Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: do sep 19, 2013 00:08 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
Hey vanners,

Vandaag (woensdag) de delco, rotor, bougies en bougiekabels vervangen op de G20 van Wendy, in de hoop dat daarmee het onregelmatig draaien en de ploffen door de uitlaat zouden gedaan zijn.
Het onregelmatig draaien is verbeterd en de ploffen zijn ook geminderd. Het hogere staionair toerental is gebleven.
Nu heeft de G20 sinds de aankoop steeds hetzelfde weerkerend probleem.
Als de Van in R of D word gezet of men staat stil voor verkeerslichten of in file dan valt deze dikwijls stil. Of de motor nu koud of warm staat maakt geen verschil.
De Van heeft ook de neiging om stil te vallen als die juist gestart is en men het stuur volledig naar links of rechts draait.
Ook het draaien op benzine is alles behalve goed. Zelfs als de motor warm staat draait die dan vierkant. 'T is eigenlijk het gas erop houden of de motor valt stil. En dan is het precies nog alsof de motor niet afvuurt op een paar cilinders.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze problemen?

Groeten vanuit St-Gillis-bij-D, Bert


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: do sep 19, 2013 03:55 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
controleer eens uw vacuumleidingen aan uw tbi. of uw ontsteking regelen met de lamp.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: do sep 19, 2013 23:15 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
thnx Brutus, we zullen da es proberen. Wel eerst zo'n lamp aanschaffen, heb ik nog ni in m'n toolbox.

Groeten, Bert


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: vr sep 20, 2013 09:15 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jan 12, 2012 19:29
Berichten: 90
Woonplaats: Oostende
Hey vijfdraakske,
Ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijne g20.
Draaide vierkant op nafte maar redelijk goed op lpg.
Aan de naftepomp en filter kon het niet liggen want ik had die nog maar net vervangen.
Dus ging ik wat verder kijken bij de injectoren.
Die gingen nog maar de binnenkant vant mijn tbi was wat vuil.
Ik heb dat schoon uitgekuist nieuwe luchtfilter op gezet terwijl die er toch af moest.
Dan maar gestart en draaide direct schoon op nafte.
Volgens mij is het doordat uw tbi een beetje vuil is dat de brandstof wat wordt tegengehouden of achterblijft. Misschien eens het proberen waard.
Groetjes Big D


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: zo sep 22, 2013 23:18 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
hey Big D',

merci voor 't idee van de tbi na te kijken. 'k zal da een van deze eens doen en zien of 't zaakje vuil zit of niet.
Intussen ook es uitkijken voor een stroboscooplamp om de ontsteking bij te regelen, want die staat ook wa verkeerd.
Daarna zien we wel. Hopelijk hebben we dan alle mogelijk stoorzenders van het slecht draaien en stilvallen gehad en opgelost.

Groeten Bert


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: di sep 24, 2013 19:27 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
Vandaag de G20 laten testen op een joint de culasse omdat die gisteren toch wel raar begon te doen. Gelukkig niks. Had wel schrik omdat er toch wel redelijk wat vocht uit de uitlaat drupte en wel wa meer rookontwikkeling (precies stoom) dan normaal.
Vanmiddag dan de G20 voor de eerste keer gestart vandaag en niks meer van vocht of rookontwikkeling. Enkel het stomme onregelmatig draaien en het stilvallen vanaf dat de R of D worden ingeschakeld. In de garage waar de test is gebeurd zeiden ze wel dat de motor valse lucht trekt en daardoor hogere toeren draait door een armer mengsel.
Enig idee of dit de oorzaak kan zijn?

Groeten Bert


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: di sep 24, 2013 23:44 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jan 12, 2012 19:29
Berichten: 90
Woonplaats: Oostende
hey bert,
je zou eens moeten proberen wat k gedaan heb (tbi uitkuisen) dat zou al geen kwaad kunnen.
Ik heb dan ook ontdekt dat degene die de lpg had geïnstalleerd geen handige harry was.
Die had een buisje in de bovendeksel van de luchtfilter ingeramd voor een buis voor de lucht van de carter denk ik. Nu bij het afhalen van de tbi heb ik dat ook verbeterd, nieuwe buis gestoken met een beter afgewerkt gat en rubber ring. Het zou dus kunnen dat ik daar ook een lek van valse lucht had. Maar ik heb ook al de dichtingen van de tbi vervangen. ik denk dat dit het beste is om een te proberen. Zo'n revisiekit voor tbi kost nie veel en vervang de luchtfilter misschien ook.

greets, Big D


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: do sep 26, 2013 21:28 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
Hey Vanners,

Heb vandaag een beetje onderzoekend werk gedaan op de G20.
Ik heb zoals Big D voorstelde, de tbi nagekeken. De gaskleppen waren zo goed als volledig proper. Daarmee bedoel ik dat er geen verkleuring te zien was door aanslag op de gaskleppen.
De rest ziet er redelijk vuil uit. Heb dan de elektrische kabels even gevolgd en een kleine ontdekking gedaan. Ik had al een tijdje gezien dat er een kabeltje los zat, maar wist niet voor wat het diende en van waar het kwam. Nu dus wel. Blijkt dus dat er een kabeltje gebroken zat in een beschermingsgaine en dat stuurt dus 1 van de injectoren aan.
Het ding terug aangesloten en de 2 werken terug zoals het hoort. De behuizing van de tbi ziet er tamelijk vuil uit, maar de injectie werkt. Alleen blijft de motor stilvallen aan de verkeerslichten of in file. Ook is de onderste pakking waar de behuizing van de tbi op rust gescheurd en ik denk dat er langs daar valse lucht word getrokken. Blijf ik dus voorlopig hetzelfde doen en de wagen telkens in neutraal zetten. Nu is het de motor verder afstellen qua ontsteking.
Ik denk dat ik nog de luchtfilter ga vervangen en van daaruit verder zien wat er nog kan gedaan worden om de motor terug normaal te doen draaien zowel qua het te hoog stationair toerental als het stilvallen.

groeten Bert


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: vr sep 27, 2013 14:36 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma jun 10, 2013 14:27
Berichten: 45
Woonplaats: St. Gillis bij Dendermonde
Ja, een Van of Pick up kopen bij Veraco in Kruibeke was dus een héél goeie keuze... NOT!
Ik had alleen graag gehad dat er meer mensen gereageerd hadden wanneer er gevraagd werd of die te betrouwen was of een goeie keuze was. Ik zeg het hier recht uit NEE!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: za sep 28, 2013 17:44 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
estlana schreef:
Ja, een Van of Pick up kopen bij Veraco in Kruibeke was dus een héél goeie keuze... NOT!
Ik had alleen graag gehad dat er meer mensen gereageerd hadden wanneer er gevraagd werd of die te betrouwen was of een goeie keuze was. Ik zeg het hier recht uit NEE!


als er hier geen zijn die daar wa gekocht hebben kunnen we toch moeilijk zeggen als hij deugt of nie? ik weet dat in de tijd ollie zijn van daar gekocht heeft en die had toch geen klagen. de ene is er goe mee, den anderen nie. ik heb in de tijd ene gekocht bij NDS en als ik nog een jonger type zou kopen zou het terug bij hem zijn om de garantie die goe word nageleeft,en er zijn er die nie kontent zijn van NDS. daar kan je blijven over razen.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: za sep 28, 2013 17:56 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
da probleem van vuurdraake: smeer eens wa pakking tussen da stuk waar uw mixer op uw tbi word gezet en tussen da stuk en uw mixer ook.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: di okt 01, 2013 11:03 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: ma jun 10, 2013 14:27
Berichten: 45
Woonplaats: St. Gillis bij Dendermonde
@ Brutus : Het was zeker niet bedoeld om commentaar te leveren op andere vanners, maar ik heb eerst geprobeerd om zoveel mogelijk research te doen door bv forums te lezen ivm garagist en Vans in het algemeen. Door de weinige reacties heb ik hem het voordeel van de twijfel gegeven. Wanneer andere mensen dit ook doen en dan zo weten dat er negatieve punten zijn denken ze mss een 2e keer na. En hebben dan misschien geen miskoop gedaan.
In Bierwart kwamen we dan de vorige eigenaars van mijn Van tegen en kwamen héél wat meer te weten,zowel over de Van als de persoon in kwestie. Het had ons toch wat minder problemen kunnen geven.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: wo okt 02, 2013 11:04 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
hey Vanners,

Ik heb gisteren (dinsdag) de mogelijke vacuumlekken aan de tbi en gasmixer hopelijk opgelost.
Zoals Brutus het aanraadde om vloeibare pakking te gebruiken tussen elk verdiep van de gasinstallatie op de tbi.
Daarna heb ik ook de ontsteking wat bijgesteld, aangezien ik door de vorige keer de tbi na te kijken de ganse verdelerkop blijkbaar had verzet zonder er erg in te hebben, waardoor de motor nog slechter draaide.
Enkel had ik geen stroboscooplamp voor handen om het te doen en heb ik op het gehoor moeten werken.
Dat is goed gelukt en de motor draait nu z'n toerental zoals het moet. ik weet dat het gevaarlijk is om zo de ontsteking af te stellen, maar de motor draaide echt niet meer goed. Het minste van draaien aan het stuur of in D of R zetten en de motor viel zo goed als direkt stil. Het stilvallen in D of R gebeurd nog steeds, maar in mindere mate.
Ik heb echter een kleine vraag over iets dat ik heb gehoord.
Is er een vacuumleiding dat loopt naar de versnellingsbak? De G20 heeft een th700r4. Als ik de motor heb laten testen op een cilinderkoppakking, zeiden ze in de garage om te kijken naar een vacuumleiding dat naar de versnellingsbak liep en te zien of de aansluiting niet was afgebroken.
Weet iemand of dat daar een vacuumleiding naar leid?

Groeten Bert


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: wo okt 02, 2013 18:14 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
ik weet dat er vanaf de tbi een kabel naar uw boite gaat, de tv kabel, maar een vacuum denk ik nie. van de regeling van uw ontsteking moet je nie inzitten, je zal het vanzelf wel gewaar worden als ze volledig verkeerd staat. probeer ze zo goe mogelijk te krijgen en laat ze dan s regelen met de lamp. het komt goe.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: G20 valt stil
 Bericht Geplaatst: do okt 03, 2013 01:40 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: za jun 15, 2013 02:00
Berichten: 84
Woonplaats: St-Gillis-bij-Dendermonde
De ontsteking stond goed, maar toen ik de G20 startte woensdagmorgen ging die weer met een hoger toerental stationair draaien dan wat ik had ingesteld. Ik vermoed dat er ofwel nog ergens een vacuumlek zit of er een sensor verkeerde gegevens doorstuurd en daardoor het toerental weer telkens omhoog gaat.
Ik vroeg me ook af of het ook iets met de boite kon zijn waardoor dat de moter ni blijft draaien als de Van stilstaat in D of R?
Ach ja, de zoektocht gaat verder.

Groeten Bert


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron