Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: zo dec 29, 2013 16:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
ik wil mijn stuur vervangen door een aftermarket driespaak stuurke, iets kleinere diameter dan normaal en dikker in de hand
waar kan ik daar tbeste voor gaan ,,, enkel speedshop? beter ergens anders waar ze er eventueel op stock hebben dat je weet ,,incluus de adapter,,,, lukt dat ook in "gewone" autozaak of kijken ze je daar buiten met vragen over een g20 chevy

voor en nadelen bekend?


tweede vraag,,, naar links knipperen klikt em vanzelf weer uit,, naar rechts moet jem zelf uitzetten, is dit altijd zo bij een g20 ,,,volgens vorige eigenaar wel,,, lijkt me een beetje dom van die amerikanen ,, kvergeet dat ding telkens uit te zetten,,,of kmoet er een pieperke op zetten,,,,


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: zo dec 29, 2013 21:51 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
Een stuur zal je niet zo makkelijk bij een gewone autozaak vinden, zie eens op ploegparts.nl daar hebben ze verschillende sturen.

De richtingsaanwijzer die niet vanzelf uitgaat is waarschijnlijk een afgebroken veertje. Je hebt er twee zitten achter uw stuur (van binnen een voor links en een voor rechts). Die kun je ook bij ploegparts bestellen of chevy franky of vans&vettes

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: ma dec 30, 2013 19:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
problemen,,,,de enige shop waar ze veel keuze hebben qua sturen is summit racing,,,

ik heb zitten chatten met een technisch summit racing assistent om te checken of het stuur en de adapter die ik wou bestellen gingen passen op mijne chevy. zen eerste vraag,,,is het een type met airbag?
ja,,maar het lampje brand rood, en ik ga em toch verwijderen want hij zal defect zijn en ik wil een ander stuur. zijn antwoord,,, typisch amerikaans ,,i can not recommend that.
ik vroeg nog,,,passen die onderdelen niet of is het om veiligheidsredenen ,,ik wil een ander stuur want het mijne is beschadigd en de waarschijnlijk defecte airbag mag eruit van mij,, zijn antwoord ,,,i can not recommend that.

dus nu weet ik niet meer wat te doen. kzal es naar speedshop moeten bollen denk ik.

en dan die veertjes,, als ik mijn stuur en adaptor vervang ,,dan zal heel dat systeem niet meer werken zeker? of zit dat dieper?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: ma dec 30, 2013 21:19 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
de veertjes zullen wat dieper zitten in het stuurkolom zelf. als je van summitracing zal bestellen zal dat niet erg veel kosten aan verzendimg? ik dacht ook iets daar te bestellen tot ik zag wat ze ervoor vroegen om het op te sturen... speedshop zal u wsl wel verder kunnen helpen

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: ma dec 30, 2013 21:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
verzending vanuit amerika is enorm veel duurder geworden , ik heb heel veel besteld over een periode van 15 jaar, vroeger liet je alles en nog wat afkomen, nu is het slikken als je de prijzen ziet. tis niet meer normaal. wat de reden daarvan is begrijp ik niet, das om de amerikaanse economie te boycotten denk ik.
bestel je iets in china dan zenden ze het soms gratis, onbegrijpelijk
de wereld is klein zeggen ze dan , alsof één pakje in een container op en boot of vliegtuig vanuit amerika zoveel uitmaakt,

nu,,, een rit naar speedshop om te gaan bestellen,,,een rit terug om het op te halen,,, is ook rap 50 euro ,, en dan mijn tijd,, ik bestel liever vanuit mijn zetel en laat het afleveren, mag me dan 60 dollar verzending kosten....


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: ma dec 30, 2013 22:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
kheb twee sturen besteld op ebay.de
ook een adapter, die past volgens de duitsers wel op de latere vans,, volgens de amerikanen niet, maar dat zal met die airbag te maken hebben, de amerikanen zijn bang voor schadeclaims als je met je smikkel op je stuur knotst natuurlijk, , ,

die dingen zijn spotgoedkoop, ik wou er ook niet te veel aan uitgeven , tenslotte heb ik dat stuur niet elke dag vast, het hoeft dus niet heel duurzaam te zijn om 100.000 km me te gaan.

kheb een 14cm deep dish stuurke van 25 cm diameter besteld en eentje van 9.5 cm diep en 31cm diameter voor als ik dat kleintje eens beu mocht zijn of voor de keuring.

als het niet past is terugzenden naar duitsland geen probleem,,,kheb ze nog niet betaald,,,eerst nog eens duidelijk gevraagd of ze gaan passen , en dan vooral die adapter op een van uit 94. leek me ook een leuke ebayshop met allerlei g20 spul nieuw en oud, shop heet mike und franks en ze hebben enkel us car spul.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: ma dec 30, 2013 23:27 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Hmm
Site die ik nog niet kende.
Wel wat onhandig om de bestaande onderdelen voor jouw type voertuig op te vragen.


Ikzelf heb er een ook een aftermarket stuurtje op zitten. Inclusief aangepaste naaf.
Iets kleiner van diameter en in hout. Ligt zalig in de hand. :P
De tutter heb ik kunnen overnemen, de airbag is afgekoppeld.
Op de keuring hebben ze nog niet achter mijn airbag gevraagd , dus no probs.

Macgyver.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: di dec 31, 2013 10:12 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
oh kende gij ebay nog ni Mac? :mrgreen:

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: di dec 31, 2013 10:16 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma dec 19, 2011 20:38
Berichten: 348
@ mac kzal eens bellen naar de schouwing se :twisted:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: di dec 31, 2013 11:16 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
mercie mcgyver,, ben al wat geruster dat het gaat passen


ze hebben inderdaad ook een eigen website, en niet zo een handige ,,
op hun ebay shop daarentegen kan je gewoon g20 intikken en de shop uitfilteren,
duitsland is het land als het op autoonderdelen on line aankopen aankomt, ik zoek vaak op ebay.de want op ebay.com verschijnen hun shops vaak niet. soms spreken ze geen lap engels tis wel in het duits en dat maakt het soms wel lastig zoeken,,,,, een stuur is lenkrad,,, hoe komen ze erop?
verzending is veel goedkoper als je het in duitsland kan bekomen tov amerika,,, en vaak zijn de onderdelen goedkoper dan hier of in nederland..


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: di dec 31, 2013 11:29 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Kristof schreef:
oh kende gij ebay nog ni Mac? :mrgreen:


Website Mike und franks é , grapjas.

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: di jan 07, 2014 22:31 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
ben bezig met het stuur eraf te halen, zonder trekker lukt het niet, die is reeds gepost en komt morgen of overmorgen aan.
ik heb wel wat voor met dat sleepcontact van de claxon,
het witte buisje in de colom waar het zwarte buisje met de veer en sleep draad moet in vasklikken is gebroken. het klikt niet meer samen,, en zodoende kan ik de claxon niet meer aansluiten,,,

hoe ga ik aan dat onderdeel geraken,,,


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: di jan 07, 2014 23:08 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Je hebt inderdaad ok de 2 zwakke punten van het stuur-wisselen ondervonden.
Want ik ondertussen bijgeleerd heb:
Gebruik STEEDS een polietrekker om je stuur af te halen.
Heb al veel cowboyverhalen gehoord links en rechts, zoals "een tikje met de hamer en die komt wel los..." of "...even goed de knieën eronder lukt ook... :? "
Meestal met slechte gevolgen. Zo heb ik ook de stuurkolom mogen vervangen om dat die gebarsten was na zulke ingrepen...

En die witte plastieken dingetjes in je naaf, das balen....
Keer op keer breekt zoiets af. Ik heb me laten wijsmaken dat dit allemaal dezelfde plastieken zijn in diezelfde bouwjaren van Chevy/Gmc. Misschien ergens nog een goeie bij autoafbraak?

Mac

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: wo jan 08, 2014 01:03 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo feb 06, 2013 10:23
Berichten: 232
Woonplaats: Deurne - Antwerpen
Ken zelfde verhalen over de fusees 'met een hamer goed hard erin tikken en het komt wel goed', goed gereedschap is halve werk volgens mij :mrgreen: probeer zekers vans & vettes hij heeft meestal wel een van of 2-3 in afbraak staan en letterlijk een magazijn vol onderdelen. Best even bellen als je het onderdeel snel wilt hebben hij geeft ook garantie als het niet past kan je dat gewoon terug sturen of een andere vragen

_________________
http://usvantime.blogspot.be/ - Subscribe!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuur aftermarket,,, en knipperlicht
 Bericht Geplaatst: wo jan 08, 2014 21:48 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di okt 29, 2013 19:20
Berichten: 78
het nieuwe stuur staat erop, eraf halen zonder trekker is zeker niet te doen, die trekker moest echt zwaar werk leveren,
die veertjes,,,,, ik kreeg de twee inbusboutjes niet los die een metalen schijf in de kolom vasthouden, waarschijnlijk zitten die veertjes daar net nog onder. de inbus draait zot in die boutjes. dat zal ik eens uitboren als ik meer tijd heb.
helaas het stuur dat er nu opstaat vereist een andere trekker want nu is het met drie boutjes ipv twee,,,, :cry: ik denk niet dat dat er ook zomaar zal afkomen .

de claxon ga ik ergens anders een knop geven, of zo een trekkabel gelijk in de camions.
van tweekends zal ik es een foto trekken,, als de versnellingspook er ook weer opstaat. :lol:
enheu,,, rijden met een stuur van 25cm diameter is efkes wennen :twisted: :twisted: :twisted:


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron