Koffietje schreef:
maar een toyota zoals deze heb ik al vaker gezien.
vergeet dat maar hoor,,zo een celica zie je zeker niet elke dag ,ik denk zelf dat je hard zal moeten zoeken om een tweede te vinden. het is echt wel een unieke wagen. niet mijn ding, ik ben daar eerlijk in , en ik heb ook een blinde vlek voor zulke zwaar getunede of uitgebouwde japanse/franse of duitse wagens, ik kijk er niet naar om bedoel ik hiermee.
het meest bizarre vind ik dat de meeste van die wagens er snel uitzien, maar dat aboluut niet zijn. meestal liggen ze zo laag en is de vering zo hard of slecht dat ze al hobbelend over de snelweg tuffen tegen 100.
de niersteentjes worden vanzelf verbrijzeld onderweg.
het is een extreme vorm van tunen. je bent ervoor of niet.
ook in de car audio zitten zo extremisten. 1500 wat is niet genoeg, het moet veel meer zijn. het gaat niet meer om de mooi bas, het mooi geluid, het gaat gewoon om ter luidst. zo luid dat je er zelf niet meer kan in gaan zitten . fabrikanten spelen er mooi op in en brengen elk jaar een iets zwaardere woofer uit met bijpassende versterker.het is een gekke competitie van wie er het meeste geld aan spendeert .
het zit ook in onze hobby hoor. geef mij maar een eerlijke amerikaanse slee en niet zo een fonkel slee vol chroom onder de kap. de wagen mag mooi zijn , het gaat daar niet om, maar zo een trailerqueen vind ik eerlijk gezegd toch ook maar nx.
hetzelfde met bvb hydrolics , ik vind het echt te zot,,zeker als het dan van die wagens zijn zonder motorblok die om ter hoogste staan te wippen. komaan, wat is daar het nut van, waar eindigd dat. dan de 20 inchers onder een fullsize slee, ook zo iets. afschuwelijk is dat.
al die overdreven tuning pimping en wat the fuck het ook mag heten is nix voor mij. een toets , een lichte afwijking van het doodgewone , dat is mooi.
soms zie je een volledig kaalgemaakte chevy van, geen ladderke, geen reservewiel, geen dit ,geen dat, gewoon zo sober mogelijk en dan simpel getinte achterramen en een set mooie velgen, dan zie ik dat veel liever dan een van vol rommel gevezen(zoals de mijne)
het is de kunst om te stoppen met tunen op het juiste moment. maar meestal slaan de stoppen door ne blijft het kriebelen om verder en verder te gaan en dan gaat men er over zonder het zelf nog in te zien.