Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: specificaties compressor ?
 Bericht Geplaatst: do maart 13, 2008 02:09 
ik zoek dus terug te beginnen met spuiten , maar in de garage waar ik ooit werkte eb ik die compr. nooit gezien ...
nu de vraag voor onze us schatjes te bespritzen wat voor compressor heb ik nodig?

lucht , geen olie dacht ik en min. 5bar? :s

knipoog naar nikom?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za maart 15, 2008 03:40 
is ier nu niemand da iet wil zeggen?... :roll:


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za maart 15, 2008 18:00 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Mja, wat moet je daar op zeggen? Ge zegt zelf dat ge al ooit carrosseriewerk gespoten hebt. Dus dan weet ge ook zelf dat elke compressor zijn voor- en nadelen heeft. Dan is t aan jou om na te gaan welke van die voor- en nadelen voor jou t belangrijkste zijn.
Ik heb zoiets van ... diene van mij moet aan t plafond kunnen hangen, met een superlange darm die niet in mijn weg hangt (dus oprolbaar) , een paar goeie tussenstukken en vervangbare spuitkoppen voor elk soort oppervlakte.
Als ge gedetailleerd wil airbrushen, dan wil je dat die niet te krachtig is, als ge wil dat dat enkel maar is voor t grove werk, dan moet die een groot reservoir hebben dat ge niet te veel moet onderbreken om telkens bij te vullen.
Wat is ook je budget? 200 euro? 2000 euro? Ga je werken met een spuitcabine? Ga je dat in de frisse buitenlucht doen? Ga je een onderdrukkamer hebben? Moet die mobiel zijn om ook op verplaatsing te kunnen gebruiken? of liever ene die vast staat ? Hoe groot mag die zijn? Hoeveel lawaai mag dat maken? ...
Der bestaan miljoenen soort compressors. Ge hebt zelfs modellekes die in je handschoenkastje passen en kunnen aangesloten worden op je autobatterij... kWil u wel informatie geven, maar dan gade gij klein beetje specifieker moeten zijn over wat je precies wil doen en wat voor type spuiter ge zijt.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo maart 16, 2008 13:07 
ik heb er enen van javac, de tx-3 met een 100 litervat en een dubbele cilinderkop.
http://www.javac.eu/
(normaal is er ook een javac.be, maar hij opent niet vandaag)

wil ik met een luchtdrukhamerke werken dan gaat het nog net, af en toe het vat es laten op druk komen.
wil ik schuren polieren en slijpen op luchtdruk dan is em te licht denk ik of ik zou heel dikwijls het vat op druk moeten laten komen.
de prijs?
net onder de 500 euro nieuw

Power 3HP
Voltage 230/380V
Air Intake 425L
Air Discharge 325L
Receiver 100L
Pump Rotations 1250
Cylinders 2
Start System Direct start
Bore 65mm x 2
Working Bar 10Bar
Dimensions 122x48x103mm
Weight 120Kg

dit is het minimuum wil je een deftige compressor hebben die niet om de haverklap aan het draaien gaat.
ik heb er maar één nadeel aan ondervonden en dat komt door de lage prijs,, er zit een minder goed (goedkopere)afstel-unit (kweet niet hoe dat echt noemt)op waardoor het moeilijk was om hem te laten op en afslaan op je zelf ingestelde druk.
ik wou hem bvb doen opslaan als de druk onder de 6 bar was en weer doen stoppen als ik 10 bar had, eerst liep em bijna helemaal leeg eer em wou opslaan ondanks de regelbare start stop,, ik heb er een betere afstelunit opgezet van een betere kwaliteit en toen was afstellen heel makkelijk en heeeeeel juist.

tweedehands niet aan beginnen, als de cilinders versleten zijn kan je al direkt gaan reviseren of geeft em veel minder lucht dan zou moeten,,, iets dat je moeilijk kan controleren.

om te spuiten kan je volgens dat sommigen zeggen ook met een kleiner modellleke gaan werken, maar die staan dan constant te draaien en als je druk wegvalt of varieert krijg je een andere spuitnevel,,je kan dan elke keer staan wachten tot je vatje op druk is..

zelfbouw is ook zoiets,,tegen het einde vd rit heb je zoveel kosten gemaakt als een nieuwe en zit je met een eigen brouwsel dat misschien niet half zo goed werkt.

de spuitpistolen en afstelkranen ,vochtvangers zijn een nog duurdere uitgave dan je compressor,,

en als laatste vraag, waar ga je je lak nog halen, nu alles watergedragen moet worden ipv thinner-gedragen laksystemen.
watergedragen droogt te langzaam in een garage, er is ook al verf die met uv gedroogt moet worden,
ik heb me ook volledig ingespannen om te kunnen spuiten maar ik vrees dat het vinden van lak een probleem gaat worden.+ niet alleen de lak veranderd, ook de spuitpistolen zijn aangepast aan de watergedragen lak.
zonder spuit en droog cabine is het quasi onmogelijk om met de nieuwe verpichte watergedragen lak te werken. en de andere oude systemen van lakken verdwijnen uit de winkelrekken zegt men overal.
dus,,,is het aanschaffen van een compressor nog een goeie gedachte?
mischien kan je in de toekomst enkel nog een grondlaag spuiten?

dit word een lange topic ;;;;;;;;;;;


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo maart 16, 2008 16:26 
heyhey :)

ik heb een adresje makker , waar ge voor een goede 1200€ gemiddeld gesteld bent voor alles , epoxi roestwerende primer thinnergedragen verf en vernis , en dan moete zon briefke tekenen van ja ik ga da ni gebruike voor men auto , en hopsa...

maken van de verf is smorges staal maken en goedkeuren , snamiddags afhalen :)

dus interesse meneer ? pb 8)


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: