Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: GMC Savana Homologatiekeuring
 Bericht Geplaatst: do aug 29, 2013 08:43 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di aug 27, 2013 11:41
Berichten: 67
Woonplaats: Melle
Dan ga ik hier even aftrappen met het eerste van mijn "grote vragen" topics :mrgreen:

Op 13 september aanstaande ga ik dus naar de homologatiekeuring met mijn van, gekocht in Nederland. het is verbouwd naar lichte vracht. Graag had ik tips gekregen om op te letten voor ik naar de keuring ga.
Zelf heb ik 2 vraagjes alvast :

*De 4 gordels in mijn van hebben geen CE-keurmerk en als ik er hard aan trek blokkeren ze niet zoals bij een Europese auto. Is dit een probleem voor de homologatie ?

*Het mistlicht achteraan brand gewoon mee met de andere lichten van de van, mag dit of vallen ze daarover op de keuring ? Het zit achteraan aangesloten op de achterlichten dus dat brand gewoon mee met de rest. Ik kan er uiteraard een schakelaar tussenzetten, maar die schakelaar zal dus achteraan zitten, maken ze daar een probleem van als die schakelaar niet bedienbaar is vanuit de auto zelf ?

Andere tips, ideen, etc ... méér dan welkom want ik heb dit eerder nog nooit gedaan zo'n keuring.

Thx.

Edit : nog een vraag :

Moet er tegenwoordig nog een LPG sticker achteraan op de van ? Ik heb er momenteel geen opstaan. Moet dat voor de keuring ? Het is een G3 installatie van 2009.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GMC Savana Homologatiekeuring
 Bericht Geplaatst: za aug 31, 2013 08:33 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
Van wat je allemaal schrijft weet ik wel een paar dingen:

- de LPG sticker moet erop zitten (dit vanaf 3 mei 2013 dus eigenlijk niet zo lang geleden)
- je moet een mistlicht hebben die je kan bedienen met een oranje knop in de cabine. De mistlicht mag normaalgezien niet de hele tijd meebranden met de rest als je uw lichten gewoon aanzet, maar ik denk niet dat ze daar een erg grote probleem van zullen maken, bij mij is de mistlicht erop maar is er geen draad of zo wel een knop in de cabine en ze zetten dat gewoon mee op de keurinsbewijs;


van de rest heb ik geen flauw idee hoor :p

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GMC Savana Homologatiekeuring
 Bericht Geplaatst: za aug 31, 2013 13:28 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di aug 27, 2013 11:41
Berichten: 67
Woonplaats: Melle
Bedankt voor de antwoorden.
Ik ben daarnet een knop en kabels gaan kopen bij Hubo en ga een kabel trekken naar de cabine waar ik de knop voor het mistlicht ga plaatsen maar het is een zwarte knop , moet dat oranje zijn ? Hoop ik niet, bij elke auto zijn die gewoon zwart toch ?

De LPG sticker zal ik kopen en erop doen , thx.

Voor de rest weet ik dat zowel de LPG als de benzinetank volledig vol moeten aangeboden worden aan de homologatiekeuring.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GMC Savana Homologatiekeuring
 Bericht Geplaatst: vr feb 07, 2014 23:33 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di aug 27, 2013 11:41
Berichten: 67
Woonplaats: Melle
Zo, we zijn ondertussen een tijd verder nu. Even een update :
Een hele poos geleden heb ik afspraak gemaakt voor homologatiekeuring te Nazareth-Eke.
Daar aangekomen is het eerste wat ze controleerden het chassisnummer. Er bleek een fout te staan in het chassisnummer, er stond 1 cijfer teveel erin gefreesd door de RDW. Foutje van de keurmeester in Nederland ! resultaat , ik moest terug naar huis en mocht pas terugkomen als de fout was rechtgezet door de RDW. Contact opgenomen met de RDW in Nederland en geval uitgelegd. Wat blijkt ... de RDW is niet meer gemachtigd om het chassisnummer opnieuw te plaatsten omdat mijn van reeds was aangegeven bij de Belgische douane en het dus geen Nederlands voertuig meer was. De belgische keuring weigerde een nieuw/correct chassisnummer in te slaan omdat het voertuig van Nederland komt. Men waarschuwde mij dat het nieuw chassisnummer met attest van originaliteit moest komen omdat anders de kans bestond dat mijn voertuig in beslag werd genomen wegens foefelarij. Daar stond ik dan te blinken, kon geen kant op :(

Na lang zoeken en bellen met allerlei garages waar ze USAcars verkopen werd me gezegd om het foute chassisnummer er zelf uit te slijpen en zelf het goede nummer erin te slaan met hamer en stempels. Ik mocht op een avond de garage gebruiken van de garagist en zijn materiaal gebruiken op eigen risico. Hoefde niks te betalen. Dus het chassisnummer eruitgeslepen + zelf dan maar het chassisnummer erin geklopt , beetje scheef hier en daar maar het stond erin uiteindelijk. De plek van het oude chassisnummer met zwarte verf overspoten en wat aarde in de natte verf gewreven om het te verbergen. Onzichtbaar al zeg ik het zelf.

Dan LPG tank laten keuren + LPG attest laten opmaken bij VanMeenen te Eeklo. Opnieuw afspraak gemaakt voor homologatiekeuring en met knikkende knieen naar Eke gereden.

Ik had geluk, het was een andere keurmeester dan de eerste keer dus hij herkende me niet van de eerste keer met fout chassisnummer :P
Het nieuwe chassisnummer werd meteen aanvaard ! Yeesss !!
de volledige keuring doorlopen en alles bleek voorbeeldig te zijn op de achterremmen na. Die moest ik laten nakijken en dan terugkomen voor herkeuring remmen + remtest.
Vandaag nieuwe remblokken en nieuwe remtrommels laten plaatsen en latenafstellen bij Motori Lorenzo te Zwijnaarde.

Nu enkel nog 1x terug naar de keuring in Eke voor de remtest en dan zou mijn van eindelijk gehomologeerd moeten zijn.

Het lijkt erop dat alles nu toch in orde zal komen.

Wordt vervolgd.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GMC Savana Homologatiekeuring
 Bericht Geplaatst: wo feb 12, 2014 17:48 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 05, 2010 19:32
Berichten: 209
Woonplaats: Hooglede-Gits
amai amai, wat een verhaal.
allè, gelukkig ben je al zover. Keuring en dergelijke al achter de rug. Nu nog eens terug voor de remmen.
'k wil me niet moeien hoor, maar moest ik van u zijn, dan zou ik bij Lorenzo wegblijven.
Heb daar jaren geleden eens een van gekocht met een slechte boite. ( wist ik niet bij aankoop ) 'k heb ze dan natuurlijk via hem laten herstellen voor een paar duizenden euro'tjes en klein jaar nadien weer kapot hè.
Eens bandiet, altijd bandiet !!!
Nu, 't is niet omdat ik slechte ervaring heb met hem, dat iedereen dat tegenkomt, maar vraag gerust maar eens rond. Ik ben neit de enige !!!!
Als je nog veel en lang van je Van wilt genieten, zoek een andere garage, mijn gedacht !!

groetjes en hopelijk snel alles in orde met je Van !!!

greetz Simson

_________________
Coverband "Dust" simply the best !
www.dust.be
_____________________________


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GMC Savana Homologatiekeuring
 Bericht Geplaatst: wo feb 12, 2014 19:29 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Ik weet de achtergrond van je verhaal een beetje , snap je standpunt Simpson.
Maar er zijn wellicht ook anderen die deze garage wel apprecieren.
En net andersom een andere garage aanbevelen die mij niet bevalt??
Ik verdedig hier niemand hė. Daar wil ik duidelijk in zijn.
Aanraden of afraden kan je doen , maar Streetvanners moet hierin onpartijdig blijven.

Geloof me , tis bij elke garage wel iets anders...
Kweet er geen ene die geen verhalen maakt.
Daarom wat je zelf kan doe , doe je beter. :D

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GMC Savana Homologatiekeuring
 Bericht Geplaatst: wo feb 12, 2014 23:30 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 05, 2010 19:32
Berichten: 209
Woonplaats: Hooglede-Gits
:wink:


Simson

_________________
Coverband "Dust" simply the best !
www.dust.be
_____________________________


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GMC Savana Homologatiekeuring
 Bericht Geplaatst: vr feb 14, 2014 12:25 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di aug 27, 2013 11:41
Berichten: 67
Woonplaats: Melle
Ik ben ondertussen teruggeweest voor de remtest en alles was in orde. Dossier homologatie afgerond en nu dus wachten op de goedkeuring en gelijkvormigheidsattest. In het beste geval een maand wachten als men in Brussel niks meer aan te merken heeft wist de keurmeester in Eke me te vertellen dus ik leef op goede hoop.
Tja garages ... het is idd overal wel wat en als je er kan wegblijven zoveel te beter. Merk van je auto maakt niks uit, ze zuigen je toch leeg hoor. Van Lorenzo ben ik tevreden, ben bij de van gebleven tijdens de werken en hier en daar wat geholpen waar ik kon. Er ontbraken wat onderdelen in de remtrommels, veertjes aan beide kanten zaten er niet meer in blijkbaar waardoor de remmen bleven slepen tegen de trommels met als resultaat dat en de remblokken + de trommels naar de maan waren. Alles is keurig vervangen en gemonteerd. Remt weer als nieuw. Wel prijzig met 530 euro voor de factuur ! Maar met 65 euro/uur werktarrief excl. BTW kom je daar natuurlijk snel aan. maar goed, aan remmen ga ik zelf niet lopen knutselen daarvoor zijn die te belangrijk voor een voertuig van net geen 3 Ton.

Als je in Oost-Vlaanderen een goede garage weet mag je me steeds PM'en Simson of iemand anders. Ik nam Lorenzo omdat die hier 5min vandaan zit.

Ondertussen ben ik de hele kofferbak aan te slopen en aan het herstofferen, want de kofferruimte zag er werkelijk niet uit. De vorige eigenaar heeft er zowat alles uitgesloopt qua boxen en dergelijke en overal zaten dus gaten in de bekleding.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GMC Savana Homologatiekeuring
 Bericht Geplaatst: di maart 25, 2014 23:58 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di aug 27, 2013 11:41
Berichten: 67
Woonplaats: Melle
Nog eens een update :
Homologatiekeuring volledig achter de rug en gelijkvormigheidsattest is gisteren toegekomen !
Met andere woorden, na 9 maanden sinds ik de van kocht kan ik er morgen legaal mee rijden :-)

PS: kheb nog steeds geen PM's gekregen van goede betrouwbare garages 8)


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron