Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: vr apr 16, 2010 11:33 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
Hallo streetvanners,

Ik ben Yves, 19 jaar en wonende in Elen (Dilsen)

Ik ben gebeten door de Chevy van microbe al heb ik er zelf nog geen.

Mijn bedoeling is om een chevy van aan te schaffen, een G20 model op LPG. Het is de bedoeling om deze volgend jaar te kopen omdat ik eerst nog wat moet vakantiewerken ervoor en omdat ik zeker niet overhaast wil kopen. Daarom hoop ik bij jullie de nodige informatie op te doen en hulp te vinden bij mijn zoektocht. Mijn richtprijs zal zo een 8000 euro zijn. Liefst zou ik een van hebben die ik als mobilhome kan inschrijven want ik zou er graag mee op vakantie willen gaan. Reizen met een dikke van, prachtig moet dat zijn!!

Nu weten jullie wat mijn bedoeling is en waarom ik lid geworden ben..
Groetjes Yves


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: vr apr 16, 2010 12:38 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
Hey Yves, allereerst welkom hier op het forum, als ik zo je voorstelling lees dan denk ik dat je hier op de juiste plek bent!
met een budget van 8000€ zal je wel iets moois op de kop kunnen tikken...
zoals je zegt, zeker niets overhaast kopen en als je info zoekt kom het hier dan maar vragen!

greetz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: vr apr 16, 2010 12:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Hallo Yves,

met een budget van 8000euro kan je hier en daar zeker al wagens kopen die de moeite zullen zijn.
Ik heb er gezien, getest de laatste maanden, ook rond die richtprijs.

Omdat een Van wel m'n enige wagen zou zijn en ik er echt afhankelijk van ben, moet die dus wel op punt staan en betrouwbaar zijn.
Vandaar dat ik heb beslist een Astro te kopen, en nog een 3tal jaartjes te wachten, om dan eerder toch 10000/11000euro budget te hebben.
Niet dat een Astro betrouwbaarder zou zijn dan een g20 hoor.. maar van de Astro kende ik de hele historiek en heb ik van een vriend kunnen kopen.

Maar zoals je zelf zegt, je hebt alle tijd.
In een jaar zal je veel meer kunnen zien dan wat ik zag in een maand of twee.

Soms zijn er ook hier leden die hun vernieuwen van Van, en waar je dus een Van kan van kopen waar de (hele) geschiedenis is van gekend.
En bij mensen die je in alles kunnen bijstaan en wegwijs maken.

Heel veel succes met de zoektocht en geloof me, het is ook een deel van de fun :
Op zoek naar DE koop waar je kan op vallen.

Ikzelf ben ook nog maar net lid maar ik heb wel al begrepen dat de mensen je hier met al hun kennis zullen bijstaan en je zeker zullen helpen in je zoektocht.

Heel veel succes!!

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: vr apr 16, 2010 12:51 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
Erg bedankt!

Ja het werkt erg verslavend hé, en maar tokkelen op de pc om Vans te bekijken.

Nu zelf ken ik er niet veel van..Weet wel dat ik geen roestbak moet kopen natuurlijk:d maar een technische achtergrond van een Van heb ik niet. Ook al zien ze er zo mooi uit, ik wil geen kat in het zakkie kopen waar ik na 100km mee op de pechtstrook sta.

Wat me wel opvalt is dat in Nederland het aanbod van Vans veel groter is (verbeter me als het niet zo is). En ze zijn daar ook vaak goedkoop.. Nu heb ik wel al gelezen op het forum dat de invoer traag gaat, en bovendien hebben wij een andere wetgeving wat betreft de lpg installatie:(

Het zou natuurlijk super zijn mocht ik een Van kunnen overkopen van een lid, Dan weet ik in ieder geval waar deze van komt en dat het degelijk is. Ik ben zelf een echte onderhoudsfreak. Alles moet blinken!!

Alvast bedankt voor jullie reacties!
grtzz Yves


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: vr apr 16, 2010 19:15 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo apr 15, 2009 20:55
Berichten: 119
Hallo Yves,

welkom hier.

Mij heb je misschien al wel eens zien rijden in de buurt. Ik ben van neeroeteren en heb een MATZWARTE g20 HIGHTOP.

Ik heb al ondervonden dat je hier zeker goed zit als je hulp nodig hebt.

groeten,

Ben


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: vr apr 16, 2010 19:57 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
Hey Ben,

Dat klopt ja! sjikke Van, mat zwart heeft wel iets..Dan is de wereld toch klein..Dan heb ik al een vraagje voor u..

Zou ik eens naar je Van mogen komen kijken? Zo kan ik mijn ma nog extra overtuigen dat het echt wel de moeite is:p
Grtzz Yves


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: vr apr 16, 2010 20:42 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo apr 15, 2009 20:55
Berichten: 119
Yves schreef:
Hey Ben,

Dat klopt ja! sjikke Van, mat zwart heeft wel iets..Dan is de wereld toch klein..Dan heb ik al een vraagje voor u..

Zou ik eens naar je Van mogen komen kijken? Zo kan ik mijn ma nog extra overtuigen dat het echt wel de moeite is:p
Grtzz Yves


Hoi,

Dat kijken is nu een beetje moeilijk. Van bolt immers nie zoals het moet en ziet er momenteel eigenlijk niet echt goed uit;
Geen goede referentie voor uw ma :lol:

Als ge echt wilt, kijken we wel eens om wat af te spreken.

Greetz.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: vr apr 16, 2010 20:52 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:wink: :wink: 8) 8) be welcome Yves pas maar op toch zunne want eens van addicted geraak je er niet meer van af hoor. :lol: :lol: :lol:
met uw budget ga je al ne hele deftige G20 vinden zunne.
greetz Ollie.


:idea: :idea: :idea: neem anders jouw mom eens mee naar een VAN meeting ge weet nooit sebiet wil ze der zelf ook ene woehaaaaaaaaaaa :lol: :lol: :lol:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: vr apr 16, 2010 20:59 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hoi Yves en welkom op dit forum.

Als je van de kanten van Limburg bent, waarom ga je dan op zondag 9 mei eens niet naar de American Car Cruise in Zonhoven aan het begeleidingscentrum Ter heide.
Dit is een evenement voor het goede doel en ik zal daar, samen met een paar andere Vanners al zeker aanwezig zijn.
Je kan die dag voor 3€ een rondrit meedoen in zo'n Van (of eventuele ander Amerikaanse oldtimer zoals bv: Corvette of Impala) en op die manier is het misschien nog interessanter om jezelf een idee te kunnen geven hoe zo'n Van eigenlijk rijd. Die 3€ word dan geschonken aan het begeleidingscentrum voor gehandicapten.
Er is die dag trouwens vanalles anders te doen en te zien.

Ik geef het maar even mee, het is misschien een uitgelezen moment om uw ma er mee naar toe te nemen zodat ze misschien ook mee overtuigd kan worden. Als ze al het één en 't ander aanhoort van ervaren Vanners (zoals kosten van wegentax, verzekering en onderhoud) zal ze dit misschien gemakkelijker aannemen dan van U. Ik weet, en iedereen hier trouwens, hoe moeders dikwijls kunnen zijn en dan zekers als het gaat over zaken waar ze zelf niet mee vertrouwd zijn. Ze zijn dan een beetje "over protectief" ten opzichte van zoonlief die zich halsoverkop in een Amerikaans avontuur op 4 wielen wil storten.

Hopelijk zie ik je daar wel en anders zijn er nog gelegenheden genoeg waar je naar toe kan gaan.
Je moet anders de "meeting" agenda maar eens raadplegen. Daar staan genoeg meetings in waar wij, Streetvanners aanwezig zullen zijn en waar je ook je licht kan komen opsteken.

Veel plezier in je spaar en zoektocht naar je toekomstige Van.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: za apr 17, 2010 21:44 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
Ok geen probleem Ben:d

Jah bedankt voor de tip, ik ga wel komen naar de meeting..Dan kan ik mijn ogen al uit de kop kijken haha:d

Erg bedankt en tot op de meeting dan:d

grtzz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: zo apr 18, 2010 08:05 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Yves schreef:

Jah bedankt voor de tip, ik ga wel komen naar de meeting..Dan kan ik mijn ogen al uit de kop kijken haha:d

Erg bedankt en tot op de meeting dan:d

grtzz


Zal een plekje in m'n Van vrijhouden voor je ma :wink:

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: zo apr 18, 2010 08:39 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: wo apr 15, 2009 20:55
Berichten: 119
Hoi Yves,

En anders 22 augustus op de meet en greet in Maaseik (Sportlaan). Ik zal hier nog wel een topic over openen.

Ik hoop dat de mijne er tegen dan presentabeler uit zien :lol:


Greetz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: zo apr 18, 2010 18:24 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
Ok bedankt earthforceone:d
Jij hebt die sjieke witte (Royal palm beach) Van ook gekocht zie ik:d
Dat is een ferme van.. Iets in die aard zou ik ook willen hebben.

En maaseik is ook niet ver van de deur, misschien dan wel Ben!;)

grtzz


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: zo apr 18, 2010 21:04 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Yves schreef:
Ok bedankt earthforceone:d
Jij hebt die sjieke witte (Royal palm beach) Van ook gekocht zie ik:d
Dat is een ferme van.. Iets in die aard zou ik ook willen hebben.



Ja, dat is de vorige G20 van Christophe aka MacGyver geweest.
Daarbuiten heb ik ook nog een oudere G20 van 1985.
Het rijverschil tussen de twee is fenomenaal!
De Palm Coach rijd zeer zacht en comfortabel maar mist jammer genoeg wat "punch" en de Kellog Van voelt meer aan als een bestelwagen (staat ook op camionette banden) maar is dan weer vrij heviger met zijn beperkte vermogen.

Dat zijn dus ook weer zaken waar je een beetje op kan letten navenant je wensen qua vermogen.
De modellen vanaf 1995 hebben dan weer meer compressie en zullen aldus ook een pak beter hun pk's laten rollen.

Als je echt een Van wil met een monsterlijk vermogen kan je nog steeds op zoek gaan naar ene met een Stroker blok van 6200cc met Vortec aluminium cilinderkoppen en een 4L80e automaatbak die dezelfde verhoudingen heeft als een Th350 alleen mét een overdrive.
Maar dat zal eerder een zeldzaamheid zijn en bovendien een pak meer kosten dan jouw vooropgestelde 8000€

Ik stel aldus voor dat je vooral op zoek gaat naar een Van die mechanisch goed in orde is (vandaar dat ik die van MacGyver heb gekocht) alhoewel je aan een Van van die leeftijd steeds wel wat werk zal hebben.
Maar voor hulp ben je al op het goede (web)adres en binnen een paar weken kan je al eens een toertje meerijden.
De rest is toekomstmuziek...

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
 Bericht Geplaatst: ma apr 19, 2010 12:44 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr apr 16, 2010 11:11
Berichten: 59
Ja klinkt wel powervol allemaal:d

Maar ik wil idd een van hebben die mechanisch nog goed in orde is en waar niet veel werk aan de carosserie nodig is. Is zeker niet fijn om een van te hebben waar ik om de 5 voet mee in pan sta, dan is de fun er al snel vanaf. Daarom heb ik me hier ook aangemeld om contact te leggen met kenners die me hopelijk wel kunnen verder helpen. Het is altijd mooi meegenomen als de van al van een stel mooie verstralers en lampjes is voorzien maar ik wil in eerste instantie een van die nog mooi in de lak zit en mechanisch goed in orde is. Die lampjes kan ik zelf nog bijplaatsen aangezien mijn papa vrachtwagenchauffeur is en er zelf ook wel wat extra licht heeft opstaan:d

grtzz


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron