Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: vr nov 25, 2011 20:40 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
heb net een briefke van de rechtbank ontvangen dat de uitspraak mij versus cdc in september 2012 plaats heeft .
ben aan het denken om de chassis van mijne van, 2003, er onder uit te halen en een ander te "steken" heb bij american car recycling prijs gevraagd , frame zou 1500 € kosten.
de reden is dat bij het ongeval 9 10 2009 mijne chassis voorkant links ferm is geraakt .
buga kan deze rechttrekken , prijskaartje rond de 9000 €
of ze kunnen een nieuwe steken, prijskaartje 13000 €
dan praten we nog niet over der rest , want er is door CDC van hechtel veel klommel werk achtergelaten wat betreft het plaat en spuitwerk. verslag gerechtsexpert
heb al eens gegoogeld en kom er bij uit dat het frame uit stukken bestaat.
Bijlage:
frame.JPG


heeft er iemand ervaring mee, zou dit mogelijk zijn om zelf uit te voeren, wat met het ingeslagen chassis nummer , dat van mijne van nu en dat van het op de tweedehandse chassis ,
heeft iemand een gedacht hoe dit gaat , kan dit , nieuwe keuring ? , in ieder geval moet de wagen nog steeds herkeurd worden na ongeval te alken waar hij vorige keer een rode kaart kreeg na keuring

ben het moe om stil te zitten en te wachten ,
zou het kunnen dat de bovenbouw, body, op het frame is geschroefd , en dat de body kan " gelicht" worden van het frame ?
Bijlage:
Duitsland 17.jpg


Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: vr nov 25, 2011 21:10 
Offline
Vanner

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 20:22
Berichten: 278
Woonplaats: Deinze
jochevy schreef:
heeft er iemand ervaring mee, zou dit mogelijk zijn om zelf uit te voeren, wat met het ingeslagen chassis nummer , dat van mijne van nu en dat van het op de tweedehandse chassis ,
heeft iemand een gedacht hoe dit gaat , kan dit , nieuwe keuring ? , in ieder geval moet de wagen nog steeds herkeurd worden na ongeval te alken waar hij vorige keer een rode kaart kreeg na keuring


de chassis nr wordt normaal ingeslagen worden door de invoerder (mandataris) plus een attest afleveren van heringeslagen chassisnr.
bij een amerikaan is dat moeilijker aangezien er meestal geen mandataris is in belgië van dat merk.
maar den uwen is een chevrolet, dus via een opel/chevrolet dealer kunnen ze u wel verder helpen.
wel vragen als ze het willen doen als ze zelf het chassis niet vervangen.

bij een ocassie chassis is het wat moeilijker, hier zouden ze rapper kunnen weigeren om een nieuw chassis nr in te slaan.
bij een occasie chassis moet eerst de oude nr onleesbaar gemaakt worden (meestal doen ze dit door kruisen over te slaan) en het nieuwe er naast slaan
zorg dat het oude nr er nog instaat (niet uitslijpen op voorhand) en dat je documenten heb van dat nr.

maar voor je over gaat tot de aankoop van een occasie informeer eerst eens bij een chevrolet dealer als ze het wel willen doen of als ze u kunnen verder sturen want anders is uw werk voor niets.

hetzelfde chassis nr blijft behouden en dan herkeuring doen


Citaat:
zou het kunnen dat de bovenbouw, body, op het frame is geschroefd , en dat de body kan " gelicht" worden van het frame ?

de kas en chassis zijn inderdaad apart, dus het is mogelijk
maar mispak u niet aan het werk, alle elektrische kabels die van motor naar de kas lopen moeten los, alsook remleidingen, airco leidingen, ...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: vr nov 25, 2011 21:31 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma nov 10, 2008 19:00
Berichten: 152
Woonplaats: sint-niklaas
de mijne had ook geen chassisnr instaan bij invoering vanuit Duitsland. En ik heb dat toen bij Speedshop laten inslaan. Maar toen moest de Van wel nog gekeurd worden als enig voertuig (gelijkvormigheidsattest). Heb toen aan de invoerder van CHEVROLET/HUMMER gevraagd om dit in orde te krijgen, ze beloofde dat dit ging en dacht van 50€ koste voor dat papier.
Een week later belde ze terug dat zij dit helaas ook niet in orde konden krijgen via hun contacten in de US.
Denk dat veel gaat afhangen van of de van met ander chassis al dan niet opnieuw moet gekeurd worden voor "gelijkvorming". :roll:

_________________
SEE YOU ON THE ROAD SOMEWHERE...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: zo dec 04, 2011 19:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
heb de van donderdag binnengebracht bij BUGA Geel, zij gaan kijken hoe het nu juist gesteld is met de chassis, hou jullie op de hoogte .


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: ma dec 05, 2011 10:10 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Ben blijkbaar te laat met deze post. Buga is idd importeur (mandataris) van Chevrolet en kan aan die papieren geraken. Heb dat ook nodig gehad bij mijn import en kostte me dacht 150 euro. Het werk zou ik NIET door hen laten doen man!! Het zijn echte dieven en oplichters!! Als ik eerlijk mag zijn, ik zou in uw plaats die andere chassis zelf steken (mits hulp van...)en hetzelfde nummer inslaan op exact dezelfde plaats als op uw oud chassis. Eens door de modder raggen en is gecamoufleerd... Geen kat die het ziet dat uw chassis is verstoken...

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: ma dec 05, 2011 11:22 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
niet vergeten dat in in een rechtszaak zit, ik ga de wagen laten maken voor de uitspraak, schrijf hier niet te veel over neer want CDC leest dit ook, of komt het te weten via ....
in ieder geval ben ik verplicht het te laten uitvoeren door een erkende garage , al wat we tegenkomen bij het demonteren en herstellen wordt op foto gezet , zo ga ik sterker er uit komen om schade vergoeding te eisen . tis CDC die mij voor de rechter gebracht hebben , tis door hun dat ik zo lang zonder VAN zit, ik deed 42 000 KM op 2 jaar met de van , das dus een voertuig dat veelvuldig gebruikt werd . iedereen weet dat een rechtszaak altijd lang duurt , ze staan achter ,denk dat cdc mij hiermee nog schade wil toebrengen .
Ze hebben nooit gevraagd om eerst eens te babbelen over de problemen die ik had met de uitgevoerde herstelling, iedereen die de van heeft gezien , in Overboelare , zag meteen op het eerste zicht dat dat schandalig was . als je dan kortbij keek en er dieper op in ging was het niet meer schandalig maar ongelooflijk dat ze zo een wagen afleveren na herstelling ongeval en de rekening presenteren van 12 000 €

direct ne deurwaarder sturen om mij proberen bang te maken, maar ik had er al professionele hulp bijgehaald , dus ik wist dat ik sterk in mijn schoenen stond . CDC heeft van alle kanten proberen aan te vallen, met de CARFAX Vehicle History Reports , wat er totaal niks mee te maken had en zij hebben niet het recht van persoonlijke gegevens van mijn wagen te gebruiken voor doeleinde waar ik nooit toestemming voor heb gegeven .

neen, ongeacht de extra kosten die dit meebrengen ga ik deze weg op moeten blijven gaan, de rekening ga ik wel voorleggen op de rechtbank , das een feit ,de tegenpartij , een duitse advocaat volgt dit mee op , zij kunnen het dossier nog niet afsluiten zolang er geen uitspraak is .


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: wo dec 07, 2011 14:52 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Begrijp je volledig. Kan je alleen maar succes wensen man!! Zo zie je nog eens wat een gangsters er op de wereld zitten!!! :evil:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: wo dec 14, 2011 21:22 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Good luck Jo

wij duimen hier voor u dat alles in orde komt

U zekers niet laten doen zulle gvd

Grt Bleuke

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: wo dec 14, 2011 23:53 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
thankx , vandaag telefoon gehad van buga, gaan een ander chassis moeten steken, geen andere optie,gerechtsexpert had gelijk dat de chassis wringt, momenteel is de prijs ook gestegen met 350 € zonder btw,komt er nu nog boven op, krijg een van deze de rekening , en als ik de chassis betaal gaan ze hem bestellen zodat ze er aan kunnen beginnen , levertijd chassis 3 tal weken, komt met boot .hou jullie op de hoogte .


Laatst bijgewerkt door jochevy op do dec 15, 2011 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: do dec 15, 2011 13:31 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
en hoeland gaan ze er aan bezig zijn om de van over te zetten? want kweet uit ervaring dat dat geen lachertje is!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: do dec 15, 2011 14:05 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Alle, wens je succes met de herstelling, mocht ik wat meer tijd gehad hebben , zou je zekers komen helpen.
Ik kan eventueel qua keuring wel helpen, tis hier just naast mocht je nog vragen over papieren enz hebben.

Steve

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: do dec 15, 2011 14:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jul 14, 2008 21:29
Berichten: 532
Woonplaats: schoot tessenderlo
buga geel ga ik de chassis laten vervangen, daar zelf aan beginnen, nu met een openstaande rechtszaak , tis niet aangewezen om dat dan zelf te doen. zou dat anders wel zien zitten om daar aan te beginnen .

op deze manier wordt het professioneel uitgevoerd , je moet daar ook de plaats en toestellen voor hebben , tijd heb ik zelf genoeg .

bijkomende gebreken kunnen nu ook door een erkende garage worden vastgesteld .


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: vr dec 16, 2011 10:16 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Pfff amai :shock: ikzelf zou da nie zien zitten ze maar ik wens je alle succes toe maat!

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: vr dec 16, 2011 10:55 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
En laat ons hopen op de beste voornemens voor 2012 :
Dat je volgend jaar terug op meeting kan gaan met de Van. :!: :!: :!:

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: chassis veranderen
 Bericht Geplaatst: zo dec 18, 2011 21:27 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 18, 2011 21:25
Berichten: 198
Woonplaats: roeselare
Succes met de herstelling,te hopen heb je de van snel terug.

_________________
Gmc vandura 2500 1990


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron