Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1985 chevy
 Bericht Geplaatst: vr maart 28, 2008 16:55 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do maart 13, 2008 22:34
Berichten: 42
Woonplaats: Sint-Niklaas
Yo streetvanners!
Ik ben Fre en ik heb een Chevy-van uit 1985. Kheb hem nu 3 jaar en nu is het echt wel tijd om hem volledig op te knappen. (last van roest onder de ramen, afpellende verf op de motorkap en achterdeuren en een beetje werk vanbinnen) Ik heb ondertussen mijn velgen laten chromeren, en nieuwe bumpers en runningboards gekocht en nog wa prutsen bij vans en vettes.
Ik, mijn pa en wa vrienden gaan er wsl binnen een paar weken aan beginnen, alle ramen eruit, roeste stukken eruitslijpen, nieuwe platen inlassen, opschuren en dan bij ne carrosier late spuiten.
Hebben jullie soms nog tips en dingen waar ik zeker op moet letten/rekening mee houden?
grts fre


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 28, 2008 16:57 
Welkom op het forum FreBMX
Wij gaan zaterdag om wa prutsen bij Vans en Vettes, ge hebt toch nog wat laten liggen voor ons? :lol:
Succes met de werken, geef er maar een lap op da we mekaar snel zien op een of andere meeting :wink:

btw foto's van de Van??? :P


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 28, 2008 17:00 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
welkom freBMX, ik ben daar ook mee bezig, ge moe maar s kijken onder restauratie chevy g20. als ge uitleg moet hebben over iets post dat maar, der ga wel 1 iemand antwoorden. amuseerd u hier maar :wink: :lol:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 28, 2008 17:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
welkom, ben content da er nog mensen zijn die met de ouwe vans rondboln. die van mij is ook nen 85. gewoon voorzichtig zijn bij het ineen zetn. t best is em volledig tot op blote plaat zetn, dan ben je tenminste zeker. ist eigenlijk lowtop of nen hightop?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 28, 2008 17:10 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
welkom op dit forum Fre.
Ik zou zo zeggen. Neem wat foto's van de Van en post ze es op het forum. Toon ook es wat de mankementen zijn en dan zullen we je misschien wel tips kunnen geven bij elk mankementje.
Als je wil, kan je zaterdag ook meerijden met ons , richting Vans en Vettes (neem je pa en vrienden gerust mee, plaats zat in onze vans. En als je Van niet werkt, dan willen we je wel komen oppikken :wink: )

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 28, 2008 17:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
welkom hier, alster iet is moete ma klappe :)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 28, 2008 17:39 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do maart 13, 2008 22:34
Berichten: 42
Woonplaats: Sint-Niklaas
Merci voor de reacties al :)
Kga eerst nog wa meer werken, en dan naar vans en vettes, want tis gelijk ne kleine in ne snoepwinkel daar :P
Hier is ne foto van vorig jaar, toen een beetje een risico gepakt en me mijne van naar spanje gerede:
[img=http://aycu13.webshots.com/image/50452/2005021621437208435_th.jpg]

Bedoeling is idd om zowa meer naar meetings enzo te gaan, zeker nu ne maat van mij ook ne van heeft gekocht, dus wij gaan zeker nog meegaan naar meetings!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr maart 28, 2008 18:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 25, 2007 14:05
Berichten: 183
Woonplaats: Buggenhout
hoe meer zieligen euh zielen hoe meer dinges hé. Ik ga beginnen met met ne fricandelle fret. zoveel mogelijk fricandellen in zo weinig mogelijk tijd. dan een kotsmaraton of toch de 100 meter en dan wedstrijdeje bouletten boeffen hmmm lekker ech lekker


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za maart 29, 2008 07:04 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Van harte welkom op het forum.
Ge meugt ons alles vragen (geen geld)

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za maart 29, 2008 09:10 
succes !!!!


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za maart 29, 2008 12:59 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:wink: JOW FREBMX WEL GEKOMEN UPT FORUM HE.
POST AL JE VRAGEN MAAR ER ZITTEN HIER EEN PAAR KNAPPE BOLLEN BIJ HE :wink: IK NIE BIJ GEREKEND HOOR. HOPELIJK TOT OP EEN OF ANDERE MEETING HE SEE YOU :wink: 8)

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma apr 14, 2008 10:52 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do maart 13, 2008 22:34
Berichten: 42
Woonplaats: Sint-Niklaas
We zijn ondertussen al goed opgeschoten met het schuurwerk, we hebben ook al zelf een bullbar gelast, en de van volledig uitgekleed. We hebben het zolang mogelijk uitgesteld maar nu moet de voorruit er ook uit want erronder zit het meeste roest, de rest valt zeer goed mee. We hadden het aan een ruitenplaatser gevraagd, ma die zei ons dat de kans 7/10 was dat hij ze ging breken. We gaan het wsl zelf proberen, kunt ge deze volledig lossnijden in één stuk? Of moet ik al gaan uitkijken voor een nieuwe? En wat zou deze nieuw kosten ongeveer?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma apr 14, 2008 11:02 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
1) bullbars mag je neit meer zelf in elkaar steken. Die moeten van tegenwoordig europees gekeurde bars zijn vooraleer je die op de Van mag plaatsen. Maar als die bullbar echt je volledige goesting is EN je Van is nog niet gekeurd, dan kan je misschien toch proberen om de Van met Bullbar te laten keuren. Als hij er 1 keertje doorgeraakt is, moet je volgens mij bij volgende keuringen kunnen aangeven dat de Bullbar al aan de wagen zat voor de wet in voegen kwam (2006) . Maar de kans bestaat dat ze je vragen de bullbar er af te nemen voor de keuring. (En hem er na de keuring weer op te zetten , wetende dat de politie nog nooit iemand bekeurd heeft voor een bullbar...)

2) de kans bestaat inderdaad dat je raam zal breken. tIs een klotejobke, maar als je er je tijd voor neemt, dan kan het wel lukken. Mocht hij toch barsten, dan kost een nieuwe ruit je ongeveer 800 euro (kwestie van de spanning wat op te drijven :-D ) Als hij echt goed geroest is onderaan, slijp dan dat roest er van onder los (want dat moet toch herlast worden) , dan is al een kwart van je ruit los.
Bij Vans en Vettes en ook bij BDC in kortrijk kan je wel aan tweedehandsruiten geraken. die kosten ietske minder (wel op letten dat er geen sterretjes of kleine barstjes in zitten. )
Nog een kleine tip...tzal misschien niet veel helpen... maar het helpt wel om je ruit te beplakken met plakband. Dat verkleint de kans dat je raam barst.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma apr 14, 2008 20:03 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:wink: 8) jow fre bmx. kijk eens onder de topic van restauratie G20.
daar kun je zien hoe erg het gesteld kan zijn onder de voorruit.
bij luc v8 is het gelukt om ze in één stuk uit te halen é.
met een goed stanly mes want die zat er stevig in geplakt é.
u zeker niet aan opjagen om die ruit er uit te halen . :!: :!:


succes mate :wink: :wink:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma apr 14, 2008 20:49 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ja; u zeker nie opjagen. Ik ken veel mensen waarbij het gelukt is om ze er in 1 stuk uit te halen. Ik hoop dat het ook bij jou lukt. alvast succes gewenst.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: