Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Diverse » Chat




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Diesel of lpg ??
 Bericht Geplaatst: zo mei 10, 2009 08:58 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo mei 10, 2009 08:44
Berichten: 2
Hoi ,

Wij zijn stilletjes aan t uitkijken voor een VAN (chevy - GMC - Dodge) maar.......wat word het ??
Ik zit met verschillende vragen ..mischien zijn er onder jullie die hierop en klein of goed antwoord weten ??
De bedoeling is om met onze stand van ARW styling naar de meetings te gaan en alles te kunnen meenemen.
Maar dan zit ik met de vraag van....word het een diesel of is het goed te doen op lpg ??
Dan hebben we ok nog de vraag van als ik die in nederland of duitsland koop waar ze prijsgunstiger zijn dan in ons belgenlandje ...hoe snel gaat de inschrijving gaan want ik hoor geruchten dat het 6 a 8 maand duurt voor de inschrijving rond is ??
Als iemand hiermee ervaring heeft dan hoor ik het graag.

Mvg Alain :P
ARW Styling


Laatst bijgewerkt door ARW-Styling op zo mei 10, 2009 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Diesel of lpg ??
 Bericht Geplaatst: zo mei 10, 2009 09:01 
hey hey

om jullie materiaal te vervoeren is rijden op LPG zeker te doen, ik ben al een paar keer op de baan geweest met een auto-remork met een deftig autooke derop en da levert geen problemen op.
Het inschrijven vanuit het buitenland kan idd wel enige tijd duren. Grootste probleem zijn die mannekes in Brussel, als ze daar een beetje willen meewerken kan da rap gaan , maar ja ... ;)

Succes met de zoektocht en als we iets weten staan zullen we het wel laten weten :-)


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: Diesel of lpg ??
 Bericht Geplaatst: zo mei 10, 2009 09:53 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hallo ARW,

Ik zou persoonlijk niet gaan voor een diesel.
Deze presteren, ook al hebben ze een cc inhoud van meer dan 6 liter, ondermaats.
Dan kan je beter blijven verder rijden met je Europese bestelwagen, die gaat trouwens ook zuiniger zijn dan.
Een Van met een Small Block van laat ons zeggen 5700 cc presteert zéér goed op lpg op voorwaarde dat het een degelijke wagen is en ééntje die een goed onderhoudsverleden heeft gehad.
Let ook goed op voor welk merk van LPG installatie er in ligt. IMPCO is een zéér degelijk en betrouwbaar merk dat je bijna nooit in de steek laat.
Als je zo'n Van laat inschrijven als lichte vracht betaal je ook géén lpg taks.
Als je ééntje wil aanschaffen kijk dan eerst welk budget je er voor over hebt, ga naar een handelaar die garantie geeft en maak een proefrit (geen proefrit mogelijk? Laten staan en verder gaan).
Een degelijke "Old School" Van zoals de meest bekende "rakker van weleer" is de G20 of G30 van Chevrolet.
Zo'n Van moet je wel vinden in zéér goede staat voor een goede 10 ton.
Bouwjaar zit dan tussen 1987 - 1994.
Alles wat over de 10 ton gaat is (MOET) moderner zijn. Allee, da's mijn mening, hé. Ik zou nooit 13000 euro uitgeven aan een G20 van 1991.
Welke Van je aanstaat hangt natuurlijk af van welke smaak je hebt. Je hebt ze in alle maten en in geuren en kleuren.
En heu . . .
Als je op zoek gaat naar ééntje? Neem dan iemand mee die er iets van kent.

Veel succes met de zoektocht en ondertussen . . .
Keep on printing !

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Diesel of lpg ??
 Bericht Geplaatst: zo mei 10, 2009 10:53 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Elaela, niks tegen ne diesel é :P.
Nene, ge hebt erges wel gelijk :oops: ma toch geef ik ni op!

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Diesel of lpg ??
 Bericht Geplaatst: zo mei 10, 2009 10:54 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:wink: :wink: ierse den alain


mij is altijd verteld dat de us benzine engine's zo betrouwbaar zijn en bedrijfszeker als de europeese diesels .dus maw schaf geen us diesel aan.
kwa invoeren denk ik dat als je een cargovan aanschaft de duurtijd van het homologeren en invoeren wel meevalt doordat er nie zoveel bij komt kijken als van ne camper.
duitsland vallen de prijzen idd best mee.
zoals ef1 zei proefrit zeker maken en prijs voor g20 zal dan ongeveer tussen 9000 en 11000 liggen voor ne hele goeien.
zou in uw geval zeker een boitekoeler monteren want als je veel laadt is dat wel beter voor de autotransmissie hé.
en lpg kan het zeker aan om te trekken denk dat je al wel zelf gezien hebt met welke caravan's sommige aankomen op een meeting en die wegen ook al iets hé :wink: :wink:


succes met de zoektocht en als je nog vragen hebt shoooooooooooooooooot maar hé


greetz ollie & nata

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Forumoverzicht » Diverse » Chat


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron