Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 15:10 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
vandaag naar de keuring geweest met de van... en afgekeurd natuurlijk. Er moet om te beginnen een nieuwe voorruit in. ook zit er teveel speling op de stuurgewrichten en dan ook nog eens de pitmanarm. :cry:
Ik begin het stilletjesaan beu te komen heel die van... De laatste 2 weken bijna 500 euro kwijt eraan en nu weer dit. Plus volgend jaar moet ik kijken naar mijn stuurkolom en alle remleidingen vernieuwen.... Mss zet ik ook wel eens een "te koop bordje" aan mijn van.
Ik heb nu 2 weken tijd om een nieuwe voorruit te vinden. Probleem is dat mijn raamrand wsl zal verroest zijn en dat ook moet gerepareerd worden.... Dat kan er financieel niet van af momenteel. Dusja.... ferm in de shit dus!! heeft iemand ervaringen met plaatsen van een voorruit? en de raamranden? (kijk spontaan naar Nikom en Luc :roll: ) Mss dat ik ergens wel een 2dehandsvoorruit kan vinden?

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 15:34 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
ik zit ier ook bang af te wachten wa da t verdict in de garage ga zijn. om dan naar de keuring te gaan. alst kan ne troost zijn de laatste 2 maanden eeft mijn van me al zo'n 1000 euro gekost (zonder de stukken die in de motor zitn) en kmoe nog te weten komen wa da die torsiestang en radiator me kosten :? en dan op hoop van zege naar de keuring

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 15:38 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
ge kunt keer beln naar bernard decoene voor voorruit. en wa ist probleem met de stuurkolom? speling? met n beetje geluk ist zelfde of dak kik 2 jaar terug voorhad, vreesde ook voor nieuwe stuurkolom maar in de garage eeft em er ergens 2 bouten aangespannen of vervangen en t was opgelost

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 15:42 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ja kweet... ma toch. Veel kans dat ik hem verkoop. Met heel veel spijt int het hard wel. Kmag er echt niet aan denken dat iemand anders in mijn vanneke rondrijd. Hij heeft altijd in orde gestaan. 80 percent is nieuw..... Ma nu kan ik nie meer! echt :x ALs die ruit gedaan is, als die zaken vernieuwd zijn; hoeveel zal da weer nie kosten. tvalt allemaal heel slecht momenteel... Het zal dan toch een klein autotje worden denk ik...... pffff...... mag er echt niet aan denken!! Al die dingen die ik er al mee heb meegemaakt, alle meetings, pffffff. Ma tkan er echt niet meer vanaf... ik heb al veel steun gehad van mijn ouders erin ma tkan niet blijven duren. Nog een geluk dat ik hen had of twas al een tijdje geen van meer...

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 16:01 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Das zo'n "out of the blue " beslissing hè. Het vreselijke is eigenlijk dat je Van veel te goed staat om zomaar efkes te gaan wegdoen. HEt zou zelfs een stomme zet zijn om die nu te verkopen. Je hebt van ons allemaal (sorry Insanity...) veruit de mooiste Van. Schoon omhoog, motor dik in orde, leuk afgewerkt, eigentijds maar toch retro ingericht. Gooi er nog 5000 euro tegenaan en je zou zelfs kunnen meedingen in Tuningshows en dergelijke meer. Daar prijzen wegkapen , misschien wat geld verdienen met photoshoots, ... .

Maar hij geraakt niet door de keuring. Ikzelf ben een 1verdiener. En ik moet eerlijk zijn, moest ik die Van niet kunnen inschrijven als onkost voor mijn eenmansbedrijfje, dan zou ik die ook niet kunnen onderhouden. Ik kijk altijd met grote ogen naar mensen die zeggen "Das onze gezinswagen."

Ik zou je aanraden om de Van te houden. Met wat tweedehandsstukken en de hulp van je vrienden (en vriendinnen) staat die Van in geen tijd weer in orde. Desnoods halen we de stukken uit Joff zijn Van (die zijn toch allemaal zo goed als nieuw :twisted: ) en monteren we ze efkes in de uwe voor de keuring . (Achteraf krijgde die stukken dan wel weer terug zenne, Joff. :mrgreen: )

tIs gewoon zo dat , als je nu je Van verkoopt, je daar binnen 2 maand enorm veel spijt van zal hebben. Desnoods een kleine lening aangaan en vakantiejob beginnen doen he.
Trouwens, nu je reis naar Amerika wellicht niet doorgaat, hebde toch geld over?

Maak gewoon geen overhaaste beslissingen. Trouwens, nu heb je efkes geen geld. Maar der is niemand die zegt dat die van niet efkes 3 maand aan de kant kan gezet worden tot er weer geld in t laatje is he. Dan kan je zelfs 3 maand je verzekering opzeggen. (of een half jaarke. Dan rijdt die wagen wel een half jaarke niet meer, maar word je ook niet verplicht om hem "wegens financiele moeilijkheden" te verkopen. Want god weet dat aasgieren weinig geld betalen voor mensen met "FM". )

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 16:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
@koffietje: da de mijnen nie de schoonsten is daar zit ek nie mee ze. ik vind em schoon en goe om alle dagen mee rond te tuffen en meer moet da voor mij nie zijn.

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 16:35 
ela ela ela

@ koffie nix van die combat bitch is van mij , en die ga ni weg;)

tis zone goeien bak aant worden :)

@fastkid , aalt alle olie eruit , naft en zet em op blokken me een zijl erover
verkopen is zonde


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 16:39 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Zot... ik kan mij da echt nie permitteren om daar gewoon 10000 euro in een schuurke te zetten ze.... Keb geld nodig voor een ander klein autotje. Vanavond komt er al iemand kijken naar de van. Mijn streetvanners-tijd zal van niet zo'n lange duur geweest zijn :x
Eerst eens kijken naar wat mijn ouders zeggen. Nog niet alles is verloren. oh... Ik mag er niet aan denken om mijn van op een meeting tegen te komen met iemand anders erin. Ik denk dak dan gewoon begin te wenen of zo :? maarja... Ik hou jullie op de hoogte.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 17:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
zou echt zonde zijn om zo'n schone van te verkope jong, na al die tijd, moeite en geld dade der et ingestoke...


hang in there!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 18:32 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Hmmmm, Speelt geen rol welke wagen je Van zal vervangen, je mag niet denken dat je aan de vervangende wagen geen extra kosten gaat hebben...
Ik wil niemands rekening maken, maar (on)kosten kan je nooit ongedaan maken bij een overname wagen...
Zoals de meeste hier voorstellen...DENK GOED NA...
...

grtz

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 19:28 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
En dat is nog niet zo erg,

En de prijs van zo'n prachtige Streetvanner collega te moeten verliezen dan??
De Van die je nu wil wegdoen,bepaalt wel wie fastkid is,niet die stomme keuring.
( ik hou mijn hart vast,mijn uitnodiging lag ook in de bus deze week :twisted: :evil: )
Fastkid, velen onder ons zullen je als deelgenoot te erg missen,dat mag je ons niet aandoen é.
Zet desnoods je Van even aan de kant tot het fnancieel terug wat beter gaat,je geraakt er wel uit,(zal ook vlugger gaan als de Van wat stilstaat,ze zijn niet van de goedkoopste in dagelijks gebruik,i know :cry: ).
Voorlopig komen we je wel halen,als er iets te doen is,nog nie panikeren jong!! Keep smiling.

C u on the road mate
Greetz Macgyver

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 19:55 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Afbeelding

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 21:01 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
@ Insanity, kvind den uwen de tweede schoonsten van t forum zenne. 8) .

En nu efkes Fastkids rekening maken.

Uw Van is zeker 8 000 euro waard (das hetgeen ik er voor zou betalen, moest je hem aan mij verkopen...zelfs al is je voorzetel versleten. )
Maar aangezien hij niet door de keuring geraakt (en er zonder onkosten ook niet door zal geraken) zul je hem wellicht voor amper 4 a 5000 euro moeten laten gaan. Jammer, maar dat is de prijs voor "versleten " Vans.
Je voorruit, pitmanarmen en stuurgewrichten herstellen zal al bij al een kleine 800 euro kosten. (Tenzij die pitmanarmen moeten vervangen worden, maar dat zou me straf lijken.)
Dus in feite zou je ongeveer 4000 euro verlies maken, om geen 1000 euro te moeten uitgeven.
ALS je hem al zou verkopen...laat hem dan eerst herstellen en repareren. En eens hij gerepareerd is, kijk dan of je geld genoeg hebt om je beestje te houden. Een Van kost elke maand gemiddeld ongeveer 300 euro. (Onderhoud, Gas, verzekering, taksen, ...). Eens je werk hebt, is dat een kleinigheidje, 1/5de van je nettoloon. Dit jaar, of volgend jaar , ben je zo goed als afgestudeerd . Als je gaat gaan werken , kan je makkelijk je Van houden. en dan zou het zonde zijn om die nu holderdebolder te gaan verkopen. Want eens je geld begint te verdienen zul je die Van enorm missen. Vooral omdat hij nog niet af is. Dus je zal alleen maar kunnen dromen van wat hij ooit eventueel had KUNNEN zijn.

Je zou gewoon es moeten kijken hoe je geld kan uitsparen. Eens wat vaker de fiets nemen of het openbaar vervoer. Kijken of er geen goedkopere verzekeringsformule bestaat (-10 000 kilometerregelingen en dergelijke), es zien of het niet voordeliger zou zijn om hem als lichte vracht in te schrijven , een cursus automechaniek volgen (de werkuren van een garagist zijn het duurst voor reparaties. De onderdelen zelf kosten meestal veel minder. )

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 21:02 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:( :( 0.
jow fastkid geen onnodige drastische beslissingen nemen é man.
kzou eerst eens tot bij historic wheels gaan en eens navragen aan hoeveel onkosten je zou liggen dan weet je waar je aan toe bent é man.
tis zoals andere hier al gezegd heeben een ander auto heeft ook onderhoud nodig é en zal ook nie zonder onkosten blijven.
denk er eens goe overna er zullen hier wel helpende handen zijn om de werk uren te beperken é.
zet ze desnoods wat stil of wacht tot na het meeting seizoen om ze deze winter in orde te zetten é mate .
dont sale your dream mate :wink: :wink:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Keuring
 Bericht Geplaatst: do mei 08, 2008 21:09 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
zeg fastkid, heb je uw stuurgewrichten gesmeerd voor dat je naar de keuring geweest zijt? ik heb een vooruit liggen, er zit een klein barstje in aan de passagierskant van ong 10 cm, aan de bovenkant. als je denkt dat je daar mee door de keuring geraakt mag je ze hebben. laat mij iets weten.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: