Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: direct starten op gas
 Bericht Geplaatst: zo dec 11, 2011 12:27 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
gisteren naar truckshow geweest te olen, hobbypapillon was ook aanwezig met zijn model truck, effen een praatje gemaakt en hij vertelde dat hij was stil gevallen met de van op benzine , nu de meeste vans starten eerst op benzine , daarna gaan ze over op gas, dit is voor de LPI installaties het geval, niet voor de impco LPG, wij hebben dit ook eens voor gehad dat de benzine pomp onregelmatig of niet werkte , dan sta je daar en kan je principieel niet starten ,

je kan dit wel
zet contact aan en druk de toets in om naar benzine te gaan
zet contact uit
zet contact aan en hou de knop ingedrukt tot de gele led aan gaat(is deze van benzine pompje afbeelding) ,ongeveer 5 sec,
start de motor nu zonder het contact uit te zetten , het voertuig start nu direct op gas
iedere keer als het contact uit gezet wordt dient dit herhaald te worden voor een noodstart
opmerking:
noodstart werking kan alleen plaatsvinden als de schakelaar oplicht bij contact aan

is wel niet de bedoeling van dit altijd te doen, maar in geval van defecte benzinepomp wel handig.

wil dit maar laten weten als tip, weet niet of het bij alle merken van LPI installaties gaat, wij hebben een LANDI van vogels autogassysteem installatie in de silverado , daar gaat het wel bij ,zie onderstaand pdf, staat blz 20, fig 15 titel 3.7 a .

http://www.ekolukakey.com/download/lr_o ... cil_gb.pdf

ben benieuwd bij wie het wel en niet werkt ..
Bijlage:
lpg.jpg


Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: direct starten op gas
 Bericht Geplaatst: zo dec 11, 2011 12:51 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Met een IMPCO gasinstallatie kan je ook direct op gas starten.
Je zet het contact op terwijl de schakelaar op gas staat.
Je zet hem dan op benzine en terug op gas en zo kan je rechtstreeks starten op lpg.
Bij mij lukt het altijd. Het enige wat er veranderd is dat je wat langer zal moeten starten aangezien de lpg niet direct bij de injectors geraakt, dit vooral bij een koude motor.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: direct starten op gas
 Bericht Geplaatst: zo dec 11, 2011 13:15 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Hey, bedankt voor de uitleg en zo rap zelfs,

Inderdaad, ben gisteren in panne gevallen met mijnen bus. Eerst bij het starten merkte ik op dat de batterij plat was, was al niet de eerste keer, daarom direct een nieuwe gestoken. Daarna starte hij zoals het moest maar op relantie ging het motortoerental zo nu en dan eens op en neer tot zelfs op bepaalde punten dat hij stil viel. Starte wel weer direct daarna. Eenmaal de motor was warm gedraaid deed ik er een testritje mee maar kwam spijtig genoeg niet te ver. Na 6 km probeerde ik nogmaals op benzine te rijden door het toetje in te drukken van LPG naar benzine en de motor sloeg ineens af, zelfs terug op gas gezet vlug terwijl hij nog aan het uitbollen was, maar niks hielp nog. k'Stond daar temidden in nen bocht op midden van de rijstrook. Na heel wat telefoontje toch iemand gevonden met nen deftigen jeep en zachtjes naar huis getrokken waar hij sedertien niks meer doet. Wel nog demmareren maar slaat niet aan.

Heb de procedure deze middag eens geprobeert zoals boven omschreven en volgens de lampjes werkt dit blijkbaar wel, maar de motor slaat niet, ook niet na langdurig demmareren.

Zijn er andere problemen in zicht??
Mijn van is nog in garantie maar om hem ginder in Boom te krijgen kijk ik op een kost van rond de 400 euro aan, en op een autoremorque past hij ook niet, te zwaar.

Enige voorstellen van jullie?

Steve :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: direct starten op gas
 Bericht Geplaatst: do dec 22, 2011 19:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
en wa wast nij mee de van, bolt em al terug


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: direct starten op gas
 Bericht Geplaatst: vr dec 23, 2011 13:28 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Nee, ik heb hem nie gestart gekregen op LPG, heb dan een test gedaan op de nafte leiding aan motor en der komt niks meer uit, dus is de brandstofpomp in de tank stuk. Onderdeel is volgende week op twerk, de van heb ik laten takelen naar mijn werk zodat ik hopelijk tegen de receptie weer kan Vannen :mrgreen: :mrgreen:

Steve

PS, stuk was garantie, dus enkel takelkosten betaald :mrgreen:

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: direct starten op gas
 Bericht Geplaatst: wo dec 28, 2011 20:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Voila, bij deze laten weten aan de guy's here that mijn Van weer kan bollen, heb de volledige benzinetank er vanonder laten zakken in een smeerput nadat ik heb hem leeggetrokken welliswaar, daarna een nieuwe benzinepomp gestoken die de garage mij onder garantie heeft verzonden. Sleutelke na herstelling omdraaien en startte meteen, geen problemen meer.

Dus direct op LPG starten kan waarschijnlijk bij mij niet of door een andere manier maar dewelke dan ?? :roll: :roll: :roll:

Steve :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: direct starten op gas
 Bericht Geplaatst: do dec 29, 2011 00:45 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: zo dec 11, 2011 02:01
Berichten: 240
Woonplaats: zele
hallo im ben mario 42j ik rij pas 2maand met een van zit ook lpi onder als hij erg koud staat kan ik de eerste kilometers niet overschakelen als hij warm genoeg staat gaat hij vanzelf over op gas denk dat het bij jou ook lpi zou kunnen zijn groetjes


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron