Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Abraxas is here
 Bericht Geplaatst: do sep 16, 2010 01:21 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do sep 16, 2010 00:16
Berichten: 9
Hallo iedereen,

Even voorstellen: Wouter uit Denderleeuw, 30 lentes, autoliefhebber en (uiteraard) van-enthousiasteling. Telkens het van-virus weer opspeelt, kom ik hier uit qua info dus nu ook eens geregistreerd om jullie mening te vragen over een paar zaken.
Eerst een beetje geschiedenis. In 2005 kocht ik een Ford Econoline uit 86. Die vierkante doos vind ik nog steeds veruit de mooiste van die er bestaat. Smaken en goestingen verschillen gelukkig aangezien zowat iedereen hier met Chevy en Dodge rijdt :) Terwijl ze in Amerika als monstertruck-ramps gebruikt worden, zijn ze hier spijtig genoeg enorm zeldzaam en weinig populair. De van op zichzelf was bedoeld als restauratie-project wat zoals bij zovelen al eens durft blijven liggen wegens te overweldigend en te weinig tijd. Nu heb ik indertijd een hoop bodywork gekocht hiervoor alsook een aantal motoronderdelen (volledig nieuwe ontsteking incl elektronische module voor de 302 EFI) dus maw incl de van zelf heb ik wel het een en ander liggen om zo'n van nog een tijdje op de baan te houden en zou ik enorm graag een exemplaar vinden waar mijn oude donor voor mag zijn. En deze keer zou het een camper mogen worden ipv lichte vracht.

Wat denken jullie? Is het realistisch in Belgiƫ te wachten op een gaaf exemplaar zonder roest met een niet afgeleefd interieur of verkoop ik de boel beter en zoek ik een recentere? In NL vind je bvb wel exemplaren in de staat die ik zoek:
- http://auto.marktplaats.nl/ford-usa/375 ... y-van.html
- http://auto.marktplaats.nl/ford-usa/370 ... -1979.html
Deze zijn echter geen optie wegens I6 in het ene geval en 460CU in het andere en uiteraard importperikelen.
Ivm roest: ik heb 2 nieuwe voordeuren liggen, 2 nieuwe achterdeuren, nieuwe motorkap, grille, dus dit zijn plaatsen waar iets aan mag schelen, de body zelf zou echter volledig roestvrij moeten zijn. Verdere kleine dingen zijn ook geen bezwaar, ik heb 2 rechterhanden wat techniek betreft, zowel interieurtechniek als onder de kap. Enkel carrosseriewerk ligt me niet zo :)

Ik zou iig enorm graag terug vannen. Mocht iemand een E250 (E350 is rijbewijs C dacht ik?) camper weten staan met een 302 (EFI) of 350 V8 in vermelde staat mag hij/zij zich zeker melden! 302 EFI heeft voorkeur aangezien ik dan een reserveblok heb dat ik op m'n gemak kan reviseren :)

Alvast bedankt voor de reactie(s)!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Abraxas is here
 Bericht Geplaatst: do sep 16, 2010 19:21 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Hai Abraxas,
Welkom op dit forum.
Hier zul je slechts 2 Ford Econoliners terugvinden. Benny_w en Pompierke. Beiden rijden een Ford econoline van 1998 (jonger model dus).
Op de meetings vind je slechts sporadisch een oud typer terug.
En ik moet zeggen, het zijn heel machtige Vans, die elke keer weer op een grote interesse van de bezoekers mogen rekenen .!! Liefhebbers genoeg, maar weinig durven zich wagen.
Tof dat jij alvast steevast voor je mening gaat.!
Om een goede Econo te vinden zoals je die zoekt, zal je wellicht heel wat geduld moeten hebben. Die lopen niet zo dik.
Met de hulp van dit forum zul je je restauratie wel aandurven.
Want we zouden heel graag terug wat van deze modellen terugzien.!!
Greetz, Macgyver

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Abraxas is here
 Bericht Geplaatst: do sep 16, 2010 22:25 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
eindelijk is iemand uit mijn buurt!! :P .
en ik denk ook dat het zeer moeilijk zal worden om een andere te vinden in vrij goeie staat maar het is wel te doen denk ik..

grtz!

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Abraxas is here
 Bericht Geplaatst: vr sep 17, 2010 07:17 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jun 29, 2010 14:51
Berichten: 110
bij veraco in burcht staat er ene in zeer goeie staat (zelf gezien), is wel met rijbewijs C voor 7500 euro met gasinstallatie in, ik weet niet meer van welk jaar die is anders eens kijken op zijn site. ik denk wel dat ze als lichte vracht staat en heeft 5 zitplaatsen

_________________
Dont look back, Bibi is already gone!!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Abraxas is here
 Bericht Geplaatst: vr sep 17, 2010 10:18 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do sep 16, 2010 00:16
Berichten: 9
@macgyver: Leuk dat er toch nog liefhebbers voor zijn! En de restauratie aandurven hm, ja, moest de van ook effectief in een hangar op minder dan 1km van mijn deur staan zou dat te doen zijn. Anders vrees ik dat ik er een relatie ga voor moeten betalen en dat is nu ook weer niet de bedoeling :oops: De huidige is trouwens een lichte vracht en heb sowieso liever een camper (tegenwoordig toch). Toen was het effectief voor mijn opstartende zaak maar ik ben bang dat lichte vracht voor particulieren een van volgende jaren gewoon afgeschaft gaat worden. En langs de andere kant wil ik/willen we er ook mee op weekendjes gaan, dus is een camper incl kookblokje gewoon handiger :)

@fuelburner: yup, altijd handig iemand in de buurt te hebben :) Veel vans zie ik wel niet in de buurt spijtig genoeg. Heel wat anders als ik eens richting Lommel of Stekene rijdt! Daar zie je gewoon dat je in de buurt komt van een groot ami-centrum :mrgreen:

@husky: is het deze die je bedoelt? http://cpcms.autoscout24.com/index.php? ... ake&soL=20
Dit is een recenter model dan dat ik bedoel (1975-1991): http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ford_ ... ne_150.jpg

Ik denk dat het voor mij dan wel een optie wordt om een import uit NL of DE te overwegen als ik het zo hoor. Als ik een jaar kan wachten tot er een geschikte van voorbijkomt kan ik evengoed ook een jaar op mijn PVG wachten, nee? :?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Abraxas is here
 Bericht Geplaatst: vr sep 17, 2010 10:55 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Ninove is ook ni zo heel ver he :-)

En dan te denken dat er hier in Ninove 2 jaar geleden ene zijne mooie econo verkocht..
Ben er toen naar gaan kijken, was prachtig, en ook ouder model...

Nuja, invoeren kan een optie zijn, als ze hem hier dan ook willen keuren als camper...
Maar dat zou normaal geen probleem mogen zijn...

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Abraxas is here
 Bericht Geplaatst: vr sep 17, 2010 17:15 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: do sep 16, 2010 00:16
Berichten: 9
XaNaXke schreef:
Ninove is ook ni zo heel ver he :-)

En dan te denken dat er hier in Ninove 2 jaar geleden ene zijne mooie econo verkocht..
Ben er toen naar gaan kijken, was prachtig, en ook ouder model...

Nuja, invoeren kan een optie zijn, als ze hem hier dan ook willen keuren als camper...
Maar dat zou normaal geen probleem mogen zijn...


Damnit, 'k had 2 jaar geleden dus al moeten registreren. :(
Nu ja, ik blijf alles in 't oog houden voor zover internet betreft en hopelijk vind ik binnen 't jaar wel iets deftig :) Iemand trouwens enig idee hoeveel een gemiddelde high top toevoegt aan stahoogte?


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron