Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: di apr 13, 2010 21:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do maart 13, 2008 22:34
Berichten: 42
Woonplaats: Sint-Niklaas
Ingeschreven als camper, volgens hem nooit een probleem geweest. Worst case scenario, wat gebeurt er dan? wordt die dan ineens als personenwagen ingeschreven? Want lichte vracht lijkt mij niet mogelijk aangezien het geen dubbele cabine is.
Foto's volgen zeker en vast nog


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: di apr 13, 2010 22:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
ja daar zit hem het adertje onder de vloerbekleding, een lowtop da is ingeschreven als camper mag camper blijven
maar jij moet die Van opnieuw inschrijven, en als camper zal dat niet lukken omdat je hoogte niet hoog genoeg is volgens de nieuwe wetgeving...
nogmaals, dat is hetgeen ik me heb laten wijsmaken, ms kan je je beter hiervoor eens informeren op bv de keuring, ms kan "boontje" dat hier ook op het forum zit daar een uitleg over geven...

kdenk dat inschrijven als lichte vracht altijd wel een optie is? je kan er toch makelijk zelf een dubbele cabine van maken? maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel zitplaatsen je wilt hebben ...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: wo apr 14, 2010 20:43 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Dus als ik het goe begrijp.
Als hij geen camper mag blijven, moet hij zijn van vanbinnen beginnen aanpassen naar een dubbele cabine??! Of anders hij raakt ni door de control?

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: wo apr 14, 2010 20:53 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do maart 13, 2008 22:34
Berichten: 42
Woonplaats: Sint-Niklaas
De eigenaar zelf gaat ermee naar de keuring, of maakt dit geen verschil? Dus hij kan hem niet keuren voor verkoop dan?
En kan je zomaar ineens verandere naar lichte vracht door die dubbele cabine te creëeren?
Wat een klucht, die wetgeving!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: wo apr 14, 2010 21:04 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Alsge da maar weet.
Maar u ge die vraag stelt: (En kan je zomaar ineens verandere naar lichte vracht door die dubbele cabine te creëeren)
Ik heb een lichte vracht, en om een dubbele cabine te kunnen maken moet ik mijn gelijkvormigheidsattest enz laten veranderen.. dus ik denk dat dat bij u dan ook zo zal moeten als het klopt. Hopelijk ni natuurlijk...
Ma da heeft de keuring mij verteld..

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: wo apr 14, 2010 22:39 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:wink: :wink: congratz met de aankoop fre heb ook ne 2000 en heb nog geen zwakke plekken ondekt zunne . of toch de aircopomp heeft al eens de geest gegeven .
denk dat ze hier iets aant verwarren zijn eens INGEVOERD als camper blijft deze toch camper me dunkt ...ge moet jij hem toch nie opnieuw invoeren ??dont shoot me if i'm wrong hé maar denk eens hij gehomologeerd is als camper hij altijd camper blijft :idea: :idea:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: do apr 15, 2010 03:53 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
zoals ollie zegt, eens camper altijd camper :wink:
kijk naar vanman1990, heeft de zijne ook nog maar onlangs ingeschreven op zijn naam, lowtop en blijvend camper.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: do apr 15, 2010 06:24 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 20:22
Berichten: 278
Woonplaats: Deinze
idd, eens camper altijd camper.
verkoop ( = herinschrijving) heeft hier geen invloed op.

idem voor lichte vracht
eens lichte vracht altijd lichte vracht, ombouw naar camper is niet meer toegelaten.

enkel zien dat de binnenrichting voldoet aan de aard van uw voertuig als je hem aanbied op de keuring.
dus geen lichte vracht met camper uitrusting of omgekeerd.
op de keuring is dit een afkeurpunt (als ze erop letten) maar bij controle van de douane is het slechter, die zwaaien met boetes.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: do apr 15, 2010 08:47 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
Eens lichte vracht, altijd lichte vracht?

Mijne Astro is lichte vracht MET dubbele cabine + laadruimte.

Ik wou deze veranderen naar monovolume voor 8 zitplaatsen.
Dat mag ik niet doen van de controle.
Wat ik wel mag doen is veranderen naar monovolume voor 1+4 plaatsen.

Waarom?
De bevestigingen van de originele gordels achteraan, daar hebben ze een probleem mee.
Ik zeg dat ze origineel zijn en altijd in die Astro hebben gezeten.
Zij geloven dat niet.
Dus moeten ze attest hebben van GM dat die verankeringspunten origineel zijn.
En daar ga ik nu eens NIET aan beginnen seh.

En monovolume voor 5... Ik heb nu al 1+4 zitplaatsen, waarom zou ik dan half m'n van afbreken voor hetzelfde?

En ondanks ik geen taxen moet betalen voor mijn voertuig, lijkt het me ook geen slimme zet.
Als ik die ooit van de hand doe, geraak ik 'm aan de straatstenen niet kwijt : personenwagen met ne 4.3 V6..
Hahaha... dat zou kluiten kosten, voor de volgende eigenaar :-)

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: do apr 15, 2010 12:39 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
thx voor de info buuntje!
ik had dus ongelijk!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: do apr 15, 2010 14:48 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do maart 13, 2008 22:34
Berichten: 42
Woonplaats: Sint-Niklaas
Ok toch al iets geruster nu :)
Als alles goed gaat op de keuring dinsdag trug een van op de oprit


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: do apr 15, 2010 17:34 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
bedankt voor den info Buuntje, ge moe maar enen komen drinken :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: do apr 15, 2010 17:54 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 20:22
Berichten: 278
Woonplaats: Deinze
XaNaXke schreef:
Wat ik wel mag doen is veranderen naar monovolume voor 1+4 plaatsen.



de enige die een aardsverandering mag doen is de constructeur (of mandataris) met als bewijs een nieuw GVA
niet de keuring ( 1 uitzondering, via nieuwe gelijkvormigheidsprocedure)


Citaat:
Eens lichte vracht, altijd lichte vracht?


ja als het gaat om ombouw naar camper.
ombouw van een utilitair voertuig naar personenvoertuig (zoals in uw geval) is totaal iets anders.

ombouw van personen naar utilitair zullen de meeste constructeurs/mandatarissen toestaan als er een pvg beschikbaar is.
daarna de omgekeerde weg zullen ze al veel minder toestaan omdat bij de 1e ombouw de gordelpunten en zetelsbevestigingen onbruikbaar moesten gemaakt worden.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: do apr 15, 2010 18:02 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 20:22
Berichten: 278
Woonplaats: Deinze
COTD schreef:
thx voor de info buuntje!quote]

Brutus schreef:
bedankt voor den info Buuntje, ge moe maar enen komen drinken :wink:



geen probleem, als er vragen zijn, ge weet mij te vinden he :D

dat van da drinken komt in orde :lol:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Importeren NL
 Bericht Geplaatst: vr apr 16, 2010 13:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo maart 07, 2010 15:47
Berichten: 122
Woonplaats: Ninove
[/quote]

ja als het gaat om ombouw naar camper.
ombouw van een utilitair voertuig naar personenvoertuig (zoals in uw geval) is totaal iets anders.

ombouw van personen naar utilitair zullen de meeste constructeurs/mandatarissen toestaan als er een pvg beschikbaar is.
daarna de omgekeerde weg zullen ze al veel minder toestaan omdat bij de 1e ombouw de gordelpunten en zetelsbevestigingen onbruikbaar moesten gemaakt worden.[/quote]

Aha, vandaar dus hun gemekker als zouden die verankeringspunten van de gordel niet oirgineel zijn...

Ik ben mee nu :)

_________________
Ik heb liever spijt van de dingen die ik deed, dan van dingen die ik niet deed..


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron