Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Filmpje crash test voor expertise
 Bericht Geplaatst: zo okt 26, 2014 01:06 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jul 28, 2012 22:59
Berichten: 56
Kan mij iemand helpen aan een filmpje van een crash test van een GMC Savanna / Chevrolet Express model bj 1997.

Ik heb enkele tijd geleden een ongeval gehad , persoon die men achterkant heeft aangereden ( zie hier op forum ) viewtopic.php?f=3&t=3585

Nu zijn er enkele zaken aan het licht gekomen bij de laatste keuring die toen over het hoofd gezien zijn en in die tussen tijd ook niet opgemerkt zijn op de keuring, waarbij ik nu voor afgekeurd word. De nieuwe expert twijfelt of de zaken te maken hebben met het ongeval maar sluit het niet uit , vind het enkel moeilijk om te bewijzen wegens volgens hem de beperkte schade aan de achterbumper. Heeft blijkbaar geen kennis van de sterkte van de bumper en de trekhaak
Nu wil ik deze expert met behulp van dat filmpje aantonen dat de achterkant sterk is van zo een Van en vooral de crome bumper en ook met de trekhaak eronder . Expert zit niet de moeite om de verplaatsing te doen om deze ter plekke te bezichten, en gaat uit op de foto's en expertise van de vorige.

Als ik een nieuwe expert wens aan te stellen via de verzekering moet ik deze uit eigen zak bekostigen, zie ik ook niet zitten.

Heb reeds zitten zoeken op internet en sommige filmpjes op You Tube maar echter mist steeds de snelheid van de inpak bij de test.


Kan iemand mij helpen.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Filmpje crash test voor expertise
 Bericht Geplaatst: zo okt 26, 2014 09:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za apr 12, 2014 07:25
Berichten: 81
Woonplaats: Kapellen
Heb die zoektocht ook al gehouden, tot dusver zonder deftig resultaat.
Over welke dingen word je afgekeurd?
Zo'n Van is inderdaad stevig gebouwd, maar het grote nadeel is dat je met zo'n stevige bumper en trekhaak gekoppeld aan een ladderchassis, je kreukelzone verkleint en daardoor de krachten van de impact niet goed worden afgeleid en dus rechtstreeks je chassis worden ingestuurd waardoor er meer schade kan optreden anders dan aan de impactzone. Het kan dus inderdaad zijn dat er ergens anders mankementen opduiken door een (kleine) impact achteraan op de bumper en trekhaak.
Daarom ook dat je zetel is losgekomen, bij een zelfdragend koetswerk worden de krachten afgeleid naar de flanken om de passagiers te beschermen. (de reden waarom een Smart niet tot een pannekoek wordt herleid) Mede daardoor mogen in Europa geen nieuwe personenwagens worden geproduceerd met ladderchassis. (De LandRover Defender wordt daardoor uit productie genomen)

_________________
:twisted: Aussie Pride :twisted:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Filmpje crash test voor expertise
 Bericht Geplaatst: ma okt 27, 2014 01:11 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jul 28, 2012 22:59
Berichten: 56
afgekeurd voor bevestiging LPG reservoir. 1 Van mij bevestigingslatten waar mijn LPG tank aan hangt onder mijn Van is midden door. Ze hebben dit jaar op de keuring voor de eerste keer aan die tank gevoelt en dit opgemerkt dat deze wat losser hangt.


Maar zijn de andere zaken die er al waren dat de expert niet wil aanvaarden omdat hij moeilijk kan bewijzen dat dit van het ongeval komt. Sinds het ongeval kan ik onze benzinetank maar voor de helft vullen of deze begint te lekken langs de benzinepomp.
Gas reuk langs de Van ( ze hebben reeds de veiligheidsklep al vervangen omdat deze wat door liet ( zelf moeten betalen, expert zegt vervangen en daarna zegt hij dat de verzekering dit niet moet terug betalen), maar nu is de echte oorzaak van de gasreuk gevonden 2 minimum lekjes op het dikste punt van de lasnaad van de lpg tank waardoor ik deze nu niet meer mag vullen.

Uitleg via telefoon van de expert, tank is bj 2007 en gekeurd. Maar vermoedelijk zat er een kleine fabrieksfout ( zwak punt) in de las die stand heeft gehouden bij de test in de fabriek + al de jaren maar nu door de klop van het ongeval open is gegaan of begeven.

Moeilijk te bewijzen of dit van het ongeval is of een fabrieksfout.

Betreffende benzinetank vermeld hij slijtage van de benzinepomp terwijl die 14 dagen voor het ongeval nog maar vernieuwd was en in orde was en bij zelfs een volle tank niet lekte.


Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron