Streetvanners Belgium vzw
https://streetvanners.be/forum/

Headers aangekomen
https://streetvanners.be/forum/viewtopic.php?f=22&t=3950
Pagina 1 van 1

Auteur:  chris en miet [ wo dec 11, 2013 00:21 ]
Berichttitel:  Headers aangekomen

De Ford 7.5L is er blijkbaar om gekend dat de laatste bouten van het rechter uitlaatspruitstuk problemen geven. Bij de onze waren er twee afgebroken. Het wordt te warm en door uitzetting volgen problemen. Aan de rechterkant wordt alles afgevoerd bij de 4de cylinder, vandaar dat het daar zo warm wordt.
Op fora in de VS spreken ze maar van 1 deftige oplossing en dat zijn headers... Ga ik dus proberen. Is ook wel iets nuttig bij het trekken omwille van het Koppel. Hij heeft er vaak wel 8500 kg aanhangen dus dat kan al tellen.
Hopelijk niet 'te' veel problemen met afbrekende bouten! :wink:

Auteur:  Macgyver [ wo dec 11, 2013 14:04 ]
Berichttitel:  Re: Headers aangekomen

Altijd leuk om met zulke dingetjes te experimenteren. :P

Keep us posted!

Grtz Macgyver.

Auteur:  chris en miet [ vr jan 17, 2014 00:50 ]
Berichttitel:  Re: Headers aangekomen

Ik heb wel wat schrik om er aan te beginnen. Bij het vervangen van de oorspronkelijk afgebroken bout van de rechter collector, was er snel nog één afgebroken. Vooraan brak er ook nog één af... Daar moeten dus helicoils in om dat duchtig te herstellen deze keer... Ben niet van plan om het blokske er uit te halen dus dat is zo ongeveer over een berg lopen met een ei in uwe lepel. Dan heb ik het nog alleen over de rechter collector, de linkse is onaangeroerd... Ik denk er aan om ze bout per bout los te peuteren bij een hete blok (gezellig toch!)
De Chevrolet Astro (Tiara 96) krijgt binnenkort hopelijk zijn papieren... Dan zijn we toch weer wat aan het Vannnen.

Auteur:  Kristof [ vr jan 17, 2014 15:18 ]
Berichttitel:  Re: Headers aangekomen

Wil je daar helicoils in steken? Is de draad dan weg? Als je een helicoil erin wil dan ga ik ervan uit dat je daar ook met een boormachine tussen kan? Als ja probeer ze dan eerst eruit te krijgen met een linkse boor (eerst met een pons een gaatje maken in het midden van de bout zodat de boor niet gaat slippen) dan goed laten weken met kruipolie en het linkse boor erin, dan evt met een engelse sleutel de boor vastpakken en traaagjes de bout eruit draaien. met een beetje geluk komen ze zelfs los terwijl je met de boormachine bezig bent.

Auteur:  van-man [ ma jan 20, 2014 20:17 ]
Berichttitel:  Re: Headers aangekomen

ai das miserie,,,daar kan je met niets aan ,,tis zoiezo al een klote job collectors verwijderen,
vergeet dat links boren maar , je hebt geen ruimte en die bouten zijn gehard,,
kheb het bij mijn buick gedaan, zowel langs onder als langs boven kan je er maar net aan, langs boven staan je benen een meter van het blok, lig je half over de vleugel en kan je net aan de bouten zonder ze te zien,,kop zit ervoor,,,,,savonds een brandende stekende rugpijn van slecht te staan ,,,, maar als daar een bout afbreekt kan je toch onmogelijk boren ? en al zeker bij een van,,, snap niet hoe je daar helicoils zou kunnen gaan steken, kruipolie,,, ik twijfel of die zo efkes 10 cm omhoog gaat kruipen, die bouten zijn zeer lang , en gehard , staan op spanning , zijn roestig ,, breken als glas,,

zelfs al staat er nog een stukje bout nadat de collector weg is ,dan is een moer oplassen al bijna onmogelijk wegens plaatsgebrek,,, ik ben echt benieuwd hoe dit afloopt,,, headers ga je niet dicht krijgen zonder goede boutgaten,,,,, een zware ijzeren collector met één bout minder is bij mij (in mijn buick) nog geen jaar dicht gebleven. kheb al 3 jaar nieuwe bouten liggen , maar kheb weinig zin om te beginnen, blok moet ervoor los en omhoog enzo,,, en enkel omdat hij wat lekt en blobbert onder de kap,,,

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/