Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: zo maart 16, 2014 14:31 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 25, 2014 22:13
Berichten: 10
Halllo iedereen,

Sinds kort een van aangeschaft en al snel op dit mooie forum terechtgekomen.
Het is een G20 lowtop (anders kon hij niet onder de carport :D ) van 1990 met een 5.0 tbi op LPG.
Ik had eigenlijk een transportmiddel nodig voor mijn andere hobby en wou iets leukers dan pakweg een Berlingo. Ook droomde ik al lang van een V8.
de bedoeling is dat ik zoveel mogelijk zelf doe aan de van. Van het LPG systeem ga ik afblijven, maar de rest moet wel te doen zijn. Daar het een extra voertuig is, steekt het niet op een week meer of min.
In ieder geval heb ik op deze korte tijd al veel plezier beleefd en er is al een medevanner die zijn arm omhoogstak toen ik passeerde. Momenteel verliest de van nog wat teveel vloeistof naar mijn goesting maar niks ernstigs. (oa de servopomp lekt) Eens dit ok is, zal ik wel eens te zien zijn op één of andere meeting.
Verder heeft de vorige eigenaar de bak volledig laten reviseren en de carrosserie is in behoorlijke staat.
Zaterdag ook al eens langsgeweest bij Speedshop en dat zag er daar dik ok uit. Er komt nog een andere uitlaat onder want nu maakt hij toch teveel lawaai om comfortabel langere afstanden te rijden. Ook het stuurhuis is besteld want de speling is echt niet weg te regelen. Redelijk wat speling terwijl de uitgaande as totaal niet beweegt.
Ik zal in ieder geval mijn ervaringen delen op het forum.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: zo maart 16, 2014 17:37 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Alvast welkom hier op het forum.
Je bent hier aan het goede adres, van welke regio ben je juist?
Post je probleempjes hier maar neer , een fotoje is ook altijd aangenaam :D .

En tot meets!
Greetings Macgyver.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: zo maart 16, 2014 23:47 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
Welkom hier! Wijze keuze tussen een G20 en een Berlingo hoor :mrgreen: als je vragen hebt laat maar afkomen zoals Mac al zei!

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: ma apr 07, 2014 19:28 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 25, 2014 22:13
Berichten: 10
Ik ben van Eke-Nazareth. Pics volgen zeker nog. Intussen al wat materiaal aan het binnenkomen zodat ik heel binnenkort aan het stuurhuis en de servopomp kan beginnen.
Ik kijk al uit naar de vuile handen, het gevloek en achteraf, hopelijk, de voldoening. :lol:

Ik zal proberen om foto's te maken van de werkzaamheden.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: ma apr 07, 2014 20:09 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
We volgen je projectje mee kerel!
Komende zaterdag plannen we om met enkele Streetvanners om eens naar Van&Vettes te gaan.
Onderdelen bij de vleet daar.
Anders geen zin om mee te gaan?
Zie topic onder meetings.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: wo apr 09, 2014 12:17 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 25, 2014 22:13
Berichten: 10
Zaterdag zal niet lukken vrees ik.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: za jun 28, 2014 13:23 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 25, 2014 22:13
Berichten: 10
Intussen dachten jullie waarschijnlijk "die zien we hier niet meer terug" :lol: maar ik heb toch niet stilgezeten.

Eerst een fotootje van de van ton ik hem gekocht heb. Intussen ziet hij er nog steeds hetzelfde uit maar er zitten nu chroom spiegels op ipv die zwarte.

Afbeelding

Onderaan is er wel één en ander aan het veranderen. In ben bezig met de ophanging. Nieuwe draagarmrubbers, fuseekogels en stabilisatorrubbers.
Om de oude rubbers te verwijderen heb ik de "boor methode" gebruikt die ik vond op youtube. Gaten boren in het rubber tot je het er kunt uittrekken. Heeft me een boor gekost, maar geen stank en plakboel zoals bij het uitbranden van de rubbers.
De rechterkant was reeds door de vorige eigenaar gedaan dus die doe ik later.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Intussen ook aan de besturing begonnen. Het oude stuurhuis had veel speling die niet meer weg te regelen was. Intussen zit het nieue er ook onder. De pitman arm en het hulpstuurhuis zijn nog in heel goede staat. De stuurkogels ga ik wel allemaal vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik een 5.7l 4 bolt motor gevonden die ik helemaal in orde wil zetten. De compressie is gemeten is dik in orde. Ik ga wel alle dichtingen vervangen zodat deze dan volledig lekvrij is maar dat zal meer een herfst/winter werkske zijn.
De hamonic balancer is ingelopen aan de dichting en wordt ook vervangen.
Daar er nu een 5.0 inligt, zal ik nog de software van de tbi van een 5.7 moeten zien te vinden zodat ik een eprom kan branden met de juiste software voor de andere motor. De tbi van de 5.0 en 5.7 blijken hetzelfde te zijn op de software na. De injectoren zijn dan weer anders, maar deze heb ik ook bij de motor.

Afbeelding

Afbeelding

wordt vervolgd... :D

Edit: Misschien splits ik deze post beter op en plaats ik het technisch gedeelte in het juiste topic?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: za jun 28, 2014 18:55 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Amai.
Heel goed bezig zou ik zeggen.. :lol:
Vooral het gedeelte van de motor zou ik graag opvolgen.
Daar ben ik heel benieuwd naar.

Grtz

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: zo jun 29, 2014 03:21 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do mei 08, 2008 20:31
Berichten: 1009
Woonplaats: Gentbrugge
ola, heb hier al het een en t ander gemist. welkom hier en wijze vanne. Ga dit hier wel volgen en hopelijk tot eegens op eens meeting :)

_________________
Don't drive faster than your guardian angel can fly


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: za feb 07, 2015 11:50 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 25, 2014 22:13
Berichten: 10
Intussen me weer al een tijdje niet laten horen...

Een goede week geleden met een bang hart naar de keuring maar gekeurd en maar 2 opmerkingen. Ik was goed voorbereid en wist alle nummers en plaatjes goed zitten. Kwestie van een goede indruk te maken. :lol: Ik ben dus weer een jaar op mijn gemak.
De opmerkingen waren:
- Ophanging rechts: speling. Daarvoor vreesde ik dat ik zou worden afgekeurd. Door tijdsgebrek was de rechterkant nog niet in orde.
- lek olie/koelvloeistof. Dit zou tegen volgend jaar moeten ok zijn met de motorswap.
Die motor schiet wel trager op dan ik hoopte. Daar ga ik weer serieus in gang moeten schieten.

Wel heb ik nog dat geroeste zijruitje vervangen en de uitlaat is ook in orde. Er zit nu een flowmaster 50 op met een buis tot achter het achterwiel. De sound vind ik zalig. Niet agressief maar toch een heel mooi V8 geluid. En binnnenin is het veel rustiger cruisen.

Dit jaar valt Golden River Cruising Deinze op 7 juni. Staat alvast in de agenda.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: zo feb 08, 2015 11:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
ik denk dat ik u Van enkele weken terug heb zien staan bij van coillie voor de gas? kan da?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: zo feb 08, 2015 16:28 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Hey de Yorkie,

Als we jou een tijdje niet horen, dan weten we dat dat goed níeuws is. :lol:
De keuring is dus goed meegevallen.
Je kan weer rustig een jaartje verder sleutelen.

Ben benieuwd naar de vooruitgang die je ondertussen al hebt gemaakt.
Posten maar :D

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: zo feb 15, 2015 15:08 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 25, 2014 22:13
Berichten: 10
COTD schreef:
ik denk dat ik u Van enkele weken terug heb zien staan bij van coillie voor de gas? kan da?


idd. Tank laten keuren. Intussen heeft hij mijn co afgeregeld voor de keuring. Hij heeft enkel de tankkeuring aangerekend. Mooie service daar.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: zo feb 15, 2015 15:10 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 25, 2014 22:13
Berichten: 10
Macgyver schreef:
Hey de Yorkie,

Als we jou een tijdje niet horen, dan weten we dat dat goed níeuws is. :lol:
De keuring is dus goed meegevallen.
Je kan weer rustig een jaartje verder sleutelen.

Ben benieuwd naar de vooruitgang die je ondertussen al hebt gemaakt.
Posten maar :D


Behalve de uitlaat heb ik niets ingrijpends meer gedaan. Ik schiet dan wel weer in gang als het weer beter wordt.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy G20 Lowtop
 Bericht Geplaatst: di dec 08, 2015 17:04 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 25, 2014 22:13
Berichten: 10
En na een lange stilte zal ik nog eens een update geven.

Intussen is de ophanging rechts ook gedaan. De ophanging voor en stuurinrichting zijn dus nu volledig gereviseerd. Alle bussen, stuurkogels, enz...

Ook de raamrubbers heb ik vervangen nadat mijn zijruit in stukken is gevlogen toen ik mijn deur toesmeet. De ruit stond open en bleek dat de rubbers niet tot beneden liepen. Enfin, een ander ruitje gevonden bij bdc en 't was opgelost.

Wel begint het werk aan de carosserie nu. Onder de bestuurdersdeur zag ik zo'n puist toch groter en groter worden. Na opkuisen zat ik met een gat van zo'n kleine 10 cm.
Intussen dat stuk uitgeslepen en heb me zo'n pons en verzettang gekocht. Het nieuwe stuk zal er worden ingelast dmv proplassen en dan plamuren. Nog nooit gedaan maar intussen al veel uitleg gekregen van ne maat. Desnoods komt hij me helpen, maar ik denk niet dat het vandoen zal zijn.
Ik zal dan wel wat foto's posten van het werk in uitvoering.
Grtz.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Aankondigingen + Algemeen » Voorstellen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron