Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Diverse » Chat




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: di apr 29, 2008 22:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
@ Insanity, krimpkousen koop ik ook in een lokale electro winkel, het is een speciale tape die ik zocht die ze origineel ook gebruiken zonder kleefkant maar die wel aan hecht aan zichzelf als je hem wat uitrekt

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: di apr 29, 2008 23:01 
schoon werk, wel duur die bodemdelen! al is het wel vooral de verzending en de taxen. voor een el camino vind je die delen;;waarschijnlijk wel alle delen,,,voor men dodge en buick bestaan die gewoonweg niet. enkel de buick skylark heeft vervangdelen, en dan de dodge challenger enzo.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: wo apr 30, 2008 19:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:wink: 8) nice work elky damm ik ben ook al een tijdje opzoek achter die tape de meeste autozaken kennen dat zelfs niet hé :!:
kga eens moeten naar een oldtimer beurs gaan koekeloeren .
thanks voor de tip elky :wink: 8)

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: do aug 28, 2008 19:04 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Ja ja, Ik had hier ergens in één van mijn vorige reacties gezegd dat ik de El Camino wou afhebben tegen aug/ember. Wel .... :( NOT.

Er is heel wat veranderd aan mijn planning. Om te beginnen mijn Dash dat ik bestelde op 5 Februari dit jaar (2008 dus) is er nog steeds niet tot grote frustratie :x.

En vooral afgelopen 2 maand baal ik erg hard omdat het werk die ik uitvoer niet erg opschiet. je ziet weinig vordering en ik ben volledig afhankelijk van de trage toestroom van onderdelen die me zakken geld kosten :twisted:

Tot 2 weken geleden heb ik uit noodzaak een wijziging in mijn planning aangebracht, vooral om mijn mentale gezondheid niet te verliezen. Tot eind dit jaar geef ik er gewoon de brui aan. Ik steek geen poot meer uit naar de El Camino en laat alles nu even bezinken en ben begonnen met het plannen van een Body Off restoratie.

Ik zit nu al 3.5 jaar te kl***en onder mijn carport en bijna 2 jaar daarvan staat de Wagen buiten dienst. En ben wel tevreden met wat ik tot nu gedaan heb.
Maar ben eigenlijk verkeerd bezig Het mechanisch gedeelte verkeerd nu wel in deftige staat, het geen dat eigenlijk nu de grootste aandacht vereist is de carosserie en het heeft weinig zin om de wagen nu af te werken en enige tijd erna hem te laten herspuiten.
want als ik het wil doen zoals ik wil moet er alles toch terug uit of af.

Vanaf volgende jaar (2009 dus) wil ik de wagen strippen tot ik niks meer heb als een lege kas op rollend chassis. En begin of in de loop van 2010 breng ik dit naar een carrosier die de body onderhanden kan nemen en laat ik het chassis zandstralen en poedercoaten
en monteer dit terug met de complete aandrijftrein (motor + boite + cardan). Dan kan de gespoten body er terug op compleet met voorschermen en alle chroom trim.

Ik hoop dat ik de wagen in de loop van 2011 dan terug naar huis kan brengen en afwerken met alle onderdelen die ik al heb of in tussentijd samen gesprokkeld heb.
compleet met nieuw interieur (en hopelijk ook dash). De nieuwe deadline ligt ergens in 2013 of zoiets.

En nu de Van. Ik vind het een zalige auto, maar deze heeft altijd op 2e plaats gestaan tegenover de El Camino. En aangezien ik enkele beslissingen aan het maken ben, heb ik besloten om deze te verkopen.

De hoofdreden hiervoor is, de Van heeft ook aandacht nodig die ik hem niet kan geven,
Buiten normale onderhoud die ik wel bijhoud zijn er enkele kleinere defecten die moeten hersteld worden en altijd zijn opgeschoven omdat ik met de andere ami bezig ben.
Ik heb hem in December 3 jaar en die 3 jaar buiten slapen beginnen zich toch te laten zien op de wagen in de vorm van matte lak en licht roest die vanonder de dakrails begint te piepen. Nog niet te spreken van de vuiligheid en hars die uit de boom vallen waar de van geparkeerd staat

Mijn keuze gaat nu uit naar een niet amerikaan die van mij part de komende 5 jaar buiten mag staan en vol hars hangen en waar het mij geen r**t van kan schelen dat er iets niet werkt. En die ik tenminste eens in de garage kan zetten om onderhoud te geven.

Het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen, ik weet zeker eens hij weg is ik er spijt van zal hebben. Ik zou er nog graag eens mee naar de meet in Lommel komen en dan laat ik hem keuren en zet ik hem te koop. Mijn enige hoop is dat hij dan naar een nieuwe thuis gaat waar de Van wel op 1e plaats komt. Maar we zijn zo ver nog niet.

Voor de Mensen die dit volledig hebben uit gelezen, Dank u dat u zich de moeite doet
Dit zal het laatste zijn dat ik nog in deze topic zet.
Verdere vooruitgang op gebied van de El Camino zal je kunnen lezen in M'n Weblog of in de fotoreportage die ik bijhoud op m'n msn Space.
http://elcamino72.spaces.live.com/
En voor de Van zien we nog als het zover is.

Dank voor uw aandacht
GRTZ ELKY

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: do aug 28, 2008 19:20 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
alle jong... vreet spijtig van de van... maar ik versta het wel. u hart eeft altijd bij den el camino gelegen e. Wie weet, als dienen af is da er weer een van komt. Alle. succes met de verkoop en tot ik nog eens langskom. Je zal wsl wel meetings blijven doen ook zeker.
enne, als je in e buurt bent springde nog maar eens binnen e!
ciao...


het doet altijd pijn om ons eerste lid te zien vertrekken :(

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: do aug 28, 2008 19:38 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Ja soms moet men prioriteiten stellen hee.
Ik wilde ook 2 Van's houden maar dat is veel werk en geld om die goed te blijven onderhouden en je kunt maar met eentje tegelijk rijden. Plus de plaats dat da allemaal in neemt hee. :cry:
Maar we zullen u hier nog wel horen zeker hee.

_________________
Express high top van 1999.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: do aug 28, 2008 21:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
wordt er stil van , ne echte ami liefhebber , het ga je goed en blijven doorzetten he, niet te rap lossen, ge zijt goe bezig .


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: do aug 28, 2008 21:58 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Als diene Van nog rijdt (ondanks zijne roest en zo...) waarom dan de moeite doen om die te koop te stellen, er veel geld aan te verliezen en dan een Japans stuk speelgoed te kopen dat ook mag gaan kapot gaan?

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: do aug 28, 2008 22:17 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:( :( :( :( dass pas echte love voor uw car's hebben zeg .
denk wel dat het best is dat je uw project wat laat rusten want op den duur gaat niks meer goed . feel sorry for you elky. :( :(

we zien elkaar nog wel op één of andere meeting see you en greetz : :wink: :wink:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: do aug 28, 2008 23:07 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 22:08
Berichten: 3
Woonplaats: Moorsele
Hallo Elky
t is al een tijdje geleden dat we elkaar zagen
daarom hier dit berichtje
(we zijn geen echte schrijvers maar voor jou maken we graag een uitzondering)
zoal s je weet zijn we fan van je camino , neem je tijd en hou je project vol het wordt een prachtstuk
dank voor je goeie tips en leuk gezelschap
dank voor je inzet/ideeen start streetvanners, je was een eenvoudig en stijlvol lid
tot op een of andere meeting


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: do aug 28, 2008 23:25 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Thanks voor alle support.

Ik zal zeker nog naar Lommel komen met de Van dus het is nog niet het volledige einde.

En om eerlijk te zijn ergens ver achteraan in mijn hoofd heb ik al gedachten om als de El Camino af is, terug een G20 lowtop, zonder zijruiten en met schuifdeur te kopen eventueel ook resto project. maar dit is verre toekomst muziek. 1 ding met ne keer.

Ik heb het, hoe, wat en waarom al uitvoerig uitgelegd dus ik ga niet nog es herhalen, en heb daar vrede mee genomen het zij zo, Ik ga nu terug met volle moed verder.
Het idee toen ik de El Camino kocht om hem in orde te zetten binnen de 10 jaar ziet er nu terug realistisch uit, hoewel ik nog aan de hele rit moet beginnen

En ik kom nog naar een aantal meetings komende jaren, als ik met iemand mee mag rijden :wink:
al is het om te komen kwijlen :lol:.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: za aug 30, 2008 20:03 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hoi Elky,

Ook ik heb met veel interesse dit resto topic zitten lezen.
Ik moet zeggen : Chapeau dat ge al zo ver zijt geraakt met uw El Camino.
Zo'n frame off resoration vergt héél veel werk, geduld en, zoals je al zelf hebt ondervonden, véél centen.
Maar éénmaal het klaar is rijd je wel met een spiksplinternieuwe oldtimer die zo van de band lijkt gerold te zijn.

Kijk eens even naar dit topic op een ander forum van een total resto van een Camaro.
Dan heb je al een idee van wat er zoal kan bij komen kijken.

http://www.cccforum.be/forum/index.php?showtopic=4470

Veel suc6 verder en wss tot op de meeting in Lommel.

Greetz earthforceone.

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: za aug 30, 2008 21:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
Hey bedankt Earth Force One.

Ik ben me er volledig van bewust dat er veel tijd, energie en geld zal nodig zijn om hem terug naar nieuwstaat te krijgen.

Mijn grootste zorg is vooral het carosserie werk. Ik heb op enkele plaatsen een idee van wat er onder de lak zit, maar dat zal ik maar echt weten als alle verf er af is.
Het vervelende is dat ik dat allemaal niet zelf kan. Dat is ook de reden waarom ik dit zal uitbesteden.

Van de rest heb ik helemaal geen schrik. Ik weet niet wat je bedoelt dat je het resto topic hebt gelezen, want op de site hier staat er slechts een fractie van wat ik afgelopen 2 jaar heb uitgevreten. Daarvan staan de foto's op m'n Msn Space, verdeeld over verschillende foto albums.

Je bent niet de eerste die me naar het CCCforum verwijst. Ik ga me daar ook eens inschrijven. En idd een bijzonder mooie body off resto. wat me wel opvalt dat niet tegenstaande Maarten alles zelf doet. Hij wel een hele eind opgeschoten is in vrij korte periode (voor zo een project). Het feit dat hij een mooi droog werkhuis heeft zal er wel wat mee te maken hebben.

Grtz Elky

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: zo aug 31, 2008 10:14 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
kzeg het dimi... echt respect voor den el camino en wat jij eraan gedaan hebt. Ik heb hem voor het eerst gezien, 3 jaar geleden op speedshop denk ik. Toen reden we samen naar huis. (Da was met Bart mee) Toen ik thuiskwam dacht ik maar 1 ding... Kwil ook zo'n auto. Ook bart, die enkel voor Europese auto's is (reed zelf met een seat ibiza) voelde het kriebelen en begon zelf ook achter een US-car te zoeken. We vonden het toen al een machtig machien!

We hebben ons (bart en ik) diezelfde week nog ingeschreven in avondschool om motoren te volgen. Zo kunnen we ook onze eigen auto restaureren. Jij hebt alles geleerd vanuit boeken, opzoeken, proberen, .... Das nog zoiets wat extra respect verdiend!

Iedere keer dat ik Elky daarna zag, zag em er steeds beter en woester uit!
Kheb nog aan u deur gestaan en ik dacht van "die krijgt da spel nooit meer samen"...
u onderblok ging aan ketting in de garage, overal lagen onderdeelkes en lege dozen, enz..

Maar toch, na enkele maanden was da echt een prachtmachien. Kweet nog da ik ernaar kwam kijken en dacht... "wauw"! U moter zag er gewoon perfect uit! Kvond/kvind em echt de max. toen toerke gedaan en heel onder den indruk. Zelfs mijn pa was onder den indruk (en toen zaten er nog geen juiste uitlaten onder)

De volgende keer dat ik hem zag was toen u uitlaten er net onder zaten. Ik kwam af met nen maat (vanhulle :D ) Enorm autoliefhebber en kenner. Hetzij weer voor de Europese wagens. die gast heeft nog Rally gereden en weet al wel wat power is. Hij stapte in den Elky (kgeef toe... hij staat wat sceptisch tegenover amerikanen). Elky trok op en ie was al wa onder den indruk, ie trok nog steeds op, ie trok nog op, toen begon ie nog sneller op te trekken, toen kwam er een bocht, auto bleef schoon in den bocht, toen trok je nog meer op.... en toen zei die gast "hmmm... Amerikanen trekken veel beter op dan verwacht.... kheb het onderschat!" :D Die jongen heeft den helen dag met nen smile rondgelopen.

Kwil maar zeggen dai het zeker nie moogt opgeven. Ge zijt bezig aan nen machtigen auto. Ok, het vraagt zijn tijd maar ik weet zeker da em in orde komt! Kheb, en da meen ik, altijd sterk opgekeken naar hoe jij eraan werkt. Ken niemand die met zoveel precisie werkt. Op da vlak zijde zonen pietje precies! :wink:
Maar in u auto zie je dat dan ook! kabels zie je niet lopen, alles is mooi afgewerkt, alles is zoals het origineel en toch mooier.
Het wordt zeker een pracht van een auto, daar twijfel ik niet aan. Alles wat je nu gedaan hebt vind ik er super aan en kan dat niet genoeg zeggen. Als ik op meeting loop en ik kijk naar nen moter dan vergelijk ik hem vaak met uwen blok. Kmoet zeggen... der zijn er nie veel die ik even mooi vind! Dikwijls ligt er wel een schoon blokske in maar dan is het vaak zo dat alles daarrond vol ligt met kabels, accesoires, prutskes, enz.

Kvind da je een goede balans hebt gevonden tussen origineel en toch da beetje "tune-up" zal ik maar zeggen. Khoop da je er nog veel plezier aan beleefd. Da ie snel klaar is en da je er dan eindelijk van zal kunnen genieten...

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Elky's El Camino
 Bericht Geplaatst: ma sep 01, 2008 22:25 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Respect voor je besliising Elky,
Als autoliefhebbers weten we allemaal wel hoe hartverscheurend deze beslissing is,en als autoliefhebbers hebben we allemaal wel eens keuzes moeten maken.....

By the way,mijn getunede Opel Vectra staat ook al een jaar te koop...........maar nog steeds vertoeft hij op mijn oprit..................... :? :D

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Forumoverzicht » Diverse » Chat


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron