Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: do apr 17, 2014 14:36 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma apr 14, 2014 09:00
Berichten: 17
Woonplaats: Koolskamp
Hallo Vanners,

Ik ben Kjell, 28 jaar en sinds kinds af zot van G20's/Vandura's. Mijn eerste wagen zou zo'n Van zijn, helaas dacht mijn verzekeraar er toen anders over... Nu, 8 jaar en 5 wagens later, kan ik de verleiding niet meer weerstaan en wil ik dus een Van aanschaffen.

Momenteel rijd ik met een Vito en daar ben ik eigenlijk heel content van. Maar de drang om er een weekendje op uit te trekken botst met het feit dat de Vito geen mogelijkheid biedt om te overnachten, daar deze ingericht is voor hondentransport. Dit ter zijde.

Daar ik al vele Van's gezien heb met vaste bedden achteraan, lijkt mij dat ook een prima manier om te overnachten.

Waar ik echter wel bang van ben, en dat is waar ik hopelijk op jullie mag/kan rekenen, is dat het rijden met een Amerikaanse icoon gaat tegenvallen. Dus alvorens ik een zoektocht wil beginnen voor een Van, vroeg ik mij dus af of ik van iemand met een G20 een kort ritje zou mogen maken, uiteraard tegen betaling of andere natura, om zo een idee te vormen of een Van al dan niet voor mij een goed plan is.

Ik woon ik Koolskamp, Ardooie, dus iedereen van regio West-Vlaanderen, deze oproep is voor jullie :)

Alvast bedankt om mijn verhaal te lezen en misschien tot binnenkort!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: do apr 17, 2014 21:05 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo feb 02, 2014 13:44
Berichten: 66
Zo'n Van rijd fantastisch echt een plezier om
mee rond te rijden was der ook van verschoten hoe fijn het was om er mee te rijden


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: do apr 17, 2014 21:27 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
Het is inderdaad zalig om met een Van te rijden.
Het is een wagen die zeer comfortabel is om in te zitten en om mee te rijden.
Je kan dan nog genieten van het geluid van de eventuele v8 en de verbaasde blikken van mensen langs de kant van de weg.
Zeeën van ruimte tegenover andere wagens (europese :mrgreen: ) en inderdaad afhankelijk wat je er mee van plan bent, een vast bed of een omvormbare achterbank.
Met andere woorden GENIETEN!!
Laat je niet afschrikken om er 1 aan te schaffen. Het is de moeite waard.

Als je er niet op de moeite ziet om wat afstand te maken, op 18 mei is er de springmeeting van Speedshop Belgium Bettestraat 1A in Stekene bij St-Niklaas. Daar komen zeker een ganse groep streetvanners en andere Van-eigenaars samen. Dan kan je zeker al eens binnenin een kijkje nemen en de verschillende uitvoeringen bekijken. En kan je altijd eens vragen om een ritje te maken.

Je kan hier op 't forum altijd wel zien onder meetings waar er Vanners naartoe gaan.

Groeten Bert (vuurdraakske)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: do apr 17, 2014 21:38 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma apr 14, 2014 09:00
Berichten: 17
Woonplaats: Koolskamp
Aha bedankt voor de tip! Ik zet het alvast op mijn kalender. Is dat adres de plaats waar de meeting doorgaat?

Hoe zijn jullie snelwegervaringen? Ik doe nogal veel km om nr mijn werk te gaan. Met de Vito rijd ik comfortabel 110kmh op CC terwijl ik nog altijd nr mijn muziek kan luisteren op normale volumes. Kan een van die snelheid aan of zit je dan vlug aan 30 liter lpg/100km?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: do apr 17, 2014 21:50 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Hallo kking..

Ik ben van Lichtervelde, dus zo goed als je buurman.
Als ik je kan helpen met raad en daad, mag je me altijd contacteren.
Ook met een testritje kan ik wel helpen. :wink:

Ik heb je mijn gsm nummer in een pm gestuurd.
Cu around.
Macgyver.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: do apr 17, 2014 22:06 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
Das inderdaad het adres van de meeting.
Een Van kan gemakkelijk die snelheid aan en je kan zeker naar muziek op aanvaardbare volumes luisteren. Om een verbruik te halen van 30L/100km moet je al serieus zot doen en dat doen je toch niet met een Van. Je rijd tenslotte met een wagen die toch over de 2 ton weegt en eigenlijk gemaakt is om te cruisen.
Voor de rest, een plezier om mee te rijden.
Heb je een bepaald type Van in gedachten? Hightop, lowtop, benzine/lpg, diesel, ingeschreven als camper of als lichte vracht, enz...?
Je kan elke kant uit.

Groeten, Bert


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: do apr 17, 2014 22:22 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma apr 14, 2014 09:00
Berichten: 17
Woonplaats: Koolskamp
Ik ben op zoek naar een G20 high top. Ik vind vooral de starcraft en tiaramodellen zeer mooi. De Cobra is ook vet. Die trans2000 reeks met die speciale bumpers vind ik niet mooi, maar ieder zijn smaak natuurlijk :-)

Ik kijk dagelijks op 2dehands en kapaza, helaas is het aanbod niet zo fantastisch. Ik heb er 2 gevonden rond de 5000€, maar ik vrees dat deze, gezien de lage prijs, niet zo fantastisch zullen zijn en waarschijnlijk al roest zullen hebben... Of is dat een normale prijs en hebben alle modellen roest? In duitsland staan er soms van 16000€ voor een G20, maar dat vind ik er toch ferm over...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: do apr 17, 2014 22:57 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Hèhè. I know.
Net dezelfde vragen als ik me destijds stelde.
Ook qua uitvoering zitten we op dezelfde golflengte. :lol:
Ik rij de Gmc Tiara uitvoering van '95. Best wel bij de betere uitvoeringen vind ik zelf.
Zorro heeft vorig weekend identiek dezelfde meegebracht uit Nederland.
Spreken we dit weekend eens af?
Moet wel lukken. Tis nie ver hé. :P

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: do apr 17, 2014 23:06 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma apr 14, 2014 09:00
Berichten: 17
Woonplaats: Koolskamp
Dit weekend moet zeker lukken, behalve zondag. Dus zaterdag of maandag is goed voor mij. Moet maar een pm zenden met het uur en het adres.

Alvast dikke merci dat je dit wil doen!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: vr apr 18, 2014 11:58 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo dec 05, 2012 00:14
Berichten: 74
Da van die betaling in natura he de Mac natuurlijk wer geleze.
:lol:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: za apr 19, 2014 00:24 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
sonny schreef:
Da van die betaling in natura he de Mac natuurlijk wer geleze.
:lol:

haha :mrgreen:

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: za apr 19, 2014 20:20 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma apr 14, 2014 09:00
Berichten: 17
Woonplaats: Koolskamp
Hello!

Vandaag afgesproken met MacGyver voor een kennismaking met de GMC.
Man man, wat een bolide :)

Na een hartelijke kennismaking met "The man and his Van", zijn we een kort ritje gaan maken, naar de benzinepomp (geen grapje :) ) en na het tanken heb ik het stuur mogen overnemen.

Wat een zalig gevoel, met een heerlijke V8 grom op de achtergrond. Ik denk dat ik dat geluid nooit meer ga kunnen vergeten.

Wat wel opviel is dat de remmen nogal ingedrukt moeten worden om de 3-tonner tegen te houden om zijn weg verder te zetten. Het was dan ook met tegenzin dat ik de rem moest intrappen, maarja, aan alle mooie ritjes moet een einde komen, helaas.

Wat de toekomst brengt weet ik nog niet. Moest ik enkel mijn hart moeten volgen stond er morgen al een van op mijn oprit. Helaas houdt mijn verstand dat tegen.
Ik vrees dat ik niet technisch genoeg ben om zelf de wagen te onderhouden/herstellen, waardoor de garagekosten waarschijnlijk hoog gaan oplopen. Daarnaast is het oplappen van roest ook iets waar ik bang van ben en ik jammergenoeg de kennis niet in pacht heb om dat zelf op te lossen. Helaas kan ik ook geen 15000€ in zo'n wagen steken, dus perfecte van's zijn ook geen optie.

Wat ik wel ga doen is samen met MacGyver naar enkele occasies gaan kijken, als ik hem nog meekrijg natuurlijk (voor wat hoort wat hé ;) ) om zo een idee te krijgen wat er allemaal op de markt te verkrijgen valt. Bots ik op iets interessant kan ik nog altijd proberen om mijn droom om met een van te rijden te realiseren...

Hopelijk to be continued...

Ik zou graag MacGyver en zijn vrouwtje nogmaals willen bedanken om mij deze kans te hebben willen geven en hiervoor hun zaterdagnamiddag te hebben willen opofferen!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: za apr 19, 2014 20:43 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Graag gedaan Kking.
Aangename kennismaking.
Hopelijk heb ik je nu niet bang gemaakt om je Amerikaanse droom te verwezenlijken.
Met wat goede vrienden en gelijkgestemde zielen geraak je al een heel eind.
Moest het nodig zijn zoals bij roestproblemen, vind je wel enkele Vanners om je bij te staan.

En mercikes. Mijn vrouwke heeft genoten van de natura... :P hèhè.
Laat de verbeelding maar aan die van Antwerpen over. :mrgreen:

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en help...
 Bericht Geplaatst: za apr 19, 2014 21:48 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
hey Kking,

Blij te zien dat je kunnen genieten hebt van de rit met de Van van mac.
Het V8 geluid is inderdaad machtig, afhankelijk van de uitlaat natuurlijk.
Niet iedere Vanner heeft technische aanleg om aan een Van te werken, maar je geraakt al een eind op weg met een werkplaats handboek als een Haynes of zo.
Ikzelf bvb ben niet mechanisch aangelegd, maar door die handboek en wat gezond verstand kom je een eind.
En voor de rest, zoals Mac al zei: er zijn wel altijd Vanners die een handje kunnen helpen of wat raad kunnen brengen bij één of ander probleem.
Mocht je je weg vinden voor de springmeeting in Stekene, kun je alvast nog Vanners en hun geliefde Vans ontmoeten en hun ervaringen horen.
Blijf vooral kijken naar de verkoopsites zoals kapaza, 2dehands en andere. Je weet nooit of je jouw droomVan ziet.

groeten, Bert (vuurdraakske)


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron