Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: do aug 21, 2008 14:43 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ikzelf heb mijn van particulier gekocht. Moest ik ooit een nieuwere van kopen is de kans groot dat ik naar nds ga. Hij heeft wel enkel de nieuwere modellen staan vermoed ik. Ik heb al verschillende wagens van bij nds gezien en telkens zien ze er goed uit. ik heb er al veel positieve commentaren van gehoord dus ik denk dat ik wel voor nds ga. Daarbij komt nog dat je, doordat je de wagen bij een autoverkoper koopt, een jaar garantie hebt.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: do aug 21, 2008 19:00 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
NDS is één van onze sponsors, dus t ligt een beetje gevoelig om negatieve kritiek te leveren natuurlijk.
Dus...efkes fluwelen handschoentjes aandoen. :wink:

Er bestaat niet zoiets als slechte garagisten. Slechte garagisten gaan failliet. (dus ze bestaan wel, maar niet lang...).
Ge voelt dat een beetje aan of een garagehouder je ligt of niet. Heb je het gevoel dat hij eerlijk is, dat hij je de nodige informatie verschaft, dat hij niet te veel rond de pot draait, dat hij niet probeert je in t zak te zetten...
Als je een goed gevoel hebt bij de garagist, dan verloopt alles meestal ook een heel pak beter. Dan kan der "al ne keer geklapt worden".

Ikzelf raad mensen altijd aan om een garage te zoeken in hun buurt. Maar met Amerikaanse Vans is dat niet zo evident.
Ga er gewoon eens langs. Eens wat rondneuzen, kijk eens binnen in zijn garage, praat er eens mee. Maar ga ook eens langs bij andere garages zoals ACI en BDC. Vergelijk prijzen en ga met die prijzen terug naar NDS. Vraag hem of hij die prijzen kan benaderen of overtreffen.

En als je uiteindelijk besluit om een Van te kopen , als je er één hebt gevonden naar je goesting, neem dan iemand mee die er iets van kent (of een paar mensen) en laat je adviseren. Vraag ook aan de garagehouder of je 2 jaar garantie kan krijgen. Of de garantie ook geldt voor de lpI of LPG installatie.

En laat ook eens vallen dat je door Streetvanners gestuurd bent :wink:

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: do aug 21, 2008 19:58 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 04, 2008 18:16
Berichten: 116
Woonplaats: Langdorp-Wolfsdonk
Mijn VAN komt van NDS en ik kan zeggen dat ik heel positieve ervaring daarmee heb, is bv heel los met de garantie en dat vind ik toch niet onbelangrijk, de Nico heeft er altijd een stuk of 10 te pronk staan, als je bv niet echt je gedacht er tussen vind kun je altijd zeggen wat je gedacht dan wel is en dan zoekt hij achter zo iets of iets in die aart


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: do aug 21, 2008 21:38 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:wink: :idea: :idea: de nds heeft al meerdere vans verkocht aan streetvanners de polle ,brutus ,barry en mss ben ik er nog vergeten :wink: 8)

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: vr aug 22, 2008 01:19 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
polle schreef:
Mijn VAN komt van NDS en ik kan zeggen dat ik heel positieve ervaring daarmee heb, is bv heel los met de garantie en dat vind ik toch niet onbelangrijk, de Nico heeft er altijd een stuk of 10 te pronk staan, als je bv niet echt je gedacht er tussen vind kun je altijd zeggen wat je gedacht dan wel is en dan zoekt hij achter zo iets of iets in die aart


he polle, VAN gemaakt, heb een cb op de kop getikt ,maar had graag is een bikke uitleg gehad van ne ervaren cb `er , kwestie van den eindtrap niet op te blazen. den franky geeft niet thuis, al een paar keer daar gewest. :shock:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: vr aug 22, 2008 09:22 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Eej, Jochevy... Waarom start je daar geen nieuwe topic over?
En bespreek ondertussen ook es de prijzen. Der zitten er hier nog wel een paar die zitten te overwegen een CB te installeren.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: ma aug 25, 2008 20:16 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
ik heb de mijne bij NDS gekocht, alst past moe je ze maar eens bekijken, hij is van 97 maar da zie je er nie aan. alles die er staat is dik in orde vind ik. :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: do aug 28, 2008 05:55 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Die van PhilippeGMC komt ook van daar.
Denk wel dat hij daar ook content van was,jammer genoeg van zijn ongeval,nog geen jaar nadien...

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: vr aug 29, 2008 20:32 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
toch onze club eens vermeld bij de Niko? :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: vr aug 29, 2008 20:43 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
jak, samen mee nikom, fastkid guune en nog wa streetvanners, ik bijt nie zulle :lol:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: wo sep 03, 2008 22:34 
Deze VAN komt ook van NDS.
We hebben in het begin wel wat gesukkeld: Radiator kapot, nieuwe remmen, schijfremmen afgedraaid. De elektrische stoelbediening van de chauffeur werkte niet. Dan heb ik 2 weken met de auto van mijn broer gereden, want de garage van Nico was in verlof en het was in garantie te repareren.
De ontstekingsbobijn die ik zelf gaan zoeken ben onder het verlof omdat de VAN steeds stilviel als hij warm had. Probleem niet opgelost, bleek uiteindelijk een elektrische draad te zijn die het chassis raakte en zo viel hij dan stil.

Ik moet zeggen, alles wat ik opgeschreven had werd geprepareerd. Ik weet dat hij een sponsor is, maaaaaaaar, ik vind het een nadeel dat hij steeds met de VAN naar Gent rijdt voor reparatie en dan was telkens mijn tank leeg, en niet die van LPG hoor.

En nu ben ik dus aan het sukkelen met de LPG. Aan het rode licht is het precies of de VAN is geweldig ongeduldig om verder te rijden :roll: . Het toerental gaat dan omhoog en omlaag en je voelt hem ook 'trekken'. En dat doet hij alleen op LPG. Nu zet ik hem in N en dan 'trekt' hij uiteraard niet meer.
Ik heb pas - na amper 2 JAAR - 2 nieuwe injecteurs van de gas laten installeren!!!!!!! 600euro astemblieft! Niemand - ook Nico niet - die mij verteld heeft hoe of wanneer die gas moest onderhouden worden. En ik ben niet blond (sorry Esther) en niet doof. NU hebben ze het me wel uitgelegd in Olen. Alleen waren ze vergeten de tunnel van de verwarming die onder de voorste console zit terug te plaatsen. Dus daar kan ik nog eens voor terug en nu piept de VAN ook een paar keer als ik hem stilleg. Ze zouden vergeten zijn de computer te resetten???? :oops: En bovendien erger ik mij eraan dat die SERVICE ENGINE SOON steeds gaat branden als ik zelfs maar eventjes op gas rij. Maar dat kan geen kwaad zeggen ze mij. Sorry, maar da lampje dient toch om een fout aan te geven he???


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: wo sep 03, 2008 22:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
En bovendien erger ik mij eraan dat die SERVICE ENGINE SOON steeds gaat branden als ik zelfs maar eventjes op gas rij. Maar dat kan geen kwaad zeggen ze mij. Sorry, maar da lampje dient toch om een fout aan te geven he???

Bij mij blijft het ook steeds branden, gas is niet normaal voor de Computer...dwz...De controle weet niet goed hoe reageren...Ondanks dat alles normaal is...
Weet wel dat je regelmatig op benzine MOET rijden , wil je uw motor top houden...

Grtz

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: do sep 04, 2008 10:03 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Der is een theorie die zegt dat "service engine soon" gaat branden omdat lpg op hogere temperaturen brandt dan benzine.

En daarop wil ik het volgende zeggen : Das dikke zever. Een motor op lpg loopt even warm als een motor op benzine. Daarvoor dient ook de verdamper en de mixer...om te zorgen dat je motor een gelijkwaardige hoeveelheid "combustion" ontwikkelt bij elke cilinderslag.

Om maar even te zeggen dat het niet normaal is dat je "service engine soon" brandt. Gewoonlijk brandt dat omdat je motor iets wil indiceren. (te weinig olie, te weinig water, te weinig zuurstoftoevoer, te weinig benzine/gas toevoer...)

Ik moet er wel bij zeggen dat het afstellen van een LPG installatie prutswerk is. Maar dat hij CONSTANT S.E.S. zou aangeven is niet juist. (En bij LPI installaties gebeurt dat elektronisch dus dat zou eigenlijk geen enkel probleem mogen geven)
Of als bewijsvoering : Mijn SES lampje brandt zelden of nooit. En dan nog alleen maar omdat hij water nodig heeft. :mrgreen:


Nog iets, we hebben wel degelijk enkele sponsors. Dat klopt. Elk van die sponsors hebben we gekozen omdat 1 van onze leden daar contact (en meestal wel positieve ervaringen) mee heeft. Geen enkele persoon kan voor iedereen goed doen . (Hoewel ik me niet kan voorstellen dat er IEMAND is die Boeffie zijn frieten met stoofvlees niet lekker vindt :wink: ) Ik wil daarom ook niet promoten om onze sponsors een "hand boven t hoofd te houden" omdat ze nu toevallig sponsor zijn. NDS heeft wat mij betreft een voldoende goeie relatie en tja...tkan altijd mislopen met één of andere auto. JE mag immers niet vergeten dat die wagens tweedehands zijn en dat je veel problemen maar opmerkt na enkele kilometers ermee te rijden.

De problemen die Anne Minnie ervaart, noem ik een "samenloop van omstandigheden". Doordat 1 bepaald elementje versleten is (haar starter bijvoorbeeld) raakten een heleboel andere zaken ontregeld. Wellicht hebben ze dat stilvallen eerst willen oplossen door meer gas toe te laten voeren (wat zitten prutsen met de bout van de verdamper allicht). Anne Minnie zou beter een grote revisie eisen.

Wat de benzinekost betreft...
2 mogelijkheden.
- Vul de tank volledig en zeg dat je de wagen met een even volle tank terug verwacht. NDS mag die faktuur in zijn boekhouding meegeven en dan valt dat ook onder garantie
- Zorg dat de tank leeg is :mrgreen: . Als hij dan tankt ist op zijn eigen kosten.


En Anne Minnie. Ik zou je ook aanraden, als je met zo'n problemen zit, om daarover een aparte topic te starten. Op die manier kan je meer informatie verkrijgen van anderen en kunnen we je ook verder op weg helpen. En dan hebben nog anderen er later ook nog iets aan omdat het makkelijker terug te vinden is. :mrgreen:

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: do sep 04, 2008 10:11 
Hoi Koffietje,

Het was niet negatief bedoeld, want alle problemen werden - uiteindelijk - opgelost hé. Het was inderdaad een samenloop van omstandigheden. :P

Maar omdat ik toch aan het schrijven was, rolde alles er ineens uit.... Dat zijn vrouwen zekers? :lol:

Nu ja het lampje brandt niet constant, maar springt wel heel snel aan. Ik zal 1 van dees nog eens tijd maken om naar Olen te rijden en daar niet afgeven tot het goed is zeker?

Grtjs.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: NDS Cars, ervaringen??
 Bericht Geplaatst: do sep 04, 2008 10:45 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Om maar even te zeggen dat het niet normaal is dat je "service engine soon" brandt. Gewoonlijk brandt dat omdat je motor iets wil indiceren. (te weinig olie, te weinig water, te weinig zuurstoftoevoer, te weinig benzine/gas toevoer...)

Zo te horen kennen speedshop, usa car Gent en mijn eigen garage er niets van, want die zeggen dat dit op gas een normale verschijning is...

Daar moet ik het fijne van weten...

Grtz

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Algemene info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron