Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Olielek!
 Bericht Geplaatst: za mei 02, 2009 21:32 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Yow,
ik heb dus een olielek en heb da is bekeke en ik weet van waar, ma de juiste benaming weet ik er ni voor dus steek ik er een fotoke bij waar alles me een nummerke is aangeduid.. En ik kan mijn Van eigelijk ook totaal ni misse.
Dus nr 2 (op foto) die lekt langst de 2 kanten.. En ook de joints van de kleppendeksels..
Nu zit ik me het probleem, ik kan da dus zelf ni :? , geen ervaring, ni genoeg gerief enz..
Dus weet iemand een deftige garage da da deftig kan maken tege ne redelijke prijs of iemand da da wil doen samen me mij, da er wel verstand van heeft..

En ook de "shift cable" is kapot.. (bijna door)
Is da moeilijk om da te vervangen??

Bijlage:
V8 6.2diesel.gif


Hopelijk kan iemand mij verderhelpen!! :(

Grtz Fuelburner


Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: zo mei 03, 2009 06:34 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40
Berichten: 904
Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
Dus volgens u lekt ie aan nummerken 2 op de foto en volgens mijn technische kennis is dat de zo bekende en beruchte JOINT DE CULASSE. Daar is er wel veel werk aan om te repareren

Grt BLEUKE

_________________
AfbeeldingCHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN

LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8


BALUBA Conversions inc.

COTD's Kustom Shop


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: zo mei 03, 2009 10:05 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
bleu bear schreef:
Dus volgens u lekt ie aan nummerken 2 op de foto en volgens mijn technische kennis is dat de zo bekende en beruchte JOINT DE CULASSE. Daar is er wel veel werk aan om te repareren

Grt BLEUKE


Yow,
awel ja, ik en die namen, veel ken ik er ni van ma kwil het allemaal wel lere kenne.
kende iemand da da kan of een garage..??

Grtz

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: zo mei 03, 2009 15:13 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Er is inderdaad wel wat werk aan!! Om te beginnen moet de hele motor eruit. (je kan er volgens mij anders nie aan) Nadien het boeltje demonteren (1-9 als je goed wilt herstellen). Dan uw "culas=1" laten vlakken bij iemand die dat doet. Weet ik wel een adres voor, maar moet juist eens navragen. Nieuwe pakking, monteren alle onderdelen en ondertussen kijken of de rest nog in orde en proper is (kleppen,stoters,zittingen ed). Erop letten dat bij montage de bouten op de juiste volgorde worden aangedraaid en op het juiste aandraaimoment. Als je genoeg geld hebt :oops: :? zou ik de andere kant ook ineens doen nu het blok eruit is... Dat is kort en bondig! Garages zijn er genoeg. Treffelijke prijs? Voor deze herstelling vrees ik er een beetje voor... Denk dat je toch al snel rond de 1000 euro zal zitten (voor 1 kant). Het zijn immers de werkuren die veel geld kosten... Kwestie dat je weet wat gedaan nu... Hoop dat het een beetje duidelijker is. :oops:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: zo mei 03, 2009 17:47 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Pfffffffffffff.. :(

Kga direct eerlijk zijn, ik kan mij da opt moment ni permitteren :? :shock: .
Bestaan er geen middelen da da een tijdje oplossen ofzo??
Want zoiets zelf doen doe ik ni als ik hoor wa het allemaal is..
Kheb trouwens het materiaal en ervaring er ni voor enz..
Toch bedankt voor de info al, meer info is altijd welkom :wink:

Grtz

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: zo mei 03, 2009 17:48 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
En het lek is trouwens ook de 2 kanten heb ik gezien..

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: zo mei 03, 2009 18:50 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Hoi Fuelburner,

Inderdaad, dit is een joint de culasse en behoeft veel werk.
Trouwens, uw motor lekt daar niet alleen olie maar ook vacuum welk het verbruik dan ook weer niet ten goede komt.
Als je een leek bent op gebied van mechaniek dan raad ik je aan om er niet zelf aan te beginnen en om op zoek te gaan naar iemand die mss een garage heeft en die je met de herstelling kan begeleiden.
Je hebt er namelijk specifieke gereedschappen voor nodig die toch aardig wat centen kosten.

Een joint de culasse die ontstaat vanwege gebruik, slijtage en ouderdom van de motor is meestal een niet op zich zelf staand symptoom.
Hiermee wil ik bedoelen dat er waarschijnlijk nog andere zaken zullen mankeren aan het blok van je Van.

Informeer je goed als je gaat rond horen en ga al eens prijs vragen bij verschillende garages.

De onderdelen zijn helemaal niet duur maar de werkuren slaan goed door in de eindafrekening.

Hou in elk geval olie en waterpijl goed in de gaten ondertussen.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: zo mei 03, 2009 20:59 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:( :( hoi fuelke jup zoals hier al door verschillende gezegd zal da idd je joint de culasse zijn .
en zoals geert dp zegt als je blok er toch uit is zou ik dan opteren om gelijk alles te laten doen wel wat duurder in 1 keer maar je zal veel werkuren uitsparen .
moest je hem later nog eens laten uitbouwen de moter zit je weer met die werk uren .
je zal zoiezo je van een tijdje kwijt zijn hoor dat fiks je niet op een paar dagen hé.
ga eens rondhoren maar garages bij jou in de burt ken ik nie hoor sorry.
mss eens polsen bij dirk keutens in dendermonde . :idea: :idea:
dakota kan je wel meer over die garage vertellen hé.


zoals ef1 al zei hou zeker je water en oliepeil dagelijks in de gaten mate.
mss ook wat meenemen in de van moest je het onderweg nodig hebben.

greetz mate :wink:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: ma mei 04, 2009 11:15 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
jamai,Fuelly,
Dat ziet er inderdaad niet zo goed uit.
Alles is herstelbaar ,das waar, maar tegen welke prijs natuurlijk. :(

Ik was aan het denken in de richting van gewoon de joint te vervangen, zonder daarvoor de moter te moeten uithalen, maar ik denk ook dat er meer aan de hand zal zijn.
Enkel de joint vervangen zou heel aangenaam uitvallen voor je budget, maar het zal wellicht niet voldoende zijn.
Laat dus eerst je moter eens na kijken door iemand die er echt iets van kent, en neem een collega Vanner mee, die er enigzins voldoende van kent.Want een mens is rap in't zak gezet.
Daarna kun je nog overleggen wat je mogelijkheden zullen zijn.
Nog niet te vroeg panikeren, en zeker niet de moed verliezen é.
Cu arround

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: ma mei 04, 2009 15:05 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Enkel de join vervangen? Gaat, maar heb je als je pech hebt binnen de korste keren weer aan je been. Bij het warm komen van je blok (en dus uitzetten) vervormt je culas een beetje (paar microns). PLaats je een gewone nieuwe dichting, zal je culas nooit perfect afdichten met tot gevolg weer hetzelfde probleem na verloop van tijd. Vlakken is echt noodzakelijk, geloof me!! En je motor MOET eruit!! Je kan immers niet aan de bouten om je culas eraf te halen anders. Die zitten diep naar achter zoals de motor en daar kan je niet bij, daar ben ik zeker van!
Wat er misschien wel kan is een produkt toevoegen die het lek dicht. Het bestaat voor in het koelwater te doen, daar ben ik zeker van... Alhoewel er geen garantie is dat het effectief zal werken... Hangt af van de aard van het lek; waar en hoe groot. Je kan lek hebben naar binnen (komt het in je verbrandingskamer(s) terecht, lek tussen twee cylinders, lek van binnen naar buiten zoals bij jou, noem maar op...Je kan het proberen. En ALS het al dicht komt is het zeker niet definitief... Maar heb geen schrik, het is vooral veel tijd om te maken dat het kost. En is echt niet zo moeilijk om te doen hoor! Met een manual en wat hulp lukt het je wel... :)

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: ma mei 04, 2009 20:22 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Awel zoals mcgyver al zei.. Iemand meenemen.
Ik zou zaterdag naar buga in geel gaan voor juist te zien wa nu de oorzaak is want nu moet ik wel ook zegge da ik het toch ma raar vind.
Hij verliest geen druppel water en ook geen druppel olie, en soms als ik van diest naar affligem kom is hij wel olie kwijt maar meestal ni. want normaal zou hij dan toch altijd olie verliezen? En mijn motor is vanonder nat van de olie..
En als de joint de culasse kapot is zou hij toch ook roken heb ik al is gehoord? Ofni? Want da heb ik dus totaal ni!!!
Sebiet ist iets anders se, typisch mij natuurlijk :mrgreen:

Heeft er anders iemand is tijd en goesting om anders zelf is te komen kijken wa het nu is of mee te gaan zaterdag?? :oops:

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: ma mei 04, 2009 20:25 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Zo'n producten om het lek te dichten heb ik ook al aan gedacht om toch een tijdje "veiliger" verder te kunnen..

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: ma mei 04, 2009 20:33 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za okt 06, 2007 22:13
Berichten: 696
Woonplaats: VICHTE
:idea: :? als hij geen water of olie verbruikt zoals je zelf zegt ( of toch nie veel) zou ik niet denken dat het de joint cullas is hoor , of ben ik hier verkeerd mss gewoon al eens dichtingen van kleppen deksels vernieuwen .
als je ziet dat het daar ongeveer is dat je moter nat staat hé.
zoals ik al eerder zei nog nie echt panikeren en neem wel ne jerrycan water en wat olie mee moest er toch iets gebeuren onderweg hé. :idea: :idea:

_________________
Proud Member of
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: ma mei 04, 2009 20:57 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di apr 03, 2007 20:38
Berichten: 418
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Als leek meen ik te weten als het een joint cullas is, moet de Olie toch schuimen !
Kraagje hebben als je de dop eraf doet........NIET BIJ TE WARME MOTOR AFDOEN Hé !!!


Grtz

Ed

_________________
Chevy Avalanche


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Olielek!
 Bericht Geplaatst: ma mei 04, 2009 21:03 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr apr 03, 2009 12:57
Berichten: 818
Woonplaats: Asse
Nergens schuim te vinden..

Is het niet bij het water dat je de dop er niet mag afdoen bij een te warme motor??

_________________
Chevy Cargo Van 6.2 Diesel

Voor alle renovaties, afwerking en onderhoud van woningen & tuin http://www.jacobsenzoon.be


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron