Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: gasinstallatie voor G20
 Bericht Geplaatst: ma dec 15, 2008 22:19 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
Is er iemand met een G20 waarvan de gastanks onderbouw zijn? Ik zou ze graag onder de Van plaatsen maar vind er niet genoeg plaats. Heb eens ooit gehoord van die inbouwtanks die gebruikt worden i.p.v. het reservewiel om er zo 2 onder de auto te bouwen. Mag dit???
Tips en zo altijd welkom. Ben van dit alles nog niet op de hoogte. :oops: Maar zou graag als ik de papieren van mijn Van in orde heb, dringend werk maken van L.P.G.

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gasinstallatie voor G20
 Bericht Geplaatst: ma dec 15, 2008 22:24 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Hangt beetje af van de grootte van de tanks. Een tank van 60-80 liter, kan je plaatsen onder het opstapje van de middelste deur. Daar zit een ganse opening waar je makkelijk een cilindervormige tank kwijt kan.

Maar misschien moet je eens langskomen de 27ste in Olsene of anders eens tot in limburg de 22ste februari. Dan kan je die Vans allemaal eens bekijken en voor jezelf nagaan welke tankinbouw voor jou het meest gepast is.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gasinstallatie voor G20
 Bericht Geplaatst: ma dec 15, 2008 22:29 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
ben van plan om zo snel mogelijk naar meetings te gaan, maar die verdomde pariern he :evil:
dat dat hier in belgie altijd zo'n hoop papiern en tijd moet kosten.

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gasinstallatie voor G20
 Bericht Geplaatst: ma dec 15, 2008 23:05 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
heb eentje van 2003, LPG tank hangt daar waar reserve wiel normaal hangt, achter onder van, kan 90 liter gas meenemen, heb geen reserve wiel, deze vans hebben een herstelkit bij ,buske mee van da spul in dat het gat in uwe band dicht en waar ge een tijdje moet mee rondrijden. voor de rest is er geen plaats, of ge moet u naftbakske van 117 liter verkleinen naar een 40 liter bv en dan kunde nog lpg tank bijplaatsen.
ge moet wel een bepaalde hoogte vanaf het wegdek hebben, en 10 cm van uitlaat wegblijven of ge moet hitteschilden plaatsen. dat is het geen ikke weet.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gasinstallatie voor G20
 Bericht Geplaatst: di dec 16, 2008 17:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
bij mij hangt er één onder de van langs de kant van de chauffeur ter hoogte van de achtezetel

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gasinstallatie voor G20
 Bericht Geplaatst: di dec 16, 2008 23:00 
insanity schreef:
bij mij hangt er één onder de van langs de kant van de chauffeur ter hoogte van de achterzetel

bij mij idem dito..een tank van 80 liter


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: gasinstallatie voor G20
 Bericht Geplaatst: wo dec 17, 2008 11:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Bij mijn vorigge G20 hing er 1 links en 1 rechts juist achter de running boards. Beide van 60 liter. Er was wel plaat weg gedaan aan de linkse kant.

_________________
Express high top van 1999.


Laatst bijgewerkt door vindikator op do dec 18, 2008 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gasinstallatie voor G20
 Bericht Geplaatst: wo dec 17, 2008 19:28 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
er mgen voor de keuring geen platen of balken verwijderd worden om een gastank te plaatsen, dus dat ik ook weer een probleem meer. En achter onder de van is geen plaats wegens die grote benzinebak. Of ik moet daar een kleinere plaatsen maar das ook wel heel drastisch he.

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gasinstallatie voor G20
 Bericht Geplaatst: do dec 18, 2008 10:12 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Ik heb mijn achterste zetel in t midden gezet. Daarachter staat mijn gastank. Dan heb ik in hout een plateau gemaakt dat ik over de gastank kan zetten en eenmatras kan opleggen. Op die manier heb ik een bed gecreeerd van 2 meter op 1m80. Ik heb ook nog een tank van 80 liter onder de Van hangen. Dat maakt in totaal 280 liter gas. (-20% veiligheid).
Maar moest ik herbeginnen, dan zou ik eerder opteren voor 2 tankjes van elk 100 liter. En moest ik geld te veel hebben, zou ik de grote benzinetank er van onder halen, vervangen door een kleintje en daarnaast een tank van 150 liter steken. Het aantal mogelijkheden is echt enorm.

Maar de grote rekensom die je eerst eens moet maken is...doe je wel voldoende kilometers op een jaar ?
Een LPI installatie kost al snel 3000 euro. Das ongeveer 2300 liter benzine dat je daarmee kan kopen. Dat maakt ongeveer dat je daar 16000 kilometer kan mee rondrijden.

En nu de ingewikkelde rekensom. :mrgreen:
Benzine verhoudt zich tot LPG als 3 tegen 1 (1 liter benzine kost evenveel als 3 liter gas).
Dus elke LPG tankbeurt , spaar je 60 procent uit.
Dat wil zeggen dat je , 16 000 + 60% van 16 000 km ver moet rijden om winst te halen uit je Van. Dat maakt 25 600 kilometer.
25 600 kilometer rijden alvorens je de investering terug hebt.
Ik doe dat op anderhalf jaar. Maar ik weet dat er onder jullie zijn die daar makkelijk 5 tot 7 jaar over doen.

Allee ja, om maar efkes te zeggen dat het niet voor iedereen even interessant is om in LPI te investeren.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gasinstallatie voor G20
 Bericht Geplaatst: do dec 18, 2008 20:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
bedankt voor de gemakkelijke uitleg Koffietje. Begrijp het nu helemaal..... niet. :oops: Ik doe rond de 30.000 km per jaar, dus daar zit ik al goed. Kan mijn achterzetel niet verplaatsen omdat ik alle zitplaatsen nodig heb, hebben een groot gezin vandaar. En zou mijn kofferruimte willen behouden voor de honden. Probeer gewoon moeilijk te doen he :lol: . Nee, ze moeten echt onder de van liggen anders krijg ik plaatsgebrek in de van.

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Algemeen (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: