Streetvanners Belgium vzw
https://streetvanners.be/forum/

Algemene vragen over Chevy en GMC Van's
https://streetvanners.be/forum/viewtopic.php?f=3&t=33
Pagina 2 van 3

Auteur:  fastkid [ vr sep 08, 2006 19:48 ]
Berichttitel: 

dat ze meer roestvorming hebben is toeval. ze zijn echt identiek.hoeveel het kost om een van naar kampeerwagen om te zetten weet ik niet(vermoed niet zo veel) maat het is eerer een lijdensweg qua paperassen, keuringen, enz...
in een van moet je gaan voor een V8 vind ik. elk zijn mening daarover maar als je zeg dat je veel zwaar gewicht trekt is het toch verstandig om een zware motor te hebben
vergeet niet dat van ook al kleine 3 ton weegt...

Auteur:  Geert [ zo sep 17, 2006 08:12 ]
Berichttitel: 

Nog een vraagske:
Wat is het verschil tussen:
-G20
-Vandura 1500
-Vandura 2500
-Vandura 3000 (of 3500?)

Thanks,

Geert (seffes komt er nog iemand naar m'n Jeep kijken, duimen dus)

Auteur:  Geert [ zo okt 08, 2006 14:37 ]
Berichttitel: 

Hey,

De zoektocht gaat nog verder, doordat de Jeep nog niet verkocht is ben ik aan het kijken in een wat lagere prijsklasse, en heb nu een Chevrolet beauville gevonden.
Deze bv lijkt mij erg gelijkaardig aan een gewone van, enkel de achterste ruiten lijken mij anders.
Afbeelding

Wel staat die dat ik te koop weet staan ingeschreven met 9+1 zitplaatsen en zou deze nog moeten omgebouwd worden naar camper. Dit zal dus ook weer geld kosten, Iemand een idee op hoeveel ik moet rekenen?

Een Low-Top is toch op camper te krijgen?

Een idee qua prijs voor een achterbank (slaapbank) en een captain chair

Groeten,

Geert

Auteur:  fastkid [ zo okt 08, 2006 18:02 ]
Berichttitel: 

Omzetten naar camper is niet perse duur het is gewoon een rompslomp om hem zo te kunnen keuren. Het gaat zeker om een lowtop in te schrijven als camper(heb ik ook trouwens). in een camper moet je wel ook een wasbak, tafel, kookgelegenheid en opbergruimte hebben en een bed. dat wordt dus vlug een kastje timmeren en alles daar in bouwen en zorgen dat je het makkelijk kan (de)monteren. De przijen van een bank en captain chair varieren zeer sterk. afhankelijk van de staat en stof/leer. Het is wel een tof model he zo'n beauville.(komt rechtstreeks zo uit de chevy fabriek en passeert neit langs de ombouwer)
ik hoop dat je hier wat aan hebt; anders... vraag gerust.

Auteur:  Geert [ zo okt 08, 2006 19:35 ]
Berichttitel: 

Zo'n ombouw doen zie ik wel zitten, maar als er een tafel, bed, en keukenblok in moet, hoe geraken jullie dan nog aan 7 zitplaatsen?
Moet er stromend water zijn, of is een klein bassin goed genoeg?

Hij is van 94, heeft 300.000km's en staat niet op LPG. Is dit een zotte kost om er nog LPG in te steken?
Zijn zulke vervangmotoren prijzig? adressen (websites) welkom

Wie kan me adressen (websites) geven waar ik zetels kan vinden?

Dank,

Geert (morgenochtend als eerste naar de keuring)

Auteur:  fastkid [ zo okt 08, 2006 22:42 ]
Berichttitel: 

ik heb wel maar 3+1 zitplaatsen. lpg is ZEKER de moeite; installatie kost om en bij de 1700 euro. Ik heb ook een nieuwe motor gestoken en die ben ik gaan halen bij http://www.prostreet.nl; is wel tijdje rijden maar wel goedkoop. Er zijn zeker nog winkels die ze aan vergelijkbare prijzen leveren.

Auteur:  Geert [ ma okt 09, 2006 11:36 ]
Berichttitel: 

Bedankt voor de info!

Nog een vraagje:
Om die homologatie te kunnen doen, moet ik blijkbaar door Chevrolet het gelijkvormigheidsattest laten omwiselen.
Waar en bij wie moet ik daarvoor zijn? (eventueel omgeving Brugge)

Blijkbaar moet de minimale hoogte in het "leefgedeelte" 1m60 zijn. Iemand een idee als dit lukt bij een low-top?

Thanks,

Geert

Auteur:  fastkid [ vr okt 13, 2006 15:39 ]
Berichttitel: 

ik dacht dat die stahoogte afgeschaft was... hoe het atest moet verkregen worden zou ik niet weten... ik vrees dat het niet zo makkelijk zal zijn

Auteur:  Geert [ za okt 14, 2006 11:04 ]
Berichttitel: 

Heb inderdaad al verschillende pogingen gedaan, maar tevergeefs, zelfs niet bij Chevrolet Belgium nv :(
Ondertussen is de chevy reeds verkocht en heb ik er veel spijt van, :cry: maar met een chevy zonder papieren ben ik dan ook weer niets... :x

Moest het zijn dat iemand weet waar ik juist moet zijn om die papieren aan te passen, graag een seintje, want vroeg of laat kom ik weer in dezelfde situatie.

BTW het was dus een Chevy Beauville van 1994 en op het proces verbaal van goedkeuring (als bus 10 + 1 ) stond er bij Chassis zelfdragend. Klopt dit, of waren die van de keuring weer eens niet goed wakker?
Heb door m'n werk nooit de kans gehad die te gaan bekijken, had deze avond een afspraak, maar te laat dus...

Groeten,

Geert

Auteur:  NasQue [ wo okt 18, 2006 22:31 ]
Berichttitel: 

Ik denk dat het tegenwoordig makkelijker is om een chevy in te schrijven als lichte vracht dan als camper. en bij lichte vracht kan je ook je 2 de rij stoelen houden of deze vervangen door de bank. dan heb je toch nog enkele zitplaatsen.

Voor papieren kan je eens informeren bij Global motor parts (harelbeke/kortrijk). ik ben er enkel geweest voor wisselstukken, maar misschien kunnen ze je ook helpen (of adressen doorspelen) voor het bekomen van papieren

Grtzz

Auteur:  Geert [ do nov 09, 2006 21:58 ]
Berichttitel: 

Het is er eindelijk van gekomen!
Zaterdagmorgen vertrek ik 380km noordwaarts om een GMC Vandura 2500 van 1986 op te pikken.

Hij is reeds 20 jaar oud, en er is dus flink wat werk aan, heeft nog geen trekhaak, geen LPG, maar wel roestplekken en zelfs twee grote gaten waar een vuist door kunnen. De onderkant , chassis en motorisch is hij in orde (behalve de airco en de riem voor de stuurservo die ontbreekt)

Omdat ik er ook 380km mee naar huis moet rijden ben ik DRINGEND op zoek naar een elektrische schema van de richtingaanwijzers. Door omstandigheden is er aan de stuurkolom iets verkeerd gegaan en werken de richtingaanwijzers niet. En op die tocht naar huis wil ik niet teveel opvallen (gebruik al een nummerplaat van een Jeep dus niet van een Van)

Nog een eigenaardige vraag waar ik nu juist op kom:
Is er iemand waarvan ik van vrijdagavond tot zaterdagavond z'n papieren en nummerplaat kan lenen? Moest ik tegengehouden worden ter controle moeten ze al 't chassisnummer controleren om te weten dat er iets niet klopt (wat ze nooit doen) Eventueel tegen een kleine vergoeding.
Moest er iemand dit willen doen , graag reactie per mail naar geert@jeeper.be en met vermelding van telefoonnummer.
Uiteraard mag die persoon ook mee, en er eventueel zelf mee naar hier rijden.

In de toekomst ben ik ook nog op zoek naar een tyrekhaak, moest er iemand zoiets weten liggen...

Dank,

Geert

Auteur:  fastkid [ vr nov 10, 2006 20:12 ]
Berichttitel: 

ik heb mijn wagen zelf nodig dit weekend anders was het geen probleem.
De kans dat je aangehouden wordt is wdel heel klein he! Ik zou wel de verzekeringsmakelaar op de hoogt brengen hiervan.
ik denk dat het wel een zeer zware rit zal worden zonder servoriem... bijna niet te doen denk ik zelf... voor de schema's ben je best bij nasque die de manual heeft.

Alvast veel succes ermee gewenst. Als er iets is laat je het maar horen.

Auteur:  Geert [ vr nov 10, 2006 20:21 ]
Berichttitel: 

Hey,

Heb ondertussen een tijdelijke groene kaart van m'n verzekeraar gekregen, en zal dus met de platen van m'n Jeep rijden. Dat ik verzekerd ben is het belangrijkste.
Volgens de verkoper is er best mee te sturen eens hij in beweging is, enkel op lage snelheid is niet zo leuk.

Ik demonteer alvast twee riemen van mij Jeep, en als ik veel geluk heb past er wel ene van...

Groeten,

Geert

Auteur:  vindikator [ za nov 11, 2006 08:24 ]
Berichttitel: 

Dat de pinkers niet gaan zal wel van de hazard knop af hangen, als deze stuk is heb je problemen met de stop lichten en pinkers.(alles hangt gewoon van die knop af, niet te geloven eigenlijk)

Auteur:  Geert [ za nov 11, 2006 08:54 ]
Berichttitel: 

En wat is die hazard knop juist en waar ken ik die vinden in de Van?

Thanks,

Geert

Pagina 2 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/