Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Ford » Algemeen (Ford)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: extra smering???
 Bericht Geplaatst: za nov 22, 2008 21:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 15, 2008 19:32
Berichten: 4
Woonplaats: Wachtebeke
Hi guys, Homertje hier: Ik heb eens een belangrijke vraag, (denk ik toch).
Ik rijd nu al 2 jaar met mijn econoline, en hoor hier en daar dat de ford motorblok niet geschikt is voor het rijden met lpg. Is dit omdat het een aluminiumblok is of hebben alle motorblokken dit, omdat lpg minder smerende eigenschappen heeft voor het blok en de kleppen? ze hebben mij nu aangeraden om mij een valve care kit te plaatsen zodat ik meer smering kan geven aan mijn kleppen. Hebben jullie dat ook allemaal geplaatst of is dit echt niet nodig? grtz Homertje


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: extra smering???
 Bericht Geplaatst: zo nov 23, 2008 08:31 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
Ik rij niet op gas maar ik weet dat er verschillende zijn die zo een kleppensmering steken. Het kost maar iets van een 40€. :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: extra smering???
 Bericht Geplaatst: zo nov 23, 2008 09:58 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Das een discussie die hier al enkele keren gevoerd is. Sommige zweren op het graf van hun overleden kanarie dat zo'n smering echt wel noodzakelijk is .
Anderen beweren dan weer dat , op het moment dat je je wagen start, je toch even op benzine rijdt en dat dit voldoende smering geeft. En dat zo'n smering eigenlijk niet nodig is.
Nog anderen (maar ik sta hier moederziel alleen in) stelt zich de vraag of dat smeringsgedoe niet gewoon een manier is om mensen onnodig geld uit hun zakken te jagen. Ik rij al 2 jaar exclusief op lpg en merk daar niets van (we hebben het hier over 40 000 mijl)
Maar zoals met alles...baat het niet, dan schaadt het toch niet, he.

En als je het vraagt aan de experts, dan zullen ze allemaal "ja, dat moet" antwoorden...met fonkelende dollartekentjes in hun ogen...

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: extra smering???
 Bericht Geplaatst: zo nov 23, 2008 14:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr okt 03, 2008 16:33
Berichten: 43
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Ik heb het geluk gehad om koppen te zien met en zonder smering uit alu met ongeveer dezelfde km. stand waarbij de kleppen zonder smering ongeveer 1-1,5 mm dieper lagen dwz. ingesleten dan die met smering. dit heeft op den duur gevolgen voor de ventilatie v.d verbrandingsruimte en de klepspeling.het revisie bedrijf heeft me aangeraden om de smering te laten instaleren. deze doen dat niet en verdienen er dus ook niets aan.Aan de andere kant stoppen we geld en moeite in het verfraaien vd vans , dus denk ik dat het wel loont om die investering te laten doen ivm die heerlijke kilometers die nog voor ons liggen. Er zijn div. modellen in de handel zodat er voor iedereen wel een "past".
Indien dit slijtproses reeds te ver gevorderd is kun je alleen de koppen laten rev. dit houd in dat er stalen klepzittingen gemonteerd worden met nieuwe kleppen [ 2koppen is ong.1200 € ] en met koffies wijze woorden baat het niet ,schaadt het niet wil ik hiermee afsluiten. groetjes.

_________________
CHEVY a fine way of life


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: extra smering???
 Bericht Geplaatst: zo nov 23, 2008 19:47 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo okt 08, 2006 12:52
Berichten: 142
Woonplaats: nevele
Hey

Bij al mijn Vans had ik een kopsmering en nooit problemen gehad :!:
Je kan dit bestellen of laten monteren bij Vanmeenen http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... leppen.htm

_________________
AfbeeldingAfbeelding

GMC Van 5.7
Ford F1 3.9


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Forumoverzicht » Ford » Algemeen (Ford)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron