naar de neus verplaatsen om meer laadruimte te creëren. Mijn plan is om er 2 moto's in te plaatsen. Daarnaast ga ik ook het interieur aanpakken.


Je gaat er dus zowiezo een licht vracht van maken. Kijk goed na wat er op uw papieren vermeld staat en informeer U goed bij de keuring of op de website van het FOD.
't Is maar dat je achteraf, na al je werken, niet voor nare verrassingen te staan zou komen.
Ik zeg dit maar omdat, door de band genomen, de meeste keurders van de keuringsstations beginnen flippen als ze een Amerikaan zien binnenrijden en nogal de neiging vertonen U een kl**t af te trekken.

committed schreef:
Eerst en vooral moet ik veel rubbers vervangen aan deuren en ramen. Ook het frame rond het glas van de klapraampjes vanvoren zijn aan vervanging toe. Ze zijn helemaal doorgeroest. Dit heeft prioriteit. Waar kan ik dit alles voor een redelijke prijs bekomen? En van die rubbers zijn het er redelijk wat.


Die vraag moet je maar eens stellen aan MacGyver. Die heeft al zulke rubbers vervangen aan zijn vorige Van (die waar ik nu mee rijd).
Van shops denk ik aan : Speedshop in Stekene of Benoit Grollet ergens in de Ardennen.
Die rubbers kan je ook online bestellen bij Cars & Stripes in Duitsland of C&P in Nederland.
Hou rekening met een prijskaartje tussen de 250€ en 400€ (grof genomen)

committed schreef:
Ik wil ook de achterbank vervangen door eentje met gordels. Safety first ;) En misschien ook de voorste twee. Ik speelde ook met het gedacht om er 4 captain chairs in te plaatsen ipv een achterbank. Mijn vraag is nu, waar kan ik zoiets vinden? Misschien bij sloperijen van Amerikaanse wagens? Maar waar zijn er?


Regelmatig de bekende tweedehands sites eens raadplegen zoals Kapaza of 2de hands.be.
Bij Benoit Grollet of Vans 'n 'vettes in Nederland maak je ook het meeste kans.
Ook in Gent heb je American Car Import, daar kan je ook eens informeren.


committed schreef:
Alvast bedankt,
Timmy


Graag gedaan!

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: zo mei 16, 2010 10:37 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Hai Timmy,

Eerst en vooral welkom op dit forum.
En proficiat met je aankoop, volgens de fotos die je postte, ziet je Van er gezien zijn leeftijd nog heel strak uit.
Aan de carrosserie zul je weinig of geen werk hebben, een heel groot pluspunt, want hoort bij de zwakste plekken van onze Vans.
Je Van is herspoten, als dit goed gedaan is, ben je daar al een tijdje gerust mee.

De rubbers dan.
Op sites zoals www.carsandstripes.de kun je het merendeel van je onderdelen uit een online catalogus bestellen.
Het is een site uit Duitsland, je hoeft daar niks van te vrezen, ik heb daar al veel besteld, en die mannen leveren prima werk.
Heel betrouwbaar ook.
Ik zal je alvast een goeie tip meegeven, vervang je rubbers NIET door de originele rubbers van GM. Deze zijn veel te duur, en van slechte kwaliteit.
De aftermarket rubbers zijn van een andere materie gemaakt, en zijn stukken beter.
De GM rubbers versterven ,en eens ze beginnen te kraken, zuigen ze al het water op gelijk een spons.
Wat natuurlijk de roestvormoing op de deuren bevorderd.
Het goedkoopste adres dat ik ben tegengekomen is voorlopig ChevyFranky in Nederland.
Benoit Grolet in Bierwart (Namen) is hier ook 1 van de huisleveranciers.

We zouden graag binnenkort nog eens een uitstapke doen met de Vans naar 1 van deze adressen.
Benoit, of Vans&vettes, maakt niet uit. als we maar eens kunnen cruizen.
Hou het forum in de gaten daarvoor.
Maar ik zie dat je van Harelbeke bent, das niet zo ver van bij mij.
Als er iets is, ge moet maar roepen é.

Groeten, Macgyver

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: zo mei 16, 2010 11:25 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:wink: :wink: congratz met de aankoop ,very nice van zunne .
zou eens tot bij chevyman franky rijden moest ik van u zijn of stuur hem eerst eens een mailke die kan overal aangeraken voor ne goeie prijs :idea:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: ma mei 17, 2010 15:27 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
schoon van. ziet er heel proper en netjes uit. staat die ook niet een beetje met de neus omlaag? of de kont omhoog?? is maar hoe je het bekijkt hé :lol:

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: di mei 18, 2010 10:02 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do mei 13, 2010 13:25
Berichten: 10
Woonplaats: Harelbeke
Allemaal bedankt voor de reacties. It was love at first sight!
De van is gekeurd als lichte vracht ct (4+1), dus daar heb ik hopelijk geen problemen.

Heb al eens gekeken op die Duitse site. Al wat ik nodig heb, staat in hun catalogus. Maar ik vind enkel de prijzen niet.
Ik zal ook eens mailen naar Chevyman Franky, dan kan ik eens vergelijken.
Heeft er ook iemand ervaring met Global Motorparts in Kortrijk? http://www.gmb.be/ Want dat is vlak bij mijn deur, maar ik denk niet dat ze zo voordelig zijn.
Trouwens zijn alle onderdelen vlot te verkrijgen nu met die aswolk van Ijsland?

De van heeft kleinere voorbanden, daarom staat hij lager vanvoor. Voor de keuring moet ik ze wel vervangen, maar mondje dicht ;)
Groeten,
Timmy


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: di mei 18, 2010 11:57 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Ik ben ook een goede klant van Global moterparts.
Je kunt er alles krijgen van onderdelen voor je Van, hetzij uit voorraad of bestelling. Maar ze zijn inderdaad niet de goedkoopste doordat zij met de originele GM parts werken.
Als je daar gaat, vraag naar Martin, das de enige die daar op de hoogte is van de Amerikaansee wagens.

Bij Carsandstripes kun je het onderdeelnummer in hun online bestelpagina invullen, dan zie je de prijs, met of zonder opsturen, en je ziet ook of het op voorraad is.

Doro de aswolk kan het gebeuren als je anderdeel van Amerika moet komen, dat het een week, soms 2 langer duurt tegen dat het hier geraakt.
Passagiersvluchten hebben voorrang op onderdelen, en dit totdat ze de opgelopen achterstand hebben ingehaald.

Greetz

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: di mei 18, 2010 19:51 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do mei 13, 2010 13:25
Berichten: 10
Woonplaats: Harelbeke
Nog een vraag. Zie foto voor verduidelijking.
http://img534.imageshack.us/img534/191/16052010080.jpg

Zoals je ziet is het frame rond het glas helemaal rot. We hebben er zelf wat siliconen opgespoten en wat hout gebruikt om het raampje dicht te houden.
Op die Duitse site zou ik alles als set moeten bestellen. Dus glas, dichtingen en frame rond het glas.
Is het mogelijk om het apart te bestellen zonder het glas? Of is het interessanter om toch die set te bestellen? Maar zit er dan een gat in het glas voor het hendeltje om het raam te openen?

Alvast bedankt en ben blij dat dit forum bestaat.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: di mei 18, 2010 20:13 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
vooraleerst welkom op het forum.
die raampjes zijn allom gekend als een probleem, ik heb er 2 op de kop kunnen tikken 2de hands. en dat peobleem is gekend dus ze laten je er goed voor betalen. zoek eens de 2hands sites af en dan vooral die in nederland, daar vind je er regelmatig of chevyfranky, die heeft dat ook wel liggen. als je er nog een 2 tal maanden met verder kunt, hij komt normaal gezien naar houthalen. meeting van de outlaws. als je hem dan een mail stuurt brengt hij dit mee.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: wo mei 19, 2010 19:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
deze kwam ik tegen op marktplaats: link


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: wo mei 19, 2010 22:57 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do mei 13, 2010 13:25
Berichten: 10
Woonplaats: Harelbeke
COTD schreef:
deze kwam ik tegen op marktplaats: link


Heel hard bedankt! Ik ga onmiddellijk eens mailen.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: wo mei 19, 2010 23:01 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Ziet er heel interessant uit!
Wees zeker van een goede verpakking als je ze laat opsturen !!

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: wo mei 19, 2010 23:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do mei 13, 2010 13:25
Berichten: 10
Woonplaats: Harelbeke
Macgyver schreef:
Ziet er heel interessant uit!
Wees zeker van een goede verpakking als je ze laat opsturen !!


Desnoods ga ik het zelf halen ;)
Tijdens mijn zoektocht naar onderdelen, kwam ik op marktplaats.nl deze handelaar tegen: Ploegparts
Heeft iemand er ervaring mee?
Advertentie:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/a ... otoGallery
Site:
http://www.ploegparts.nl/index.php?action=home&lang=NL


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: do mei 20, 2010 09:00 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
committed schreef:

Desnoods ga ik het zelf halen ;)
Tijdens mijn zoektocht naar onderdelen, kwam ik op marktplaats.nl deze handelaar tegen: Ploegparts
Heeft iemand er ervaring mee?


Ziet er naar uit dat die veel onderdelen heeft liggen.
Alleen goed oppassen met die tweedehands LPG verdampers en vergassers. Als die te oud zijn mag je ze niet meer inbouwen in een auto. Dat kan je zien aan de hand van het nummer dat er geslagen staat.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Van G20 enkele vragen
 Bericht Geplaatst: za mei 29, 2010 00:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do mei 13, 2010 13:25
Berichten: 10
Woonplaats: Harelbeke
Een kleine update.
Ik ben het raampje gaan halen en het ziet er echt goed uit.
Bedankt nogmaals voor het hier te posten.
Nu nog de andere zijde.
Als het eenmaal geplaatst is, zal een ik foto posten.

Heb nog vragen over captain chairs en banken.
Moeten er veel aanpassingen gebeuren indien ik mijn zetels wil vervangen ivm het onderstel enz of maakt het niet uit? Is het belangrijk van welk bouwjaar de zetels komen? Kunnen recentere geplaatst worden? Hoe zit het met plaatsen van gordels enz?
Liefts zou ik er van leder willen, omdat de look me beter bevalt. Maar ben er ook nog niet echt uit of ik 4 captain chairs wil of 2 en één bank. En het zou één set moeten zijn om één geheel te vormen, want opnieuw bekleden vind ik te duur. Chevy Franky heeft wat zetels staan. http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/c ... nd=55&fs=1 De zetels op de foto vind ik mooi, maar is het doenbaar of moet ik teveel aanpassingen doen dat ik beter andere zoek? Mijn schoonvader heeft een Avalanche van 2004 en de bank en voorste zetels vind ik ook wel iets hebben. Is zoiets haalbaar of misschien ook te moeilijk?
Het zijn veel vragen, maar ik zou echt niet weten waar te beginnen. Daarom kom ik eerst hier nog eens horen.
Alvast bedankt!


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Interieur (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron