Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Dodge » Algemeen (Dodge)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: verdamper om zeep
 Bericht Geplaatst: za dec 08, 2007 13:18 
ik denk dat men verdamper om zeep is, ik heb alvast een revisiekit besteld
ik kan bijna niet meer starten op gas, ik moet elke keer met de hand op het knopje vd verdamper gaan drukken en de soleniod die ik eropgezet heb heeft niet genoeg kracht om dit elektrisch te doen.

ik ben juist ook om 8 bougiekes geweest,


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo dec 09, 2007 13:19 
die nieuwe bougies doen ook wonderen, hij draait nu mooier.
als ik vroeger voor de lichten stond in drive met de rem net ingedrukt om de van tegen te houden dan stond de van te bokken. net of em vooruit wipte op één of twee cilinders. dat is nu weg, hij staat schoon te draaien.én hij gaat hoger in toeren in eerste en tweede.
aan die ouwe was niet veel mis te zien, maar ik wist dus niet hoelang ze er al opzaten.

de verdamper ga ik reviseren. ik kan niet meer starten als em koud staat zonder eerst op het knopke te gaan drukken(uit alle macht). eens gestart draait hij dan perfekt.
gisteren geprobeert te starten zonder op tknopke te drukken en ik starte em volledig plat,,,geen avans.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 15, 2007 10:28 
verdamper is klaar, het middelste membraan was redelijk hard geworden, en er zat veel vuile kleverige drab in de verdamper.ik kon direkt rijden vrijloop stond wel iets hoger, dus hij krijgt makkelijker zen gas.straks eens testen hoe em start na een koude nacht.
één probleem,
de nieuwe starthulprelais drukt nog steeds niet hard genoeg in op het knopje. maw ik hoor het gas pas stromen als ik zelf iets harder doordruk op het knopje.
hopelijk krijg ik het nog afgesteld.en anders vervang ik het relaistje eens door dat dat op men buick staat.
maar al bij al een heel makkelijke klus. bij de revisiekit (115 euro verzending in)zit er een handleiding.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za dec 15, 2007 18:26 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
allee weeral een stukske vernieuwt Tga straks een nieuwe zijn. Maar allee alles komt goe da is het voornaamste.

Grt BLEU BEAR

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma dec 17, 2007 11:22 
hij start perfekt nu, zelfs deze morgen bij -4 starte hij na 4 seconden .
de startsolenoid opo de verdamper moest opnieuw afgesteld worden. de reden dat het startsysteem niet werkte was doordat de rubberen membramen binnenin de verdamper verhard waren.
verdampers die stilstaan gaan kapot, het rubber word hard.


Laatst bijgewerkt door vanman op ma dec 17, 2007 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma dec 17, 2007 12:30 
ik ken geene zak van heel die installatie en begin nog maar pas de amerikaanse techniek te leren maar nu weet ik in elk geval wie ik moet bellen wanneer mijn van ni start :lol: :lol: :lol:


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma dec 17, 2007 16:27 
ik ben begonnen in mijn jeugd met men fiets en later een honda caminoke. ik deed alles zelf banden plakken ,pistonnekes vervangen en opvoeren enz. daarna had ik een 50cc yamaha dt . op een dag lag heel het blok open toen mijn vader thuis kwam werd em kwaad. de piston de sigmenten ,alles lag open. de dag erna kon em zijn ogen en oren niet geloven toen hij em weer hoorde draaien.
ik ben dan ook aan 4 cilider moto's beginnen sleutelen meestal ouwe bakken.en op men 18 kreeg ik een ouwe opel kadet ondere handen. dan heb ik jaren andere dingen gedaan veel nieuwe voertuigen gehad,maar ik miste het om eraan te sleutelen, na een zwaar accident met de moto 10 jaar geleden heb ik men eerste amerikaan gekocht. ik heb veel gelezen(in 't engels)op het internet en ook de manual las ik van voor naar achter en terug.
ik heb me ook een fiat 500 aangeschaft en deze compleet uit elkaar gehaald, verlaagd, schijfremmen op gemonteert ipv trommels bodem vleugels enz nieuw ingelast. deze kocht ik speciaal om carosserie te leren herlassen en te leren spuiten en zo.deze wagen is makkelijk om op te leren en klein. de lege kas rol je in je eentje op zen kop.
hij word deze zomer verder afgewerkt, het project is stilgevallen na het spuiten van de epoxiprimer door de geboorte van men zoontje.die is nu 2 jaar en ik hoop deze zomer de fiat af te werken.
men buick heeft bijna aan alles al een revisie ondergaan en de van is kinderspel geworden door de ervaring met die buick. soms duurt een diagnose bij mij wel wat langer, maar ik heb toch altijd al zelf gevonden wat er scheelt.
zo een oude amerikaan heeft als voordeel dat em altijd gemaakt kan worden. tis zeker niet dat ze onverslijtbaar zijn, maar je kan ze altijd maken omdat eigelijk alles te krijgen is en 9 van de 10 keer is het mankement een slijtagegeval.
kijk, mijn buick is bijna 40 jaar oud en bvb de achterste rempompjes worden nu nog steeds geplaatst bij sommige nieuwe gm pickups. elke technisch onderdeel kan ik nieuw bestellen met een klik vd muis. doe dat maar eens met een europese wagen van 1971. als het geen kever is of een geit vind je nix.
het is gewoon een kwestie van durven . zo een verdamper opendraaien kan iedereen.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: verdamper om zeep
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 20:20 
vanman schreef:
ik denk dat men verdamper om zeep is, ik heb alvast een revisiekit besteld
ik kan bijna niet meer starten op gas, ik moet elke keer met de hand op het knopje vd verdamper gaan drukken en de soleniod die ik eropgezet heb heeft niet genoeg kracht om dit elektrisch te doen.

ik ben juist ook om 8 bougiekes geweest,



volgens mij is dit bij mij ook zo ?...

ik heb zon knopje op men dash voor zo precies te choken , onder men gaskeuze toets...

als ik dat knopje niet induw , slaagt hij niet aan ...

duw ik dat wel in samen met wa gasgeven dan start hij veel beter...

als ik dat knopje loslaat valt hij terug uit , tenzij ik ff gereden heb en tijdens het rijden dat knopje loslaat 'km of 2' dan blijft hij vinnig draaien op stationair....


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 20:25 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
yow, fijn gedaan. Maar zou ik mogen vragen welke verdamper je juist hebt en waar je die revisie kit hebt besteld? Ben daar ook al eens achter eent zoeken geweest. :wink:


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 21:44 
eerst kijken welke verdamper je hebt, er staan nummers op en een type.
bestellen kan on line in nederland bij http://www.vogelsautogas.nl/

of bij sjak brak op het ccc forum



je verdamper heeft wel een glanzend rond knopje in het midden nodig ,,,sommige hebben dit niet,,,,daar kan je dus een stoot gas mee geven door dit in te drukken, er bestaat dan ook een magneetrelais dat je op de verdamper bouwt zodat je vanop afstand,,,maw,,van aan je stuur met een knopje een stoot gas kan geven.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 23:05 
ja die stoot extra gas dan , maar dat wil niet zeggen dat de verdamper omzeep is ?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 00:45 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za aug 12, 2006 11:42
Berichten: 455
Woonplaats: Tongeren
Ik heb een impco 300 A Verdamper en zou die ook wel eens willen reviseren.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 01:18 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
Het slechtste wat je kan doen, als je een V8motor (of zelfs een 4cilinder...) wil starten, is tegelijkertijd gas geven. Op die manier verzuip je je wagen.
Jof, als je verdamper kapot is, dan is dat meestal het rubberen membraam ervan dat versleten is. Daardoor zitten er gaatjes in je verdamper waardoor er gas kan ontsnappen. Dat kan je ruiken. Zoiets kan je herstellen met een revisiekit. Moet je gewoon even het merk van je verdamper opzoeken (staat meestal op de verdamper zelf geschreven en anders staat het wel op de papieren van je LPG-installatie of op het stickertje op je voorruit)
en dan een revisiekit ervoor bestellen. Zo'n membramen kosten ongeveer 120 euro.

Oh en joff...als je gas ruikt, doe dan geen sigaret aan of zo he. Zelfs een vonkje van een batterij kan dan al vuurwerk geven. :wink:

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 14:39 
kijk, je verdamper werkt op vacuum, je motor zuigt en een serie van rubberen menbranen laten het gas door. als door de leeftijd en het soms lang stilstaan die menbranen verharden dan heeft je motor last om die open te zuigen,,zeker wanneer het koud is en die rubber nog harder staat. en meestal nemen ze ook nog eens een bolle vorm aan waardoor ze bijna niet meer open kunnen. daar een koek vuil en wat vettigheid bij en je hebt reden om je verdamper te reviseren en schoon te maken.


het is niet normaal dat jij die chokeknop moet blijven indrukken de eerste meters,ik gok op verharde menbranen. normaal is die choke enkel om één of meerdere stoten gas te geven en daar op te starten,,zeker niet om em rijdend te houden.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 16:42 
nee idd , vanaf als ik rijd laat ik die los e :)

als hij ff gereden heeft gaat het veel beter:)


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Dodge » Algemeen (Dodge)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron