Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: di dec 17, 2013 12:05 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr okt 18, 2013 15:22
Berichten: 10
Beste mensen,

ben al enkele tijd op zoek naar een Van, ik heb nog nooit een Van gehad en ken dus ook niets van deze wagens, daarom maar even beetje hulp inroepen op deze plek dacht ik ;-)

mijn oog viel op deze
http://www.2dehands.be/caravans-kampere ... et+express
(komt van NDS-cars volgens ik zie op achterkant)

heeft zo een wagen distributieriem of ketting?
heeft 123.000Miles
zou deze nog te vertrouwen zijn om enkele reizen te doen (Zweden, Denemarken, ....)
wat zouden jullie geven voor deze wagen (2dehands chevy's lijken allemaal nog prijzig te zijn)
of koop ik beter zoiets bij handelaar met garantie?
indien jullie nog andere opmerkingen hebben hoor ik ze graag

Ben kankerpatient en zou zo lang ik nog kan enkele reisjes willen ondernemen, voordeel van zo een wagen is voor mij dat ik ten allen tijde kan stoppen en liggend rusten.
Maar zoek wel iets da te vertrouwen is voor dergelijke trektochten natuurlijk, voor zover ik het forum hier doorlees zie ik weinig verhalen van mensen die er mee op verlof gaan of ik lees er naast natuurlijk ;-)

zag er ook enkele hier staan
http://www.2dehands.be/listuser/985973/ ... locale=all
kent er iemand deze handelaar en is de service goed?

hopend hier van de kenners beetje opklaring te krijgen
sorry voor de vele vraagjes :-)
Alvast dank
Opa


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: di dec 17, 2013 15:13 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo dec 11, 2011 02:01
Berichten: 240
Woonplaats: zele
hallo
zou ook eens kijkje gaan nemen bij nds cars steeds mooie exemplaren staan en goede garantie


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: di dec 17, 2013 17:55 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 05, 2010 19:32
Berichten: 209
Woonplaats: Hooglede-Gits
hoi,

is een hele mooie van ( die witte met zwarte velgen) maar bouwjaar 2002.
zijn vraagprijs is wel echt crimmineel hoor. doe daar gerust maar die 7000 euro af. Veel te duur.
allè, ja mijn gedacht è.



grreetz
simson

_________________
Coverband "Dust" simply the best !
www.dust.be
_____________________________


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: di dec 17, 2013 18:07 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr okt 18, 2013 15:22
Berichten: 10
mario schreef:
hallo
zou ook eens kijkje gaan nemen bij nds cars steeds mooie exemplaren staan en goede garantie


Dank voor reactie

Had 2 maand geleden naar nds gebelt maar prijzen liggen boven 20.000 en dit zie ik in mijn toestand niet meer zitten hé, (met beetje tegenslag kan het snel gedaan zijn met autorijden !)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: di dec 17, 2013 18:25 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr okt 18, 2013 15:22
Berichten: 10
simson2000 schreef:
hoi,

is een hele mooie van (die witte met zwarte velgen) maar bouwjaar 2002.
zijn vraagprijs is wel echt crimmineel hoor. doe daar gerust maar die 7000 euro af. Veel te duur.
allè, ja mijn gedacht è.



grreetz
simson


dank voor info
Ja is zeker een mooie wagen, hoe er mee is gereden weet ik natuurlijk niet, probleem is dat verkoper niet weet wat daar al aan gedaan is (distributieriem enzo!) en volgens mij is dit bij 122.000miles wel hoog nodig, en dit zijn toch redelijke kosten hé,
en had al beetje van prijs gekregen maar geen 7000euro(dan had ik hem denkelijk al gekocht ;-) )


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: di dec 17, 2013 21:22 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Hallo. Welkom hier. Ik rij zelf met een express en ben er al mee naar Spanje gereden en naar zuiden van Frankrijk alsook verschillende keren Ardennen en noorden van Nederland. Hij heeft me nog nooit laten staan. De V8 blokken hebben geen riem maar distributieketting. Prijzen variëren maar ik denk dat je voor een mooie van van 2002 met die km een 15000 euro mag neertellen. Maar is mijn gedacht. De vortec blokken zijn mits beetje zorg niet kapot te krijgen en bezorgen je veel rijplezier. De versnellingsbak is een zwak maar ook zelfde verhaal. Regelmatig olie verversen en filter en mits een deftige rijstijl gaan die normaal niet kapot. Ikzelf echter heb wel mijn bak kapot gehad maar door eigen toedoen en onwetendheid. In de bergen bvb raadt men aan om in 3 te rijden ipv in D omdat de olie anders te warm Wordt. Een extra koeler bied hier ook een oplossing. Voor de rest zijn te echt wel betrouwbare wagens naar mijn ervaring.
Veel succes met je zoektocht en het verdere verloop.
Geert

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: di dec 17, 2013 23:28 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr okt 18, 2013 15:22
Berichten: 10
Geert DP schreef:
Hallo. Welkom hier. Ik rij zelf met een express en ben er al mee naar Spanje gereden en naar zuiden van Frankrijk alsook verschillende keren Ardennen en noorden van Nederland. Hij heeft me nog nooit laten staan. De V8 blokken hebben geen riem maar distributieketting. Prijzen variëren maar ik denk dat je voor een mooie van van 2002 met die km een 15000 euro mag neertellen. Maar is mijn gedacht. De vortec blokken zijn mits beetje zorg niet kapot te krijgen en bezorgen je veel rijplezier. De versnellingsbak is een zwak maar ook zelfde verhaal. Regelmatig olie verversen en filter en mits een deftige rijstijl gaan die normaal niet kapot. Ikzelf echter heb wel mijn bak kapot gehad maar door eigen toedoen en onwetendheid. In de bergen bvb raadt men aan om in 3 te rijden ipv in D omdat de olie anders te warm Wordt. Een extra koeler bied hier ook een oplossing. Voor de rest zijn te echt wel betrouwbare wagens naar mijn ervaring.
Veel succes met je zoektocht en het verdere verloop.
Geert


Oei, lees hierboven 7000eurokes afdoen! 17950 - 7000 = 10950 euro
nu gaan we weerom naar 15000 euro, is een privé wagen dus geen garantie.

Gezien ik zeker meer bergen dan vlakke wegen zal rijden (noorwegen, zweden, denemarken), neem daarbij dat mijn doel is om de meer afgelgen bergdorpjes aan te doen, is dus geen autostrade,
zal ik met het gevaar van zwakke versnellingsbak de kost -revisie of nieuwe boite- al zeker moeten voorzien, dan kom ik terug in de buurt van de eerste vraagprijs?

Ik zit wel in een situatie dat ik zelf niets aan de wagen zal kunnen doen, dus zal alle herstelling en onderhoud in garage moeten gebeuren.

in elk geval ook dank voor je duidelijke uitleg over de wagen


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: wo dec 18, 2013 06:01 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo dec 11, 2011 02:01
Berichten: 240
Woonplaats: zele
als de boite in goede toestand is en in de bergen op 3 rijd in plaats van D kan het zijn dat je er ook vele jaren mee kan rijden is aan de rijstijl ook beetje ken een oudere man als die een nieuwe gewone auto koopt doet die met zijn koppeling ook geen 2 jaar


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: wo dec 18, 2013 07:38 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Een eenvoudig onderhoud op je boite zegt al veel over de toestand ervan hoor. Als je olie Er gitzwart en verbrand ruikend uitkomt met ijzervijlsel aan de dop is er stront aan de knikker. Ook een testrit zegt heel veel over de toestand van je boite. Als dit alles ok is; geen zorgen maken! Die prijs hangt ook beetje af vd staat en welke uitvoering van de van hè. Ik plakte er een richtbedrag op voor een 2002 explorer se in goede tot zeer goede staat. Reken ook dat dit toch wel dure wagens zijn qua nieuwprijs en je toch veel auto krijgt voor je geld...
Geert

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: wo dec 18, 2013 13:55 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr okt 18, 2013 15:22
Berichten: 10
mario schreef:
als de boite in goede toestand is en in de bergen op 3 rijd in plaats van D kan het zijn dat je er ook vele jaren mee kan rijden is aan de rijstijl ook beetje ken een oudere man als die een nieuwe gewone auto koopt doet die met zijn koppeling ook geen 2 jaar




dit begrijp ik maar al te goed, de vraag is hoe er al mee gereden is natuurlijk :-), ik hou liever rekening met mogelijk bijkomende kost van dit zwakke punt, en dit bovenop de aankoop prijs is een beetje veel van het goede hé


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: wo dec 18, 2013 14:55 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr okt 18, 2013 15:22
Berichten: 10
Geert DP schreef:
Een eenvoudig onderhoud op je boite zegt al veel over de toestand ervan hoor. Als je olie Er gitzwart en verbrand ruikend uitkomt met ijzervijlsel aan de dop is er stront aan de knikker. Ook een testrit zegt heel veel over de toestand van je boite. Als dit alles ok is; geen zorgen maken! Die prijs hangt ook beetje af vd staat en welke uitvoering van de van hè. Ik plakte er een richtbedrag op voor een 2002 explorer se in goede tot zeer goede staat. Reken ook dat dit toch wel dure wagens zijn qua nieuwprijs en je toch veel auto krijgt voor je geld...
Geert


Dit is inderdaad zo, maar dat onderhoud is wel na aankoop hé, dat is dus altijd afwachten, maar gezien het een zwak punt is van deze wagens, moet ik met die kost zeker rekening houden.
dat ik luxe krijg met dergelijke wagen begrijp ik maar al te goed, maar dan mag hij niet teveel in garage belanden he, word dan wel heel dure luxe
en volgens "touring wegenhulp" zijn er voor dat soort wagens dikwijls lange wachttijden indien onderdelen nodig zijn bij panne in buitenland!!

maar als ik de antwoorden vergelijk zit ik met de handen in het haar :-)

nu zit ik binnen budget = stap vooruit
1) prijs te hoog 7000 afdoen

nu terug boven budget, = 2 stappen terug
2) een 15000 euro mag neertellen (richtbedrag)

nu word het mij onduidelijk!! en val ik 5 verdiepingen omlaag!

3) De V8 blokken hebben geen riem maar distributieketting.

en nu krijg ik van de verkoper volgende mail
**heb gebeld met nds cars en hij zegt dat de distributie riem nog goed is en nog lang niet vervangen hoeft te worden.**

vertrouw het hele zaakje niet meer, :arrow: of is dit misschien een 4x4 en zitten daar 2 motoren
1 op de voorwielen met ketting, en 1 op de achterwielen met riem! :-) :-)

ben benieuwd naar het vervolg op dit draadje!

:idea: begin al te twijfelen of ik niet beter met mijn Citroen evasion blijf rijden en daar achterin matras kieper om te rusten?
is van '98 en heb die in 2004 gekocht voor 1800euro met 60.000KM,! nog nooit problemen mee gehad en nu 220.000km, als deze in buitenland onherstelbaar in panne valt, laat ik hem daar achter als schroot hé ;-)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: wo dec 18, 2013 19:22 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Tss tss tss. Het Onderhoud kan je vooraf laten doen in samenspraak als part of the deal en je kan daarbij toch aanwezig zijn lijkt me. Een revisie met upgrade voor de boite
Komt op 1500 euro. Exl in en uitbouw uiteraard. In en uitbouw is zo een 10 uur werk totaal. En geloof me. Een V8 heeft een ketting als distributie geen riem. Vele verkopers en ik noem geen namen, kennen van het mechanisch aspect geen bal dus niet meteen op blindstaren zou ik zeggen. Ik rij nu bijna 6 jaar met mijn van die ik wel zelf heb geïmporteerd en heb er 53000 mijl mee gereden. Buiten mijn boite door eigen toedoen en slijtagekosten heb ik er nog bijna niks aan gehad... Is natuurlijk mijn ervaring. Ik zou zeggen, uw citroen heeft ook zijn beste tijd gehad, en je ziet graag een van? Gewoon doen.

Geert

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: wo dec 18, 2013 23:05 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr okt 18, 2013 15:22
Berichten: 10
Geert DP schreef:
Tss tss tss. Het Onderhoud kan je vooraf laten doen in samenspraak als part of the deal en je kan daarbij toch aanwezig zijn lijkt me. Een revisie met upgrade voor de boite
Komt op 1500 euro. Exl in en uitbouw uiteraard. In en uitbouw is zo een 10 uur werk totaal. En geloof me. Een V8 heeft een ketting als distributie geen riem. Vele verkopers en ik noem geen namen, kennen van het mechanisch aspect geen bal dus niet meteen op blindstaren zou ik zeggen. Ik rij nu bijna 6 jaar met mijn van die ik wel zelf heb geïmporteerd en heb er 53000 mijl mee gereden. Buiten mijn boite door eigen toedoen en slijtagekosten heb ik er nog bijna niks aan gehad... Is natuurlijk mijn ervaring. Ik zou zeggen, uw citroen heeft ook zijn beste tijd gehad, en je ziet graag een van? Gewoon doen.

Geert


Oef, dank u voor dit verhelderend antwoord :-)
zal zien hoe onderhandelingen hierover met verkoper kunnen verder gaan, ook nog zien dat het binnen mijn budget blijft hé, (door mijn ziekte is ziekenhuis is al met enkele chevy's gaan lopen, maar ja een mens is al tevreden dat ze helpen natuurlijk)

mocht hier een goed resultaat uitkomen zie je mij hier wel terug binnenwippen ;-)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: graag jullie raad
 Bericht Geplaatst: do dec 19, 2013 07:39 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Das gesproken! :)

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: