Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: do sep 18, 2008 12:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
uw LPGtank moet volledig gevuld zijn.
"Euhm, nee, die kan maar maximum voor 80% gevuld worden."

uw ophanging vooraan en achteraan geeft te weinig contact met de baan
"euhm.... dat zijn bladveren achteraan :shock: wat kan daar nu mis mee zijn?"

uw vignet voor lpg installatie is niet zichtbaar
"Ja, dat weet ik. das omdat er in een camper een bed moet zitten en mijn lpgtank zit onder mijn bed. Ge moet u efkes bukken, misschien met een zaklampje, en dan kan je dat aflezen."

uw CO2 waarden zijn te hoog. Ik meet 1208.
"Ah, en hoeveel mag dat maar zijn?"
1200
"ah...vandaar dat gat in de ozonlaag."

Wat was er nog... ah ja...mijn spiegel heeft een barst.
"MAar dat zit vastgeplakt."
Mensen kunnen zich daaraan snijden.
(Hier kon ik efkes niets op zeggen...ik was te druk bezig met mijn mond open naar hem te staan staren in absolute bewondering voor zoveel domheid in 1 persoon...)

Maar dat was allemaal NA de fiasco. Zie je, ik ga nooit zelf naar de keuring. Ik heb daar niet genoeg tolerantievermogen voor en geduld al helemaal niet. Dus laat ik dat door iemand anders doen. Gewoonlijk mijn garagist of zijn broer.
Zijn broer is nen brave mens. HEt soort dat zich zou verontschuldigen omdat ze zo hard geroepen hebben nadat je expres met je Van over hun voet(en) hebt gereden.
Die was met Ellie naar de keuring gereden en blijkbaar moet het bij haar allemaal een beetje in t verkeerde keelgat geschoten zijn. Want na de keuring, reed hij het station buiten en daar viel ze, pal in het poortgat , compleet stil.
Met alle mechaniciens van de keuring hebben ze geprobeerd haar terug in gang te krijgen, maar Mademoiselle vertikte het.
Dus belde mijn garagist naar mij , om te vragen of ik Ellie zou kunnen overtuigen om toch dat deurgat terug vrij te maken. Mocht ik nog eventjes een uur verspillen om tot bij haar te rijden ook.
Ze staan daar allemaal, met engelse sleutels, batterijladers, ohmmeterkes, ... rond Ellie, alsof ze loslopend wild is.

Ik stapte in...wat zachte woordjes om haar te troosten, kdraai het contact om en hop...meteen schiet ze in gang.

Kmoet eerlijk zijn...toen ik dat keuringsverslag zag, had ik veel zin om haar terug in t deurgat te gaan placeren...

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: do sep 18, 2008 18:13 
als ge nu een bril opzet ,

of een escorte inhuurt voor een uurke he ;)

gegarandeerd prijs :p


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: do sep 18, 2008 19:16 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Desalnietemin heeft Koffietje hier wel een punt.

Zij die op de keuring tewerkgesteld zijn (zij die in een normale garage niet mogen gaan werken vanwege een té laag gehalte aan grijze massa in de pan) mogen al blij zijn dat ze werk gevonden hebben.
Het zijn meestal ook maar menskes met een héél platte pré die niet in shiften mogen werken en die geen extra premie krijgen omdat ze een gevaarlijk werkske hebben uitgevoerd.
Dan komt er plots iemand bij hen langs die graag zijn "peperdure" Amerikaanse oldtimer of Van wil laten keuren.
Een wagen waar op z'n minst een zware 6 in lijn in ligt en dat veel verbruikt.
Bijgevolg kunnen alleen mensen met een dikke pré zich zo'n wagen permitteren.
Om nog maar te zwijgen over die machtig mooie Mustang Fastback van 1968 die je met blindheid slaat vanaf het moment je het chassisnummer wil opzoeken.

Telkens ik naar de keuring rijd met een voertuig houd ik mijn hart vast met het gedacht : "wat zal het nu weer zijn" of, "wat gaan ze nu weer uitvinden".
En het is waar dat je soms de zenuwen krijgt van het commentaar wat je dikwijls moet verduren. Soms breken ze uw auto tot op de grond af en rij je buiten met een groene kaart en soms wordt er zwijgzaam verder gekeken naar uw auto en krijg je een rode kaart.

"Hallo, meneer, kan uw kop niet uitstaan meneer, voila zie, rode kaart, meneer"

Wat betreft de keuringsregels op Campers is het dikwijls zo dat de keurders zelf de wet niet goed kennen omdat de regering ze té complex maakt en om de vijf botten wel een regeltje aanpast.
Maar troost jullie allen : we rijden in principe nog goedkoop met onze Vans en het is maar te hopen dat die infantiel van een Schouppe het voorbeeld van Nederland niet gaat willen volgen want daar doen ze ook nogal achterlijk op de keuring en kan je navenant pakken meer rijtax gaan betalen.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: vr sep 19, 2008 09:33 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Maar wat ik raar vind is dat je de Van van Koffie niet kan vooruit duwen als je hem in neutraal zet.(en bijgevolg de keuring een uur lam legt :P :P )
Bij mij lukt dat wel,,in neutraal kan je hem- afhankelijk van de ondergrond natuurlijk-,simpelweg, zonder dat de moter draait, verduwen.
Is mijn vitessebak anders dan die van Kofiie???
Beide Chevy's G20,met 2 jaar verschil van bouwjaar.
Weet iemand daar een uitleg voor????

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: vr sep 19, 2008 10:03 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
normaal moet je hem in neutraal kunnen verduwen. daarvoor heet ie toch ook Neutraal/vrijloop...

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: vr sep 19, 2008 11:02 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
Ze heet wel Ellie :mrgreen:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: vr sep 19, 2008 17:25 
mijne van kan ik alleen verduwen in vrijloop

5.0 tbi th 700r4


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: vr sep 19, 2008 20:19 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Ik begin al te denken dat Elly niet in neutraal stond,waardoor zij ook niet wilde starten...

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: vr sep 19, 2008 20:27 
dan kunde uwe sleutel ook ni omdraaien he als hij ni in park sta...


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: ma sep 22, 2008 18:03 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Efkes nen rappen update EN een oproep .

Bon, mijn tank is gevuld en dat was blijkbaar voldoende vol. (Em kon het meterke niet aflezen op mijn tank. Maar ja...ge moet dan ook weten hoe je dat deksel er af moet draaien natuurlijk he...)

Mijn ophanging is nu 100 % in orde. (Nadat ik van elke band ongeveer 1 bar aan lucht afgelaten heb...) Dus ik rij weer veilig op de baan. :roll:

Mijn LPG vignet is plots weer leesbaar. Hip hip hoera. (Ze hebben een alfabeet gevonden...)

De spiegel is nog steeds gebarsten en vormt nog steeds een gevaar voor passanten hun ogen, vingers en andere eventueel snijbare menselijke onderdelen. Maar doordat ik er een "sleep-es-een-caravan-"spiegel aangehangen heb, is dat nu ook weer dik in orde. Want die caravanspiegel is WEL goed. (Ook al hangt die bovenop mijn kapotte spiegel waaraan je je nog steeds kan snijden...) Dus als ge mij ziet afkomen zaterdag, misschien best efkes ulder ogen bedekken...want zo goed ben ik niet verzekerd .

En dan is er nog mijn Lambdawaarden. Ik dacht dat lambda iets te maken had met de ophanging. Immers, juist doordat je een slechte ophanging hebt , gaat het gat van je wagen gaan slingeren. Maar dat bleek lambAda te zijn...en daar kijken ze blijkbaar niet naar.
Maar nu blijkt mijn katalysator kapot te zijn. (Versleten...) Dus moet die vervangen worden. Ik hou al mijn hart vast, want ik weet langs geen kanten wat zo'n katje kost. (en aangezien er niet meteen op t internet prijzen te vinden zijn, maak ik me nog veel meer ongerust). Der is toevallig niemand die een goei katje in zijn bezit heeft dat ik efkes mag gebruiken? (En begin nu niet allemaal met "ik leen mijn vrouw niet uit..."grapjes te maken he). Of beter nog, enen die een goei katje heeft liggen om te verkopen? tis maar...kmag er nu 14 dagen mee rondrijden. Maar kzou dat liever wat willen verlengen met een jaar , nog. :mrgreen:

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: ma sep 22, 2008 18:32 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Welk jaar is u Van?
Voor 94 is een kat niet verplicht en kun je die het beste gewoon er tussen uit laten.
Mijn gedacht toch in ieder geval.

_________________
Express high top van 1999.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: ma sep 22, 2008 18:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Hi,

Ik betaalde voor mijn Cat 150 eurokes....black market stuff....origineel 250 eurokes...
Wel voor mijn Van...

Grtz

Ed

ps : zijn er 2 dacht ik...........onder onze Van " dus t'stuk.

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: ma sep 22, 2008 21:44 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do mei 08, 2008 20:31
Berichten: 1009
Woonplaats: Gentbrugge
idd vindikator,
Ik heb een nieuwe uitlaat gestoken en mijn katalisator er niet meer tussen
geplaatst.
Voor de keuring was dit geen probleem.
Dit is enkel voor wagens voor 94.

Wat soms ook gebeurd is de katalisator leeg maken en er zo weer tussen steken.

_________________
Don't drive faster than your guardian angel can fly


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: ma sep 22, 2008 22:27 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Heloa,

Wat soms ook gebeurd is de katalisator leeg maken en er zo weer tussen steken

Moet de motor dan weer niet aangepast worden ?

Grtz

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ik haat die keuringfoefelaars...
 Bericht Geplaatst: ma sep 22, 2008 23:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Dat doen ze meestal om een schoonder geluid te verkrijgen via de uitlaat. In je katalysator zit een stof (ik noem dat altijd een lavasteen omdat dat daar enorm op lijkt) die fijn stof en dergelijke meer tegenhoudt.
Dus als ik dat zou doen, dan zou dat geen enkel nut hebben want mijn lambdawaarden zouden nog altijd even hoog en misschien zelfs hoger zijn.

Het is inderdaad wel zo dat je je wagen moet laten herafstellen telkens je aan je uitlaat foefelt. Je afstelling bepaalt immers hoeveel druk er door je uitlaat geperst wordt. Is die druk te hoog dan raakt je motor verzadigd doordat de lucht niet op tijd weg kan. IS die te laag, dan krijg je een terugslag doordat de druk in de uitlaat hoger is dan de geproduceerde druk die via de motorblok in de uitlaat komt. Dat heet een "backfire". Hoewel dat bij V8 motoren niet zo vaak voorkomt, heb ik de indruk. MAar misschien komt dat door de onnoemelijke lengte van die uitlaten?

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: