Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Te koop » Te koop gevraagd




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chevy van, dodge, gmc
 Bericht Geplaatst: za okt 19, 2013 00:01 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr okt 18, 2013 15:22
Berichten: 10
hoi allemaal,
Opa is hier nieuw :) (zie onder "Voorstellen") en zou graag een van willen aanschaffen, als LEEK zijnde is het niet zo eenvoudig te weten op wat je moet letten bij zo'n van, en lees hier en daar dat er zo veel problemen kunnen zijn aan zo'n van (aan ander auto ook natuurlijk) maar blijkbaar lopen de herstelkosten bij zo'n van snel op als je er zelf niet aan kan knutselen.

waar ik al uit ben is, ingeschreven als camper, en rijden op LPG, servo stuur, high-top, geen roest en mogelijkheid bed achteraan, vast bed of zetels (eventueel elektrisch) omvormbaar
-een volledige badkamer is niet nodig :lol:

graag ook nog enkele antwoorden of raadgevingen op volgende:

wat is best, chevy van, dodge
en waar best kopen "particulier" of garage
en welke verkoper is er betrouwbaar
en hoeveel KM of Milles is aanvaardbaar
(zie er staan met 330.000KM is dit nog betrouwbaar!)
wagen ziet er proper uit maar ja hij moet mij nog ergens kunnen naartoe brengen ook hé :)

als ik in Nederland of Duitsland eentje koop kan je dan eenvoudig hier in Be inschrijven/invoeren
en als de wagen zonder platen staat hoe kan je dan naar keuring?
en als de wagen zonder keuring voor verkoop te koop staat is dit aan te raden

gezien ik kankerpatiënt ben en ook financieel niet onbeperkt ben zoek ik dus iets degelijk, betrouwbaar en betaalbaar (min of meer 15000euro (liefst min natuurlijk)) en met zo weinig mogelijk werk en kosten aan uiteraard
enfin ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen, en eventueel beetje kunnen helpen, of eventueel willen meegaan als ik ergens eentje zou gaan bezichtigen, of misschien weten jullie er eentje staan waarvan je weet dat hij in orde is

Ben van omgeving 2800 mechelen, maar afstand is niet onmiddellijk een probleem

sorry voor de hele hoop uitleg en vragen, maar dacht hoe meer info hoe beter men kan antwoorden hé :)
groetjes en al bedankt voor de eventuele hup/info
Opa


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy van, dodge, gmc
 Bericht Geplaatst: za okt 19, 2013 01:29 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
he opa,

De keuze van merk is een persoonlijke keuze ( model, leeftijd voertuig, motortype, motorgeluid, enz)
Als het komt op kiezen tussen een wagen kopen bij een garage of bij een particulier, kan je geluk als ongeluk hebben bij de aankoop.
Klein voorbeeld: ik heb mijn GMC Vandura 2500 van 1988 gekocht bij een particulier en heb enkel wat onderdelen te vervangen die door slijtage en een jarenlange stilstand kapot zijn gegaan. Mijn vriendin heeft haar Chevy G20 van 1990 gekocht bij een garage en heeft er tot nu toe redelijk wat problemen mee gehad.
Het omgekeerde had ook kunnen gebeuren. Je hebt een deel geluk nodig en een deftige portie gezond verstand als je een Van aankoopt.
Hier op het forum zal je veel info vinden over datgene waar je moet op letten bij de aankoop van jouw Van.
Je kan op verschillende verkoopsites op het net regelmatig Vans te koop zien staan aan verschillende prijzen.
Gezien je een bepaald maximumbedrag hebt vermeld, ben ik zeker dat je een deftige wagen zal vinden binnen jouw budget.
Zowel bij de jongere modellen als bij de oudere.
Hier zijn een paar dingen waar je zou moeten op letten:
roest rond de ruiten, de onderzijde van de carroserie, de wielkasten, onderzijde van de deuren.
vooral bij oudere modellen, de deurrubbers, of ze al dan niet versleten zijn of gescheurd.
hetzelfde geldt ook voor de rubbers rond de ramen.
Ook de onderzijde van de wagen moet nagekeken worden op roest.
Mechanisch gezien is het uitkijken voor olielekken, waterlekken, ongewone geluiden tijdens het draaien van de motor of van de versnellingsbak tijdens het rijden.
Das zo een beetje wat ik geleerd heb in die paar maanden dat wij onze Vans gekocht hebben.
'T is een lange uitleg, hopelijk ben je er toch iets mee.

groeten Bert (vuurdraakske)


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy van, dodge, gmc
 Bericht Geplaatst: za okt 19, 2013 01:51 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: vr okt 18, 2013 15:22
Berichten: 10
Vuurdraakske

Bedankt al voor deze info
als ik het zo lees moet ik zeker alles opschrijven want geheugen is ook niet wat het is geweest,
wat betreft roest en rubbers daar zal ik wel de nodige tijd voor nemen om dit na te zien (tenzij het heel goed is weggewerkt!!)
maar de rest !!! die motor en versnellingsbak enzo dat is paar andere mouwen voor mij :)

gezien mijn gezondheid minder gelukkig is hoop ik met een aankoop meer geluk te hebben!

maar zal er hier wel via het forum uitkomen denk ik
ps: denk dat ik een dezer dagen eens ga zien bij NDScars, zie er daar enkele staan, maar zonder verkoopprijs

mvg
Opa


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Te koop » Te koop gevraagd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron