Auteur |
Bericht |
William
|
Berichttitel: Rijden op gas , bij temperaturen onder het vriespunt ? Geplaatst: za dec 18, 2010 21:38 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: do dec 02, 2010 19:46 Berichten: 4
|
Ik ben sinds een tiental dagen de trotse eigenaar van een Ford Econoline 150 bouwjaar ' 93. Ik probeerde zowel benzine als gas uit,probleemloos. Donderdag kwam de verkoper hem ophalen, omdat hij vond , dat de gas niet perfect was afgesteld en ik zelf een paar veranderingen wou laten uitvoeren. Wat de verkoper me biij het thuisbrengen van de wagen mij vertelde dat ik NU beter op benzine reed , omdat bij deze temperatuur de gas weleens zou kunnen bevriezen? Vroeger reed ik ook op gas en heb nooit last ondervonden van bevriezen. Wat kan ik hiervan geloven, of is het aangeraden een isolatie achter de rooster te plaatsen? Groetjes William.
|
|
|
|
|
earthforceone
|
Berichttitel: Re: Rijden op gas , bij temperaturen onder het vriespunt ? Geplaatst: zo dec 19, 2010 00:04 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
Hallo William en welkom bij de Streetvanners.
Gas bevriezen in de winter hang van een bepaald aantal factoren af. Eén van de belangrijkste is de plaats waar je vergasser of klok hangt. Als die ergens gemonteerd staat vlak in de nabijheid van rijwind kan het wel eens voorkomen dat je klok bevriest. Bij mijn oude G20 stak de klok vlak onder het motorkapje boven het motorblok. Nooit geen hinder van bevriezen gehad, zelfs niet bij meerdere dagen stilstand in de vrieskou. Deze wagen startte ook rechtstreeks op LPG.
Bij mijn huidige G20 staat ze gemonteerd onder de wagen, min of meer naast de versnellingsbak. Deze wagen start eerst op benzine en gaat dan, vanaf een bepaald aantal toeren over op LPG. Hier heb ik momenteel nog geen problemen mee gehad ook al staat mijn Van altijd buiten.
Dus, wat mijn advies betreft zou ik gewoon blijven rijden op LPG en afwachten wat het zegt.
Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
Macgyver
|
Berichttitel: Re: Rijden op gas , bij temperaturen onder het vriespunt ? Geplaatst: zo dec 19, 2010 13:37 |
|
|
BESTUUR |
|
Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37 Berichten: 3071 Woonplaats: Lichtervelde
|
Hey William,
Een isolatie voor je radiator steken, helpt je koelcircuit sneller opwarmen = sneller chauffage, en rapper warme motor. Je Lpg ontspanner gebruikt ook je radiatorwater om niet te bevriezen.
Door problemen is mijn benzinetoevoer momenteel onderbroken. Dus starten en rijden doe ik ook nu in deze koude op gas. En ik heb nog geenenkel probleem ondervonden. Dus ik zou hetzelfde adviseren als Earthforceone, isoilatie steken achter je grille, en gewoon op gas verder rijden, als je problemen ondervind, kun je nog plan B gebruiken, op benzine rijden.
_________________ GMC Tiara '95
|
|
|
|
|
COTD
|
Berichttitel: Re: Rijden op gas , bij temperaturen onder het vriespunt ? Geplaatst: zo dec 19, 2010 16:04 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54 Berichten: 1964 Woonplaats: deinze
|
'k heb ook nog nooit problemen gehad met het rijden op gas in de winter, en zelf zonder isolatie voor de grille heb ik relatief snel warme lucht binnenin
|
|
|
|
|
pompierke
|
Berichttitel: Re: Rijden op gas , bij temperaturen onder het vriespunt ? Geplaatst: zo jan 16, 2011 17:22 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za feb 13, 2010 12:37 Berichten: 11 Woonplaats: Hasselt
|
Hallo William,
ik heb ook een econoliner van '98. Deze winter heb ik geen problemen gehad. Alles werkte zoals het moest.
Groetjes
Wim (pompierke)
|
|
|
|
|
|