uiteindelijk is de verkoper de eindverantwoordelijke. Hij is degene die moet instaan voor de goede staat van de wagen en , indien er iets aan mankeert, voor het repareren van de problemen binnen een gepaste termijn.
Een gepaste termijn, lijkt mij maximaal 1 maand. 14 dagen voor kleinere zaken. Indien je als klant het gevoel hebt dat die gepaste termijn ferm overschreden wordt, kan je klacht indienen en een schadevergoeding of tegemoetkoming eisen (vervangwagen bijvoorbeeld). Dat doe je door een "ingebreke stelling" en kan je gratis doen via je verzekeringsmakelaar, indien je een polis hebt met rechtelijke bijstand.
Als klant heb je eigenlijk niets te maken met het "waarom" van het probleem. Als klant merk je een probleem op en dan is het aan de garagist...De specialist...om dat op te lossen. Als die specialisten onder elkaar beginnen te rommelen en ruzie te maken, dan hoef je je daar als klant niet mee te bemoeien. zolang uiteindelijk de wagen maar in ordentelijke staat teruggeleverd wordt.
Indien je als klant vindt dat het probleem te lang aansleept, kan je eens gaan navragen wat er scheelt. Maar voor hetzelfde geld kunnen ze latijn spreken...als klant ga je er zelden iets van verstaan. kZal t anders zeggen... als 3 garagisten al bekkevechten over het eventuele probleem...dan zal de klant er niet veel zinnigs over te zeggen hebben.
Je hebt de wagen gekocht bij NDS en zij zijn de uiteindelijke verantwoordelijke. dus als je je tekort geschoten voelt, moet je je pijlen richten op NDS en niet op AGS. Je kan NDS in gebreke stellen. NDS op zijn beurt kan die ingebreke stelling dan doorschuiven naar AGS. MAar daar zal een verzekeringsspecialist bij komen kijken.
Wat win je uiteindelijk? Misschien een schamele 3 euro per dag dat je je wagen niet hebt kunnen gebruiken. 120 euro lijkt leuk...maar is feitelijk niets. Een camper (want dat zijn onze wagens...) zal nog veel minder krijgen want je kan nooit aanhalen dat je die wagen nodig hebt voor woon- werkverkeer. (tenzij je wil riskeren dat de verzekeringsmakelaar je polis nog eens deftig onder de loep wil nemen en tot de conclusie komt dat je onderverzekerd bent.)
Wat kan AGS doen? Wel die kunnen je een proces aan je been lappen omdat je hen hier op dit forum openlijk beschuldigd van "onbewezen" wanpraktijken. Niet ongerust zijn...je familiale verzekering dekt dit... maar ik kan je garanderen dat het een serieuze rompslomp is.
Wat kan AGS nog meer doen... Streetvanners beschuldigen van het opzettelijk toelaten van wanreclame tegenover hun firma. Openbaar en op een massamedia-concept.
Gelukkig distancieert het forum zich van elke mogelijke uitspraak (thank god for America and its shark lawyers
) , dus zij zijn ongenaakbaar.
Maar wat ik dus in t lang en in t breed wil zeggen... vermijdt dergelijke discussies op een forum, zolang je niet alle kanten van het verhaal kent. Als ik dit probleem zo lees, dan zou ik stellen dat het probleem eigenlijk uit een heleboel deelproblemen bestond. En geen enkele van de betrokken partijen slaagde er in alle problemen te overzien. Dat is niemand zijn schuld. Het enige wat je ALLE partijen kan verwijten is een gebrek aan voldoende communicatie. Maar dan moet je wel ALLE partijen met de vinger wijzen.
Het enige wat je AGS eigenlijk kunt verwijten is dat, door het installeren van die gasinstallatie een probleem naar de oppervlakte gekomen is, die anders misschien niet zo snel zou opgemerkt geweest zijn. Dus in feite is het een geluk bij een ongeluk. Want NDS geeft wel garantie, maar dat injectieprobleem zou op benzine de eerste twee jaar waarschijnlijk niet opgevallen hebben.