Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Exterieur (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: di maart 15, 2011 13:44 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Hoi aan iedereen,

Wou hier vandaag een reportageke maken over hoe een reservewielsupport plaatsen op de achterdeur voor diegenen die op LPG zouden rijden, zoals in mijn geval. Maar in het midden van de werken moet ik vaststellen dat er ofwel een probleem is met mijn plaatsing ofwel dat er iets verkeerd is aan de wieldrager zelf. Zal hier enkele foto's plaatsen van hoever ik zat. Het probleem is dat de plaat met 2 gaten erin om de drager tegen de achterdeur te plaatsen niet in lijn loopt met de deur zelf, getuige de foto's.

Iemand een idee?

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: di maart 15, 2011 17:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Inderdaad, dat trekt op gene zak.
Lijkt me weer zo'n beugel die één of andere klojo vlug, vlug op zo'n plooibankske ineen heeft geflanst en er dan 175€ voor vraagt terwijl het ding zelf maar 25€ waard is.

Ik zou dat plaatje eraf slijpen, het terug vastlassen en overspuiten met een zwarte spuitbus of ge kunt gaan reclameren waar ge dat onderdeel gekocht hebt.

Veel succes!

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: di maart 15, 2011 19:49 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jun 29, 2010 14:51
Berichten: 110
Ofwel is da gemaakt door ne ferme knoeier of misschien voor op de rechtse deur waar ik ook twijfels over heb, ik heb de mijne gekocht bij veraco waar ook mijn van vandaan komt en heeft mij 90 euro gekost en past perfect

_________________
Dont look back, Bibi is already gone!!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: di maart 15, 2011 21:00 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Ik heb er deze middag voor gebeld, komt van iets met Vanner of zo uit Nederland. Heb er 159€ voor betaald en wacht nu af op antwoord na mijn reclamatiemail.
Vind het jammer dit te moeten tegenkomen, zal nu nog waarschijnlijk mogen rijden naar Nederland om da spel te laten vervangen.

Steve :(

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: wo maart 16, 2011 16:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 17:34
Berichten: 331
hola mannen rustig blijven
die beugel heb ik mee gebracht uit holand
bij Vansvettes een mens die wel degelijk materiaal verkoopt
ik steek daar voor mijn handen in het vuur
dit is gewoon pech dat het een slechte of verkeerde is volgens mijn
ik heb deze beugel zelf uit de nieuwe kartonnen doos gehaald om dat hij anders niet in mijn wagen kon.
je kan een gloed nieuwe mercedes kopen waar je ook pech mee heeft
kan dan die garagist daar dan iets aan doen... neen
dus kan Bart daar iets aan doen aan deze beugel... neen
hij koopt deze ook ergens in
dit is gewone dikke pech spijtige zaak
maar Bart kenende gaat hij dit prof. oplossen
dus niet te vlug iemand afschieten .


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: wo maart 16, 2011 22:14 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
k'Ga dus morgenmiddag bij den bart in Nederland om de support te gaan wisselen en kijken wat er scheelt aan diegene die ik nu heb. Of is mijn Van nen specialen?? In ieder geval hoop ik morgenmiddag een tevreden klant te zijn en hangt de cover er morgenavond tegen de Van. En hopelijk kan ik mijn reeds geboorde gaten hergebruiken.

Mocht er iemand nog iets nodig hebben van ginder, ik kan het altijd meebrengen. Laat maar weten.

Steve :roll:

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: do maart 17, 2011 22:05 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Voila,

heel de dag weg geweest om over die steun te gaan discusieren. Blijkt dat bijna alle 10 stocksteunen dezelfde fout hebben. Dus zit er maar 1 ding op en das de plaat met 2 gaten eraf slijpen en herlassen en daarna spuiten. De band van het reservewiel van daar was schuin afgesleten en vertoonde heel wat barstjes in het loopvlak, daarom ook een andere gevraagd, heb nu een bijna nieuwe meegekregen zoals eerder gevraagd. En tot slot nog een kleine compensatie voor de miserie die ik geleden heb. Dus al bij al toch nog service gekregen.

Alle, kweet morgen wat te doen, de reservewielsteun gaat er uiteindelijk toch nog aan geraken ze.

Steve :oops:

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: do maart 17, 2011 22:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za sep 25, 2010 16:46
Berichten: 50
Woonplaats: Olen , Belgie
veel geld voor een geplooit buisje met enkele plaatjes erop.
Kun je me de afmetingen eens doorsturen , eventueel foto in paint en met de maten erop?
Dan maak ik er zelf wel eentje, da kost mij dan amper iets.

_________________
GMC Savanna 2002


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: vr maart 18, 2011 08:35 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 17:34
Berichten: 331
jaghhhh met zo'n naam is alles makkelijk (Easy) hihi

en als je alles zelf kan is natuurlijk alles te duur
maar niet iedereen kan buizen plooien
begint er maar eens aan als leek
en achteraf is alles makkelijk gezegt
daarom wil ik een beetje streven naar die zotte dingen om elkaar te helpen
ik hoor als maar als je iets gekocht heb
van andere vanners dan
watblief heb je zo veel betaald
ik kon dit zelf vermaken lekker makkelijk
of ik kan dit maken en dit kost mijn niets
maar dan is het altijd te laat
dus ik weet zelf niet hoe maar het zou beter zijn dat de Vanners elkaar beter
helpen in plaats van te zeggen achteraf............
dus nu geen steen gesmeten hee Easy u kon dit niet weten dat Steve dit nodig had maar ik denk nu toekomst gericht als we de leden Vanners willen houden ,dat we elkaar beter moeten helpen natuurlijk niets gratis
maar veel minder of dat je het gaat kopen moet kunnen als ik altijd die reacties hoor achter af.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: vr maart 18, 2011 20:59 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Hey,

Alle, goed nieuws vandaag, heb er deze namiddag eindelijk de support met wiel en cover opgekregen. Heb de plaat met 2 gaten afgeslepen , support tijdelijk gemonteerd en dan de plaat gepunt na verplooien van hoek op de Van zelf. Daarna de support eraf gehaald en doorgelast. Zo was ik zeker van een perfecte pasvorm. Ben er nu zeer tevreden mee. Om de dag af te sluiten heb ik ook ondertussen nog een mailtje gekregen van Vanvettes dat er nog een goedmaking tegemoet komt dus al bij al nog allemaal positief uitgedraaid.

Zal foto's wel later moeten hierop zetten want het begon te regenen en kon geen afwerlking meer trekken.

Steve :twisted:

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: za maart 19, 2011 08:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di feb 09, 2010 17:34
Berichten: 331
had ik het niet gezegt puur pech gehad en dit is natuurlijk nooit plezant om mee te maken
maar Vansvettes heeft degelijk materiaal en is een eerlijk mens
en staat altijd klaar voor een oplossing
hij had gewoon ook de pech dat ze mismaakt zijn in het fabriek waar hij ze aankoopt.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: ma maart 21, 2011 12:56 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Voila, dus een nieuwe poging ze, om hier wat instructies te geven bij wijze van handleiding om zon wielcover te plaatsen ze.


Om te beginnen de 5 boutschroefjes aan de binnenkant van de achterdeur van het hoekstuk losmaken.

Afbeelding

Na het verwijderen van de 5 boutjes kan je het pvc hoekstuk achteraan naar buiten draaien, daarna moet men het hoekstuk voorzictig naar u toe trekken om het stuk uit de voorziene spangleuf te schuiven.

Afbeelding

Nu moet het binnenbekledingspaneel worden verwijderd om in een later stadion de nieuwe bouten aan te spannen. Dit gebeurt door de binnenraamkader voorzichtig, maar krachtig los te trekken. Er zitten 4 spanklipsen rond het raam, bij mij waren er al 2 afgebroken, jammer genoeg. De overige klipsen aan de onderkant en midden van het deurpaneel moet men eerst een beetje omhoog trekken, dan kan men het paneel kompleet verwijderen.


Afbeelding

Afbeelding

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: ma maart 21, 2011 13:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Nu kan je met de steun een testvorm doen om te zien dat je wel een goede steun hebt, dit wil zeggen, je zorgt dat de wielcover loodrecht op de grond zal staan en het wiel recht achteraan, en niet naar buiten zal staan. Ook het plaatje met de 2 gaten in moet mooi plat en gelijk met de deurnaaf staan, zoniet zal het scheef gemonteerd staan en wanneer de plaat niet plat tegen de deur staat je uw deur kan builen wanneer je later de bouten zal aandraaien. Ik heb de mijnen ddus moeten herlassen, zoals eerder vernoemd, en was dus ook in de mogelijkheid om de plaat perfect te laten passen zoals ik het wilde. Daarom is het het beste eerst de 2 armen reeds te boren en verlopig de steun reeds te bevestigen zo kan je zien waar het 2 gaten-plaatje zal terecht komen. In geen geval de armen plooien enz.. want breekt gegarandeerd de poederlak is is da spel tegen de korste keren roest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: ma maart 21, 2011 13:23 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Na het testpassen en alles ziet er naar wens uit, hangt af bvan hoe perfectionistisch je bent :twisted: , heb je uiteindelijk de plaats waar je de 2 gaten in de deur kan boren in de deur. Heb er bij mijn steun een extra kleefbaar moesje bijgekregen om de deur niet te schenden en een extra zware plaat om binnenin de deur te steken, zodanig wanneer je de 2 bouten aantrekt je de gehele deur niet plooit op die plaats en ter bescherming tegen uitscheuren van de gaten.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wheelcover op een Savana of Express achteraan plaatsen.
 Bericht Geplaatst: ma maart 21, 2011 13:41 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma jan 31, 2011 22:59
Berichten: 529
Woonplaats: Escanaffles
Nu de steun erop staat moet het hoekstuk terug geplaatst worden. Door de 2 gemonteerde armsteunen van de wielsupport gaat dit niet meer, daarom kan je ofwel gemakkelijk 2 grote gaten uitzagen daar waar nodig zodat niet alles terug los moet of je kiest voor de subtielere manier en meet volledig de 2 gaten op en tekent deze over op het hoekstuk. Met een dremel kan je dan de 2 sleufgaten uithalen, neem een breedte van 5 mm zo is er een heel klein beetje ruimte om later bij het terugmonteren van de wielsteun, nadat je het hoekstuk reeds over de 2 armsteunen door de sleufgaten hebt geschoven, het hoekstuk wat bewegingsruimte te bieden. Heb er tevens ook van geprofiteerd om mijn CB antennekabel te leggen, de wielsteun is perfect om mijn antenne erop te bevestigen.

Eerst de wielsupport terugbevestigen, daarna het reeds overgeschoven hoekstuk terugzetten en tot slot de binnenbekleding op zijn plaats. Wiel erop en dan de cover.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
http://www.hobbypapillon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Exterieur (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron