Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Algemene vragen over Chevy en GMC Van's
 Bericht Geplaatst: wo aug 16, 2006 19:25 
Hoi,

Momenteel heb ik nog geen VAN, maar ik zoek er wel één. (Chevy of GMC)
Aangezien ik op dit vlak nog een groentje ben, heb ik nog véél vragen en hoop ik hier wat antwoorden te vinden.

-Vanaf welk bouwjaar zijn airbags mogelijk?
-Hebben deze Van’s een chassis of zelfdragend koetswerk?
-Zijn ze roestgevoelig? (veronderstel dat de meeste buiten slapen)
-Waar kan men in België (omgeving Brugge) voordelig terecht voor onderhoud en onderdelen?
-Zijn er die onderdelen bestellen in Amerika? Zoja waar?
-Waar kan ik gegevens vinden zoals lengte, hoogte, breedte, gewicht, type versnellingsbak, assen, banden, max gewicht sleep, bandenmaat, …?
-Het model van ’94 vind ik wel mooi, vanaf wanneer tot wanneer is dit model gemaaklt geweest?
-Welk systeem van LPG is het beste?

Nog eens herhalen dat ik een VAN zoek, dus als jullie een koopje weten staan, dan hoor ik het graag. Eventueel is ruilen met een Jeep Wrangler (zie: http://users.pandora.be/geert.vanhoorickx/TJ/TJ.htm ) mogelijk.

Dank,

Geert


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Chevy of gmc van
 Bericht Geplaatst: do aug 17, 2006 23:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Hey ik zal probereren op de vragen die je hebt, antwoord te geven. althans deze waar ik het antwoord van weet.

- ik heb er nog nooit op gelet of een model pre 96 airbags heeft ik denk
het niet maar kan dat wel es opzoeken.

- het type dat jij zoekt heeft een chassis waar koetswerk op gemonteerd wordt

- ze zijn niet meer of minder roestgevoelig als een andere wagen met
dezelfde leeftijd, de eerste plaatsen waar roest vormt zijn vooral rondom
de ruiten en antenne. Bij de eerdere modellen is vooral de schuifdeur
een pijnpunt daarom zijn ze eind 70 of begin 80 overgeschakeld naar
een dubbele deur

- ik ga meestal onderdelen kopen of halen bij lievens usa cars in
oostakker en speedshop in stekene. Maar ik ben van de regio Gent, dus
voor mij is dit minder ver als vanuit Brugge. je kan vaak ook gewoon
onderdelen halen bij een gm verdeler (opel, cadillac) GEEN CHEVROWOO
garage

- ik bestel regelmatig uit amerika maar dan vooral voor mn oldtimer. voor motor onderdelen ben je het best bij http://www.summitracing.com/ en je kan ook bij http://www.northernautoparts.com bestellen maar soms is het gewoon eenvoudiger om het te bestellen bij speedshop.

- ik kan je de gegevens geven van mijn Van, een aantal dingen kunnen
wel verschillen met een ander, zoals high en lowtop of extended chassis
uitvoeringen, net als hij ingeschreven staat als lichte vracht of camper.
Mijn Van is lichte vracht 92 lowtop. L: 5,20 m (met reservewiel) B: 2,15 m
H:2,10m gewicht: 2,4T automaat TH 700r4 (4versnellingen met
overdrive) starre achteras is GM 12 Bolt, banden 235r15 (varieert naar
type velg). sleepvermogen 2T, 5,7l V8

- het model dat jij het liefst ziet hebben ze gemaakt van 1968 tot 1996
met enkele kleine wijzigingen aan motor en carroserie, zoals
omschakeling van carburator naar inspuiting, schuifdeur naar
conventionele dubbele deur en in 92 een nieuwe grill.

- de lpg installaties zijn van het merk impco die hun waarde al bewezen
hebben. maar er is keuze uit een verscheidene configuraties uit tank
zoals onderbouw of in de laadruimte. dit bespreek je best es met een
officieel installateur, in het geval er nog geen inligt.

Als je een Van zoekt is het zowieso aangeraden om een 5,7 benzine te kopen aangezien de 6,2 diesels niet betrouwbaar zijn, zover ik weet zijn het allemaal automaten. je houdt best de sites zoal kapaza of ook http://www.american-car-net.com in de gaten.

mijn raad heb geduld, beter kopen wat je echt wil, dan een te kopen waar je achteraf spijt van hebt.
als je nog vragen hebt of je wil iets weten zet maar op forum. en laat iets weten als je iets hebt gevonden.

Groeten Elky

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Chevy of gmc van 2
 Bericht Geplaatst: do aug 17, 2006 23:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
oh ja wat ik nog wou zeggen, het loont ook soms es naar een meeting te gaan, af en toe staat er wel eentje te koop en zo heb je ook een idee wat er nog allemaal rondrijdt, het zijn niet altijd opgereden wrakken

Vaak kom je er mensen tegen die gepassioneerd zijn door het vannen en dan ook goede raad kunnen geven voor de aankoop. Spreek hen dan ook gerust aan.

26 en 27 augustus is er een grote meet in antwerpen Hangar 15 Cockerillekaai.
net als het weekend van 1,2 en 3 september is er een grote Van meet in nederland, kan ook wel interessant zijn.

groeten Elky

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy of gmc van
 Bericht Geplaatst: vr aug 18, 2006 17:49 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Airbags zitten er al in van 94(weet niet of ze er standaard inzitten maar velen die ik ken hebben er toch al 1)

inderdaad een vast chassis

ook wil ik eraan toevoegen dat rond de ruiten een zwak punt is; maar zoals elke al zegt; het is een auto zoals elke andere van zijn leeftijd(maar dan wel mooier)

Het model dat jij bedoeld(dat van 94) is gemaakt van 92-95/96. de modellen ervoor hadden een andere gril(lichten zitten er anders in) en de model erna zijn eigenlijk totaal anders van uitzicht.

Impco is inderdaad het beste merk, Maar er is keuze tussen lpg en Lpi, Lpi is lpg injectie, je hebt geen vermogenverlies en de wagen verbruikt evenveel als op benzine. lpg verbruik je iets meer dan op benzine en verlies je een minimum aan vermogen(zeker niet merkbaar). LPI-installatie is wel een pak duuder dan lpg. voor een van(toch zeker de oudere modellen) zou ik gaan voor gewone lpg. voor een nieuwere wagen(bv na 2000) zou ik gaan voor LPI

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr aug 18, 2006 21:55 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr nov 11, 2005 13:00
Berichten: 12
Geert schreef:
-Waar kan ik gegevens vinden zoals lengte, hoogte, breedte, gewicht, type versnellingsbak, assen, banden, max gewicht sleep, bandenmaat,
meeste dingen zoals (lengte, breedte, gewicht, type versnellingsbak, assen) zijn bij chevy's en gmc's hetzelfde voor van's van dezelfde jaargangen. dus alle '94-tigers zullen technisch hetzelfde zijn. enkel binneninrichting en hoogte verschilt van ombouwer tot ombouwer. Bij max gewicht sleep denk ik dat het van de eerste keuring afhangt bij de inschrijving in Belgie. Zo mag mijn '94-tiger die als camper ingeschreven is 3800kg trekken.

Geert schreef:
-Vanaf welk bouwjaar zijn airbags mogelijk?
mijn '94-tiger heeft in elk geval al airbag

Geert schreef:
-Waar kan men in België (omgeving Brugge) voordelig terecht voor onderhoud en onderdelen?
onderdelen haal ik meestal bij Global Motorparts. Die hebben een depot langs de genstesteenweg 222 - 8500 Kortrijk.

ps: Mijn '94-tiger staat al een tijdje te koop, maar moet volgende maand weg wegens plaatsgebrek. Indien interesse geef gerust een seintje


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za aug 19, 2006 12:02 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ik dacht dat er een blankenberge ook ergens een us-garagist zou zitten. Weet geen precieze adressen wel

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma aug 21, 2006 20:26 
Bedankt voor de reacties!!!

@ NasQue
Ik heb zeker interesse, mail me eens de gegevens door (geert@jeeper.be)

Zondag 27/8 was ik reeds van plan om naar APOW te gaan. Ik vertrek hier in Beernem rond 10u00 en vertrek daar rond 16u00. Ik zal er m’n Jeep ook te koop zetten. (http://users.pandora.be/geert.vanhoorickx/TJ/TJ.htm)

Ik zoek een model van voor 1996, want de recentere modellen vind ik maar niets.

Nog enkele vragen:
-Om gewoon met een Van te rijden heb ik dus genoeg aan een B rijbewijs.
Maar omdat ik mijn Jeep achterop wil slepen (Jeep + aanhangwagen +/- 3000kg) vermoed ik een rijbewijs CE nodig te hebben (ipv BE)
-Hoe zit het met het rijgedrag op autosnelweg, is 120 a 130km/h op lange afstanden vol te houden?
-Heb je geen last van zijwind, vooral met de high top?
-Om als camper ingeschreven te worden, zijn bepaalde afmetingen en uitrusting verplicht?
-Heb van een eigenaar volgende gegevens gekregen:
Mtm sleep 4994kg
mtsm zonder rem 750kg
mtsm met oplooprem 2000kg
mtsm met continu rem 2000kg
Dus een gewone aanhangwagen met oplooprem om een auto te vervoeren (+/- 680kg) + Jeep (2300kg) mag ik niet slepen? :S
-Hoeveel km’s kunnen die Van’s aan zonder revisie? Aangezien de meeste toch al aardig wat op de teller staan hebben, soms reeds nieuwe motor, …

Dank,

Geert


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di aug 22, 2006 10:58 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Normaal zijn we zondag ook op APOW Dus wie weet komen we elkaar daar wel tegen. Als je wil geef ik eens mijn nr door en dan spreken we eens af.

normaal op de snelwegen rijd je met een van 110. Je kan sneller rijden maar dat merk je dan ernorm in verbruik. Er zijn er die sneler rijden en die hebben ook geen problemen;... Wat wel zo is.... eenmaal je in een van zit wil je helmaal geen 130 rijden hoor... een van is om te cruisen, niet om snel te rijden.
van die zijwind heb ik geen last, ik rijd dan wel mmet een lowtop.

van die revisie weet ik het niet. te zien hoe hij onderhouden is. ikzelf heb al een nieuwe motor en boite ezn nog een heleboel andere zaken. terwijl anderen nog niets heben met hetzelfde aantal km.Als je iets goed onderhoud gaat het langer mee. En als je er rustig mee rijd zeker.

Van dat gewicht hangtaf van wagen tot wagen. Nasque mag bv al veer meer slepen dan ik mag.

om camper te zijn kijken ze op de keuring niet naar afmetingen. je moet een bed, tafel, kookfornuis en wasbak hebben. De meeste vans zijn al camper of lichte vracht.

hopelijk ben je binnenkort 1 van ons :wink:

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di aug 22, 2006 11:13 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr nov 11, 2005 13:00
Berichten: 12
Geert schreef:
-Om gewoon met een Van te rijden heb ik dus genoeg aan een B rijbewijs.
Jup B rijbewijs is voldoende zolang je wagen onder de 3500kg weegt. Geen probleem dus bij een van. Hoe het juist zit met een aanhanger weet ik niet.
[quot="Geert"]-Hoe zit het met het rijgedrag op autosnelweg[/quote]Ik rij altijd een 100 a 110 km/h. Vans zijn niet gemaakt om 120 of 130km/h mee te bollen. Daarvoor zijn ze te lomp. een 100 - 110 kan je zonder probleem voor lange afstanden aanhouden. boven de 110 gaat het verbruik ook snel de hoogte in.
Geert schreef:
-Heb je geen last van zijwind, vooral met de high top?
Hier heb je zeker meer last van als met een gewone personenwagen. maar ik ondervind toch minder last dan bij onze 4x4. die last van zijwind kan je aanpassen door met de vering te spelen.
Geert schreef:
-Om als camper ingeschreven te worden, zijn bepaalde afmetingen en uitrusting verplicht?
Nope, in België zijn ze daar redelijk gemakkelijk in. toch zeker als je een van koopt die al als camper ingeschreven staat. bij nieuwe imports gaat het iets moeilijker. In mijn camper plaats ik voor de keuring een tafeltje en gasstel uit ons pa zijn caravan. soms maken ze hierover eens een opmerking maar ik ben er ng niet voor afgekeurd.
Geert schreef:
Dus een gewone aanhangwagen met oplooprem om een auto te vervoeren (+/- 680kg) +
volgens mij mag elke gewone aanhanger met oplooprem max 750kg trekken. indien je meer wil trekken moet je een gekeurde aanhanger hebben (denk ik ... :roll: )
Geert schreef:
-Hoeveel km’s kunnen die Van’s aan zonder revisie?
het aantal km's bij een van is geen indicatie om te weten of de motor in goede of slechte staat is. Een goed onderhouden motor bolt zonder problemen 400.000 of meer maar er zijn veel andere bij. En dit heeft vooral te maken met onderhoud en het werk waarvoor de van gebruikt is.

Grtzz

Te laat, den thomas was me voor :wink:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma aug 28, 2006 00:06 
Donderdag ben ik naar de GMC van David gaan kijken, en eens een stukje mee meegereden.
Vandaag dan naar APOW geweest, deels om m'n Jeep er te koop te zetten, grotendeels om naar de Van's te kijken...

Ik moet zeggen, ik ben verkocht!!!

Hopelijk is m'n Jeep ook snel verkocht...

Foto's van APOW kan je vinden op m'n site: )http://www.jeepershome.be bij "Jeep Agenda". (er staan ook enkele Jeeps tussen de Van's)

Groeten,

Geert (als er iemand een koopje weet staan, wil ik dat graag weten


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma aug 28, 2006 13:42 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
je hebt het virus ook te pakken. Wij waren ook op APOW. stond jou jeep op een vrachtwagen toevallig?

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di aug 29, 2006 09:50 
Nope, dat was niet die van mij...
De mijne stond iets verder en ziet er ongeveer zo uit
Afbeelding

Is dit jou Van?
Afbeelding

Wij waren er van 11u30 tot 14u30 ongeveer

Groeten,

Geert


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di aug 29, 2006 14:03 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
yup dat is de mijne. die ernaast is van pascal(ook een lid) en aan de andere kant stond elky's van. En nu ik de Jeep zie herken ik hem ook wel. enkel niet zo goed op gelet :oops: Nog een vraagje; waar staan de foto's op u site van APOW? ik vind ze niet direct terug.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di aug 29, 2006 14:05 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Dom van me; ik heb ze al gevonden.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr sep 08, 2006 19:33 
Hey,

Na enkele weken zoeken heb ik nog enkele vragen:

-Een Van die als Lichte Vracht is ingeschreven, is deze makkelijk aan te passen naar Kampeerwagen? Of is dit een te dure procedure?
Het is me opgevallen dat de prijzen van een Lichte Vracht iets lager liggen dan die van een Kampeerwagen.

-Zijn er mensen die zowel met de V6 als de V8 gereden hebben?
Zou een V6 verstandig zijn als ik regelmatig een aanhangwagen van 3200kg zou slepen, of zou ik spijt krijgen de V8 niet te hebben?

-Is er meer verschil tussen een Chevy & GMC dan enkele logos en de grill?
Ik heb reeds 3 GMC's nader bekeken, en 5 Chevy's. Toeval of niet, maar die GMC's hadden meer last van roestvorming dan de Chevy's...

Groeten,

Geert (heeft nog steeds een Wrangler te koop)


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron