Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Dodge » Algemeen (Dodge)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: een gat in mijn band,,ervaring met reparatie-spuitbuskes ?
 Bericht Geplaatst: ma jun 02, 2008 18:49 
ik heb een dikke nagel in mijn band zen loopvlak zien zitten,,mijn band was dan al half plat. bijgepompt op 3 bar in een tankstation om thuis te geraken,nagel laten zitten.

thuisgekomen heb ik de nagel verwijderd en de lucht spoot eruit via het gat. direkt zo een bus bandenreparatie via het ventiel ingespoten met zo een wit spul.
dan direkt een paar keer blokje-om gereden volgens instructies op tbuske.
het witte spul spoot er langs het gat uit. het bleef zo spuiten en ik heb het opgegeven en de wagen laten staan met het gedacht morgen is em plat en laat ik hem maken...

de volgende morgen stond de band nog hard en ik voelde en zag geen lucht meer ontsnappen.

nu mijn vraag::: is zo een reparatie met een buske betrouwbaar voor enkele maanden? of durft zo een lek weer opengaan?
mijnen band is bijna versleten, daar kosten aan doen is zonde,,,.na de zomer komen er nieuwe op.
maar ik zou natuurlijk niet graag plots weer plat vallen ergens op een meeting ver van huis en op een zondag. ik heb namelijk geen reservewiel bij.

trouwens een band met de maat 275/60/15 blaas je niet op met zo een busje. dus volledig plat is takelen of naar huis om een reservewiel.

en wie weet er in oostvlaanderen een bandencentrale met banden vh merk hercules?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: een gat in mijn band,,ervaring met reparatie-spuitbuskes ?
 Bericht Geplaatst: ma jun 02, 2008 19:00 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
azo een pulle is normaal om te depaneren maar nie om er een maand mee rond te rijden, da ga nie zo lang houden peizek( ben da bijna zeker)
van die bandencentrale weetek niets, meschien eens bellen naar historic, den dienen kan daar wel aan geraken peizek.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: een gat in mijn band,,ervaring met reparatie-spuitbuskes ?
 Bericht Geplaatst: ma jun 02, 2008 20:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Die pullekes zijn inderdaad om thuis te geraken. ze gaan er van uit dat je daar nog 50 kilometer kan mee rijden.
Als het een nagel betreft, dan kan je makkelijk naar een bandencentrale gaan of naar een garagist. die stoppen er dan een prop in en die prop gaat wel superlang mee. (Meestal tot je band versleten is).
Het plaatsen van zo'n prop duurt 10 minuten (afnemen band, prop er in, band er weer op, beetje extra lucht er in blazen...) en kost gemiddeld 5 tot 15 euro.
Ik zou je aanraden om er asap zo'n prop te laten insteken, want als je band te vaak zijn druk verliest, gaat dat gat een barst of een scheur worden en dan is je band niet langer herstelbaar.

Trouwens, zo'n spuitbussen zijn eigenlijk maar geschikt voor banden tot 2.2 bar dacht ik.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: een gat in mijn band,,ervaring met reparatie-spuitbuskes ?
 Bericht Geplaatst: di jun 03, 2008 15:56 
ok mercie, ik ga er men wiel afhalen en binnensteken bij de bandencentrale om te repareren zodat ik kan blijven bollen.

tprobleem zal zijn aan zo een band geraken van dat merk. ik kan moeilijk naar deals for wheels gaan om zo één band te gaan ophalen. tis nogal ver.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: een gat in mijn band,,ervaring met reparatie-spuitbuskes ?
 Bericht Geplaatst: di jun 03, 2008 16:54 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
vandaag nen klapband had met de camion en kheb da eens gevraagd aan den dienen die mij is komen depaneren, normaal kunt ge ieder merk van band in elke bandencentrale bestellen. zijn woorden. :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: een gat in mijn band,,ervaring met reparatie-spuitbuskes ?
 Bericht Geplaatst: wo jun 04, 2008 11:20 
niet dus, ik ben bij de twee grootste geweest in de streek ,coppens en lambrecht en geen hercules banden te krijgen. zelfs geen enkele band in die maat mét witte letters behalve een jeepband.
ze kunnen zelfs geen general of cooperbanden krijgen.
dat zijn allemaal wel banden die niet de perfekte eigenschappen hebben ,zeker bij nat wegdek bieden die geen grip, maar ik moet dus een verdeler vinden die amerikaanse banden dealt.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: een gat in mijn band,,ervaring met reparatie-spuitbuskes ?
 Bericht Geplaatst: wo jun 04, 2008 11:22 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24
Berichten: 294
Woonplaats: zwevegem
cooperbanden ebn ze op stock bij american car import

_________________
www.bsca.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: een gat in mijn band,,ervaring met reparatie-spuitbuskes ?
 Bericht Geplaatst: wo jun 04, 2008 13:52 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
In de bandencentrales waar ik ga kunnen ze zeker coopers leveren. normaal zijn die bij elke bandencentrale te bestellen.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: een gat in mijn band,,ervaring met reparatie-spuitbuskes ?
 Bericht Geplaatst: wo jun 04, 2008 21:00 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
8) :?: probeer danny car's eens in houthalen :?: :?:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: een gat in mijn band,,ervaring met reparatie-spuitbuskes ?
 Bericht Geplaatst: do jun 05, 2008 07:57 
cooperbanden zijn brol om op een sportieve wagen te zetten.

hercules zijn iets beter,,,,maaar ze worden niet meer gemaakt weet ik van gisterenavond. dezelfde ,,iedentiekdezelfde band word nu gemaakt door merith die de hercules-groep heeft opgekocht(kweet de schrijfwijze niet)
ik ga dus om men band moeten gaan bij deals for wheels.
er is geen dealer in belgie volgens de mensen van hercules die ik mailde, ze leveren wel banden in holland. ook in holland zijn de vooraden van hercules al opgebruikt en is het allemaal merith geworden. kheb dus gisteren een hoop info gekregen via mail en telefoon. om uiteindelijk toch bij deals for wheels te moeten gaan.
morgenavond zal ik moeten gaan,,keb anders geen band.
laten maken is verloren moeite,hij is te ver versleten om er kosten aan te doen.


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Forumoverzicht » Dodge » Algemeen (Dodge)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron