Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Dodge » Mechanisch (Dodge)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: schakelprobleem
 Bericht Geplaatst: za okt 13, 2007 13:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Zoals je weet een dodge ram B250 aangeschaft.
Der zijn enkele probleemken aan zoals het schakelen van de bak.
Hij schakelt goed in achteruit ,in 1 en 2 maar in drive schakelt hij nie op.
Deze namiddag ne keer proberen mee diene bak te regelen zoals vanman me het heeft uitgelegd. Khou jullie zekers op de hoogte .

Grt

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za okt 13, 2007 18:02 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
let wel: een boite is een zeer moeilijk onderdeel om zelf aan te werken...

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za nov 10, 2007 20:16 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Hallo
Vandaag mijne bak weer gans tesamen gestoken en achter een vat olie geweest en morgen doe ik ze der in en dan ne testrit en tes te hopen da alles in orde s anders moet ze der uit en volledig gereviseerd worden.

Heeft iemand nen tip hoe dat het gemakkelijkst gaat om die olie derin te krijgen.

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo nov 11, 2007 01:10 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Bij de chevy's gaat de olie er langs de peilstok in; denk dat da bij dodge ook wel zal zijn.
Trouwens dat je bak niet op schakelt zou het niet kunnen zijn dat de computer in een nooprogramma staat.
Chevrolet heeft zo iets en dan kun je maar in eerste en tweede rijden om naar huis of de garage te geraken. Dacht dit in elk geval gehoord te hebben.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo nov 11, 2007 13:02 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Jeups
Vandaag dus mijn olie op den bak gedaan en nen testrit gedaan der mee en het resultaat dervan is SLECHTKmag mijne bak der vanonder halen en laten reviseren.

Kan ter mij iemand vertellen waar dat ze dat doen en ook eventuele opgelopen ervaring daarmee. Der zou eene in ruiselede zitten kent der da iemand

Grt BLEU BEAR

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo nov 11, 2007 21:00 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:cry: :( jeups bleu bear das minder goe nieuws é.
ik weet dat er ene in wingene moet ziten. in mijn schooltijd deden ze daar de automaticen naar toe . maar weet wel de naam nie meer kga mij nog ne keer informeren é :D 8) see you

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo nov 11, 2007 21:09 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:lol: :lol: jeups bleu bear heb adres gevonden é.TRANSMISSIES STORME
BRUGSESTEENWEG 224. 8740 EGEM.
HALEN DE BAK GRATIS AF BINNEN EEN STRAAL VAN 75KM. mabay ben je er iets mee é. khoop het voor jou é doeiiiiiiiiiiiiiiii. :lol: :D

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma nov 12, 2007 13:56 
steek em binnen bij van hove in wingene. daar draaien ze tenminste ook je convertor open en reviseren deze mee.
weet je het type van je bak? bel dan even en vraag prijs voor een revisie als je de bak zelf afgeeft. ik schat dat je op 1250 euro mag rekenen. je hebt dan wel een bak die beter is dan een nieuwe,getest op een testbank en een gereviseerde convertor. ik ben daar naartoe gestuurd door dokter trannie, deze is op het ccc forum heel bekend en heeft een goeie naam maar is te ver van hier gelegen met zen zaak. hij heeft me verzekerd dat ze bij van hove goed werk afleveren en dat hij ook weet dat ze degelijke cursussen hebben gevolgd om aan amerikanen te werken. + op de meeste plaatsen zetten ze je convertor gewoon terug .... dit heb ik dus voorgehad en ik heb daardoor heel veel onnodige kosten gemaakt (op men buick)om te vinden waarom ik zo weinig vermogen had (intake vervangen, ontsteking vervangen, hij ging ook heet lopen; radiator pomp ventilatorkoppeling enz . uiteindelijk bleek men convertor vast te zitten. maw geen slip ,,,kortom een supper lang verhaal en heel veel miserie.
de convertor laat de motor normaal gezien op +- 2000 toeren komen en koppelt pas dan de bak aan. koppelt de bak reeds bij 750, dan heb je een heel slecht optrekkende wagen. en als je bak aan een revisie toe is, dan is je convertor dat zeker. een convertor is een gesloten bol en word opengeslepen, gereviseerd, weer dichtgelast en uitgebalanceerd. dit doen ze op maar een paar plaatsen in belgie...oa in wingene bij van hove en in beek bij dr trannie.

een goedkopere oplossing zou eventueel een occasiebak kunnen zijn voor pakweg een 300 euro maar dan met alle risico's natuurlijk dat het binnen afzienbare tijd weer prijs is.
of je steekt die occasie en reviseert je andere bak zelf. lukt het niet dan kan je nog afwachten


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma nov 12, 2007 13:57 
van hove in wingene heeft een website.
effe googlen....

blijkbaar doen ze ook een stuurhuis revisie of omruilen ervan
http://www.vanhove-nv.be/nederlands/index.htm


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma nov 12, 2007 14:07 
vindikator schreef:
Trouwens dat je bak niet op schakelt zou het niet kunnen zijn dat de computer in een nooprogramma staat.


neen, onze,,allez, mijn en bluebears dodge hadden gelukkig nog geen echte computer. enkel de ontsteking heeft een beetje elektronica, de rest is puur elektrisch of mechanisch. voordeel is dat je geen miserie met een falende computer hebt, nadeel is dat je eventuele fouten best zelf opzoekt want een fout opzoeken kost heel veel tijd ,,,je moet eigelijk zelf al een diagnose hebben gemaakt als je zo een wagen de garage binnenbrengt of op zen mins de exacte fout perfekt kunnen beschrijven tot in detail of nog beter alles zelf repareren. soms ook dmv vervanging en uitsluiting van bep onderdelen. en vooral,,,,het manual lezen.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma nov 12, 2007 19:28 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Vandaag nen mail gehad van amtrans uit nederland en wil mijne bak reviseren en ook den koppelomvormer Hij komt hem naar hier halen en terugbrengen voor de prijs van 1000 euro. Kwacht wel nog op een bestek van ene uit wingene en ene uit ruiselede.



Grt BLEU BEAR

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 14, 2007 14:02 
valt mee die prijs, je hebt dan wel een bak die goed zal werken en met nieuwe banden.
tis dan te hopen dat em daarmee gemaakt is en dat er nadien geen andere miserie de kop opsteekt. dat kan natuurlijk,
kijk maar naar de mijnen.
maar,,
ik rijd nu elke dag en zonder problemen. gisteren nog antwerpen aangedaan, 120km.dus na alle miserie opgelost te hebben blijkt em nu toch betrouwbaar.
het verbruik valt wel wat tegen, ik heb met deze tank rustiger gereden, ik had em armer gezet,,voelbaar armer ,maar ik heb een verbruik opgemeten(op één tank) van 33liter. 1 op 3 dus. gemengd gebruik stad snelweg.
ik zal em nog iets kunnen verlagen want men stationair ligt nog te hoog.
de choke voor een lpg stoot te geven smorgens staat er van gisterenavond op en hij starte dan ook veel sneller deze morgen. weer een hele verbetering.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za nov 17, 2007 10:28 
en weet ge nu al wie je de bak zal laten reviseren?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za nov 17, 2007 12:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Jazeker den bak gaat naar amtrans in nederland . Een bestek gekregen van Hans uit wingene en de prijs begint vanaf 1000 euro maar moet eerst open gedaan worden en dan kan men zeggen hoeveel het me gaat kosten Dus het kan zowel 1000 euro en het kan me 2500 euro kosten . Bij amtrans is het 995 euro ales in en de koppelomvormer wordt ook gereviseert. Komt er zelfs achter en brengt ze terug. De beslissing was vlug genomen

Grt BLEU BEAR

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za nov 17, 2007 14:26 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ja.... is echt een mooie prijs he; ik denk dat ik voor mijn revisie meer heb betaald. Ik weet echter wel niet meer precies hoeveel. hopelijk heb je er nu wat meer succes mee eh. hoelang ben je ze nu precies kwijt?

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Forumoverzicht » Dodge » Mechanisch (Dodge)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron