Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: wo okt 14, 2009 15:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Yow,

ik ga binnekort mijn achterste remmen vernieuwen, maar zou mijn trommels willen laten uitdraaien.. Weet iemand daar een goe adres voor?

En ook ga ik mijn mazoutleiding voor de keuring moeten vernieuwen.. Kan ik zo'n leiding ergens just geplooid bestellen of moet ik da zelf plooien en meten en doen?

Grtz!!

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: wo okt 14, 2009 22:38 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Fuelburner schreef:
maar zou mijn trommels willen laten uitdraaien.. Weet iemand daar een goe adres voor? Grtz!!


Geef mij de gegevens van je G20 eens (bouwjaar - vincode) dan kan ik eens gaan horen hoeveel de prijs is van een stel nieuwe trommels.
Denk dat de prijs die ik kan krijgen niet veel duurder zal zijn dan het uitdraaien (tenzij je dat ergens gratis kan laten doen).

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: do okt 15, 2009 19:16 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
En nog iets ontdekt vandaag..
Chassisnr is compleet onleesbaar door de roest en op de keuring gaan ze dan waarschijnlijk ni zo plezant vinde..
Weet iemand hoe ik da het beste kan oplossen of waar ik het er opnieuw kan laten inslaan?

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: do okt 15, 2009 19:28 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
probeer 1st eens met een staalborstel en dan met witte verf of krijt

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: vr okt 16, 2009 09:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Je kan het volgens mij ook laten uitfrezen op een inoxen plaatje bij een graveur of zo.
Dat plaatje mag je dan bevestigen op het chasis middels een paar poprivetten.
Ik ken iemand die zijn Ford pick-up zo heeft voorzien van een chasisnummer en die heeft nooit problemen gehad op de keuring.
Let wel: het MOET gefreesd zijn anders aanvaarden ze't niet op de keuring.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: vr okt 16, 2009 19:53 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: ma apr 23, 2007 20:54
Berichten: 1964
Woonplaats: deinze
kweet nie of da telt ze me zo'n plaatje, je ziet dat inderdaad in veel wagens, maar denk dat bij die wagens ook nog wel ergens de nummer geslagen staat ook, want een plaatje met poprevetten is net iets te rap verwisseld van auto denk ik


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: za okt 17, 2009 05:24 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do jul 05, 2007 20:41
Berichten: 2041
Woonplaats: Deinze
mijn gebuur werkt op de keuring en ben bij hem gaan informeren, schrijf da plaatje maar op uwen buik :evil: ge zult uw chassisnummer moeten opkuisen en desnoods laten bijkloppen :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Chevy Van 5.7
BALUBA Conversions inc.
COTD'S Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: za okt 17, 2009 10:21 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Okay, khad er eerlijk gezegd ook mijn twijfels bij.. Sebiet is me een zeer licht schuurpapierke overgaan en zien wa het geeft, endan denk ik een laagske vernis of witte verf, valt te zien wa ik nog heb ligge..
:)
En voor mazoutleiding is ook een oplossing.. Ga ze gwn zelf vernieuwen samen me mijn garagist. Tis gwn een recht stuk dus mss beste om da gwn zelf te maken.
Thx vr de info manne !!

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: za okt 17, 2009 11:08 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Sorry gasten,

ik zeg alleen maar wat ik zelf heb gezien.
Ook bij mijn Van is het plaatje al veranderd en staat zelfs niet op het chassis maar op de (verwijderbare en daarom verwisselbare) grille.
Ze zeveren daar wel over maar afkeuren doen ze zeker niet. (bij mij een "bemerking")
Ge kunt er maar beter voor zorgen dat Uw chassis nummer vlot bereikbaar is en dat ze zich niet in bochten en wegen moeten wringen (ze moesten zich maar eens een keer te veel moeten bukken) want dan beginnen ze meestal zelf te reclameren.

En uw nummer bij een garagist er zelf laten inslaan kan u vaak evenveel kosten dan zo'n volledige doorslagset alfabetische beitels.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: wo okt 21, 2009 22:39 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Nene, ma tzou wel kunne é, ma kvind het wel ma raar. Ma merci voor de info!!!

En nog iets :( . Sorry dak er hier weer mee ben. :?
Ma dus mss hebbe sommigen het al gehoord da mijn Van nogal zeer weinig oliedruk heeft.. En kbegin mij toch wel serieus zorge te make nu.. En kwil het in orde hebbe! Zeker omda ik er altijd mee de baan op moet.
Heb alles al nagekeken wa ik ken en kan. En niks is mis. Geen darmkes gescheurd enz..
En toch heeft hij bijna geen oliedruk aan wnn hij warm staat. Als hij koud staat is het perfect.
heb de sensor al eens vervangen ma tis nog altijd krak tzelfde!
Weet iemand mss iets anders wa ik kan testen/nazien??

Grtz!

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: do okt 22, 2009 19:37 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr dec 05, 2008 20:47
Berichten: 197
Woonplaats: Tessenderlo
volgens mij zit dit in je pomp als je motor koud staat is de rubber in je pomp nog sterk en naargelang je temp. oploopt verlies je druk dit gaat meestal over een haarscheurtje dat enkel en alleen opengaat met de warmte hopelijk vind je dit snel want met te lage oliedruk krijg je een slechte smering op je nokkenas en dit kan grote gevolgen hebben
succes nog

_________________
Trotse eigenaar van CHEVY G 3500 6,5 diesel


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: do okt 22, 2009 21:58 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
In de oliepomp dus? Das ook ni zo simpel te vervangen..
Zou het anders ook te maken kunne hebben met het mazoutlekje da ik nog aan mijn injectiepomp heb? Kga da vantweekend probere op te losse, ma daarvoor moet de pomp eruit.. :?

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: zo okt 25, 2009 13:31 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr dec 05, 2008 20:47
Berichten: 197
Woonplaats: Tessenderlo
zo'n oliepomp is natuurlijk nie gemakkelijk te vervangen je kan ook eens een andere drukmeter aansluiten en dan ben je zeker dat het de pomp is .
het mazoutlekje heeft niks te maken met je oliedruk anders zou de druk altijd lager liggen .
hopelijk is je probleem snel van de baan SUCCES met de werken nog

_________________
Trotse eigenaar van CHEVY G 3500 6,5 diesel


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: zo okt 25, 2009 18:57 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Als mijn G20 koud staat heb ik véél oliedruk, naarmate hij warmer word zakt dit geleidelijk aan (olie word dunner).
Dacht dat het ook aan mijn oliepomp lag maar na navraag te doen bij zeer ervaren mechaniekers blijkt dit een normale gang van zaken te zijn.
Het is zo dat als je olie dunner word vanwege de warmte ze ook minder moeite heeft om rond te geraken in je blok en daarom dat je oliepomp er ook minder werk mee heeft ook al draait ze evensnel (er is dan minder weerstand in de pomp zelf als de olie er doorheen gehaald word door het aanzuigende effect dat ze creert).
Ik maakte mij ook zorgen maar men verzekerde mij dat het absoluut geen erg is.
Deze personen rijden zelf met een Ford Bronco V8 en Ford Ranchero en hebben beide hetzelfde symptoom.
Doch, onlangs werden van de eerste wagen de cilinderkoppen vervangen door alu rpm exemplaren en de oude vertoonden geen slijtage sporen te wijten aan een te lage aloidruk of slechte olietoevoer.

Moest je twijfelen, kan je altijd het carter verwijderen en de pomp nakijken of er geen metaaldeeltjes het filtertje verstroppen.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat er niks aan de hand is met je oliepomp. Ken nog 'n paar mensen die met dezelfde symptomen zonder problemen dagelijks hun kilometers afmalen. Wel houd je best regelmatig je oliepijl in't oog maar zelfs een leek op gebied van mechaniek weet dit.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remtrommels en mazoutleiding
 Bericht Geplaatst: ma okt 26, 2009 01:00 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
earthforceone schreef:
Als mijn G20 koud staat heb ik véél oliedruk, naarmate hij warmer word zakt dit geleidelijk aan (olie word dunner).
Dacht dat het ook aan mijn oliepomp lag maar na navraag te doen bij zeer ervaren mechaniekers blijkt dit een normale gang van zaken te zijn.
Het is zo dat als je olie dunner word vanwege de warmte ze ook minder moeite heeft om rond te geraken in je blok en daarom dat je oliepomp er ook minder werk mee heeft ook al draait ze evensnel (er is dan minder weerstand in de pomp zelf als de olie er doorheen gehaald word door het aanzuigende effect dat ze creert).
Ik maakte mij ook zorgen maar men verzekerde mij dat het absoluut geen erg is.
Deze personen rijden zelf met een Ford Bronco V8 en Ford Ranchero en hebben beide hetzelfde symptoom.
Doch, onlangs werden van de eerste wagen de cilinderkoppen vervangen door alu rpm exemplaren en de oude vertoonden geen slijtage sporen te wijten aan een te lage aloidruk of slechte olietoevoer.

Moest je twijfelen, kan je altijd het carter verwijderen en de pomp nakijken of er geen metaaldeeltjes het filtertje verstroppen.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat er niks aan de hand is met je oliepomp. Ken nog 'n paar mensen die met dezelfde symptomen zonder problemen dagelijks hun kilometers afmalen. Wel houd je best regelmatig je oliepijl in't oog maar zelfs een leek op gebied van mechaniek weet dit.

Greetz earthforceone



Idd, ik kan wel geloven wa ge daar zegt.. Want mijn bij mijn vorige motor had ik ongeveer hetzelfde dus..
Maar mijn meterke van de oliedruk staat wel bijna int rood en soms int rood.. Maar kheb wel gezien da aan mijn vacum pomp wel een mogelijk lek is..
En das een pomp aangedreven door ne riem. Maar kheb wel zo'n andere liggen maar die werkt op de nokkenas (waar de delco bij een benzine staat) .
En kzou deze daar dan willen zette ma dan weet ik ni wa ik moet doen me wa daar nu staat ik denk da het de "tachometer interface" noemt, da meet schijnt het toerental van u motor. Maar als ik die vacumpomp daar dus zet, dan heb ik dus geen plaats meer voor die tachometer interface. Zou het erg zijn moest ik dit gewoon annuleren? Of kent iemand hier soms andere oplossingen voor?

Grtz Fuelburner

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron