Hallo iedereen,
Even voorstellen: Wouter uit Denderleeuw, 30 lentes, autoliefhebber en (uiteraard) van-enthousiasteling. Telkens het van-virus weer opspeelt, kom ik hier uit qua info dus nu ook eens geregistreerd om jullie mening te vragen over een paar zaken.
Eerst een beetje geschiedenis. In 2005 kocht ik een Ford Econoline uit 86. Die vierkante doos vind ik nog steeds veruit de mooiste van die er bestaat. Smaken en goestingen verschillen gelukkig aangezien zowat iedereen hier met Chevy en Dodge rijdt
Terwijl ze in Amerika als monstertruck-ramps gebruikt worden, zijn ze hier spijtig genoeg enorm zeldzaam en weinig populair. De van op zichzelf was bedoeld als restauratie-project wat zoals bij zovelen al eens durft blijven liggen wegens te overweldigend en te weinig tijd. Nu heb ik indertijd een hoop bodywork gekocht hiervoor alsook een aantal motoronderdelen (volledig nieuwe ontsteking incl elektronische module voor de 302 EFI) dus maw incl de van zelf heb ik wel het een en ander liggen om zo'n van nog een tijdje op de baan te houden en zou ik enorm graag een exemplaar vinden waar mijn oude donor voor mag zijn. En deze keer zou het een camper mogen worden ipv lichte vracht.
Wat denken jullie? Is het realistisch in Belgiƫ te wachten op een gaaf exemplaar zonder roest met een niet afgeleefd interieur of verkoop ik de boel beter en zoek ik een recentere? In NL vind je bvb wel exemplaren in de staat die ik zoek:
-
http://auto.marktplaats.nl/ford-usa/375 ... y-van.html-
http://auto.marktplaats.nl/ford-usa/370 ... -1979.htmlDeze zijn echter geen optie wegens I6 in het ene geval en 460CU in het andere en uiteraard importperikelen.
Ivm roest: ik heb 2 nieuwe voordeuren liggen, 2 nieuwe achterdeuren, nieuwe motorkap, grille, dus dit zijn plaatsen waar iets aan mag schelen, de body zelf zou echter volledig roestvrij moeten zijn. Verdere kleine dingen zijn ook geen bezwaar, ik heb 2 rechterhanden wat techniek betreft, zowel interieurtechniek als onder de kap. Enkel carrosseriewerk ligt me niet zo
Ik zou iig enorm graag terug vannen. Mocht iemand een E250 (E350 is rijbewijs C dacht ik?) camper weten staan met een 302 (EFI) of 350 V8 in vermelde staat mag hij/zij zich zeker melden! 302 EFI heeft voorkeur aangezien ik dan een reserveblok heb dat ik op m'n gemak kan reviseren
Alvast bedankt voor de reactie(s)!