Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Auto op inspectie bij Chevrolet
 Bericht Geplaatst: wo jan 28, 2009 15:12 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Sja ik heb dus de van naar Cevrolet gebracht voor inspectie. Ik moet er deze zomer een eind mee bollen en wil dus geen farçen! OK. Probleem met de versnellingsbak die leek te slippen zou opgelost zijn dankzij een onderhoud hierop. Ik vroeg dan ook om het koelsysteem van de motor na te kijken... Blijk ik met lek op de inlaat te zitten...en ook aan de waterpomp zou het gelekt hebben maar is nu niks meer te zien. Ze stelden ook vast dat er in het stuurhuis ergens speling zou zitten... (was nogthans niks opgevallen tijdens rijden maar ja). En o ja nazicht airco+vullen en slaan van nieuw chassisnr is er ook bij alsook vervangen delco,rotor,bougiekabels en bougies. Dit zou nodig zijn als ik een LPG installatie zou doen!! :o Iemand ervaring? Aan jullie om het prijskaartje te raden. :shock:

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Auto op inspectie bij Chevrolet
 Bericht Geplaatst: wo jan 28, 2009 17:26 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Tjah,
We kennen natuurlijk de voorhistorie van jouw Van niet é.
Heb je hem al lang?Wie doet je onderhoud?Dezelfde garage??

Al de puntjes die jij hier op noemt,heb ik ook 1 voor 1 gehad/gedaan.(roest en rubbers staan er nog niet bij...)
Die van mij had 2 jaar stilgestaan (zeggen ze), en van al deze punten had ik ook ergens last van.Sommige dingen zijn maar pas na 2 jaar dat ik em heb,vernieuwd bij mij,omdat ik daar geen prioriteit aan gaf..Omdat ze ook geen bedreiging vormden voor verre ritten.
Het was echt wel nodig,dat zeker.Nu rijd mijn Van als een zonnetje.Dit alles maakt mijn rijplezier op de dag van vandaag.
Maar of dit nu meteen moest gebeuren??bwa
Bij jou zullen het vooral werkuren zijn die factuur doen doorwegen.
Greetz,Macgyver

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Auto op inspectie bij Chevrolet
 Bericht Geplaatst: wo jan 28, 2009 19:02 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: vr okt 03, 2008 16:33
Berichten: 43
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Ben dan toch blij , dat je besloten hebt om je koelsysteem te laten controleren en dat daarbij de kleine lekjes tevoorschijn zijn gekomen.

_________________
CHEVY a fine way of life


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Auto op inspectie bij Chevrolet
 Bericht Geplaatst: wo jan 28, 2009 20:14 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Geert DP schreef:
Probleem met de versnellingsbak die leek te slippen zou opgelost zijn dankzij een onderhoud hierop.


Moet je maar eens vragen aan Amtrans hoe dit zit. Misschien hebben ze de olie en de filter vervangen.

Geert DP schreef:
Ik vroeg dan ook om het koelsysteem van de motor na te kijken... Blijk ik met lek op de inlaat te zitten...en ook aan de waterpomp zou het gelekt hebben maar is nu niks meer te zien.


Die lekken kunnen ze opgelost hebben door een product in te kappen dat lekken dicht.
Als je waterpomp lekt aan de pakking kan je dit best toch oplossen door een nieuwe pakking te plaatsen. Slangen en leidingen kunnen scheuren en barsten vertonen na verloop van tijd en dit kan ook lekken veroorzaken. Ook de knelringen (brieten) aandraaien met een schroevendraaier kan al soelaas bieden.

Geert DP schreef:
ook vervangen delco,rotor,bougiekabels en bougies. Dit zou nodig zijn als ik een LPG installatie zou doen!!


Bij het plaatsen van een LPG installatie is de onststeking van zéér groot belang. Deze moet haarfijn afgeregeld staan of je krijgt geheid problemen. (backfires e.d.)
Dus, dit is geen overdreven werk om dit alles te laten vervangen op voorwaarde dat ze de ontsteking dan ook op een deftige manier afstellen.

Geert DP schreef:
Aan jullie om het prijskaartje te raden. :shock:


850 euro

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Auto op inspectie bij Chevrolet
 Bericht Geplaatst: do jan 29, 2009 01:11 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
mag ik vragen... inspectie bij chevrolet?? Wat bedoel je daarmee, bij een chevrolet (lees daewoo dealer) of gewoon naar een USA garage? Een van in orde zetten vraagt tijd en geld. veel geld zelfs. Doe eerst de belangrijke dingen. Sommige dingen (bvb bepaalde rubbers en zo) kunnen wat langer wachten dan lekken en andere. Succes met de reparaties... voor hulp heb je ons natuurlijk :D

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Auto op inspectie bij Chevrolet
 Bericht Geplaatst: do jan 29, 2009 17:45 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Beste vrienden. Dit is wat er gaat gebeuren. De lekkages aan het inlaatstuk laat ik herstellen (goed). Ook de waterpomp wordt vernieuwd met alle dichtingen bij. Er is ook een riemspanner kapot en die wordt vervangen. De delco,kabels,rotor en bougies laat ik nog even achterwege daar de LPG installatie niet voor dit jaar zal zijn. De versnellingsbak heeft een grote beurt gehad (olie-filter ed.) en deze zou nu in orde zijn. Twee scharnieren van het stuurhuis worden ook vervangen, daar zat speling op. Eveneens is de airco opgevuld geweest en gekontroleerd alsook de rest van de van. (volledige check dus). Ook het chassisnummer voor het europees kenteken-gelijkvormigheidsattest is geslaan. Kostprijs?
ca. 2800 euro alstemblief!! :(

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Auto op inspectie bij Chevrolet
 Bericht Geplaatst: vr jan 30, 2009 00:27 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52
Berichten: 662
Woonplaats: Behind the wheel
Geert DP schreef:
Beste vrienden. Dit is wat er gaat gebeuren. De lekkages aan het inlaatstuk laat ik herstellen (goed). Ook de waterpomp wordt vernieuwd met alle dichtingen bij. Er is ook een riemspanner kapot en die wordt vervangen. De delco,kabels,rotor en bougies laat ik nog even achterwege daar de LPG installatie niet voor dit jaar zal zijn. De versnellingsbak heeft een grote beurt gehad (olie-filter ed.) en deze zou nu in orde zijn. Twee scharnieren van het stuurhuis worden ook vervangen, daar zat speling op. Eveneens is de airco opgevuld geweest en gekontroleerd alsook de rest van de van. (volledige check dus). Ook het chassisnummer voor het europees kenteken-gelijkvormigheidsattest is geslaan. Kostprijs?
ca. 2800 euro alstemblief!! :(


:shock: :shock: :shock:

Met alle respect maar dan vindt ik dat ge SERIEUS afgezopen zijt geweest.

Bv: Een filter voor een automatische versnellingsbak van het merk FRAM kost +/- 11 euro
Neem daar dan 7 liter Dextron III olie bij dan kost dit +/- 50 euro
Een nieuwe waterpomp kan je bij Speedshop al aanschaffen voor een goede 75 euro (en dan heb je een héél goeie waterpomp).
By the way : een waterpomp die lekt is van tien negen een lekke pakking of een aansluiting op één van de flexibels.
Van dat stuurhuis ken ik zelf de ballen maar een airco opvullen en nazien kost bij ons in Deurne bij Peeters en Van Tongel 75 euro.
En wat betreft het slaan van het chassisnummer? Da's zeker gedaan met van die vergulde doorslagen en ze hebben dat gedaan met een zilveren hamer?

Als ik 2800 euro in mijn pollen heb? Dan duw ik er een gereviseerde motor in van minstens 250 pk en dan staan er stukken op van Edelbrock.

In elk geval hoop dat uw Van verder gespaard gaat blijven van mankementen.

Greetz earthforceone

_________________
Chevrolet Alero 2001
150ci - 141hp


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Auto op inspectie bij Chevrolet
 Bericht Geplaatst: vr jan 30, 2009 00:43 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di jan 29, 2008 08:37
Berichten: 3071
Woonplaats: Lichtervelde
Das een serieus dure prijs die je daar betaald hebt.
Mij zullen ze niet zien in een Chevrolet garage ,tenzij ik met een probleem zit waar ik geen weg mee weet. :oops:
Kun je de werkuren apart terugvinden op je factuur?Die Chevrolet-mannen zullen wel een aardige duit gekost hebben.Dat zal de (negatieve) doorslag gegeven hebben.
Zoals ik zij,al deze dingetjes zijn makkelijk zelf te doen.
Ge maakt u lid tot de Streetvanners,en dan kun je met de manual die je hier kan downloaden,al goed van start gaan.Mijne manual heef zijn geld al opgebracht. :)
Blijkt dan dat ik al goed gespaard heb door de voorbije 2 jaar zelf aan mijn Van te klussen.
Maar ik heb er natuurlijk geen garanties voor gekregen.
Spaar je factuur maar goed,zodat je je garantie kan gebruiken als er opnieuw iets zou mankeren.
Greetz

_________________
GMC Tiara '95


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Auto op inspectie bij Chevrolet
 Bericht Geplaatst: vr jan 30, 2009 03:07 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Vond het ook al duur, maar het zijn de werkuren hoor. De stukken liggen rond die prijs die jullie noemden. Ik vermoed dat alles slecht toegankelijk is en het daarom zo veel tijd en geld kost. Maar goed, als het gemaakt is, ben ik tenminste zeker dat het goed gedaan is. Heb trouwens garantie. De van heeft zo goed als 5 jaar stil gestaan, vandaar de kapotte pakkingen...

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Auto op inspectie bij Chevrolet
 Bericht Geplaatst: za jan 31, 2009 14:34 
Offline
BESTUUR
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: di dec 09, 2008 21:40
Berichten: 1708
Woonplaats: Desteldonk Oost-Vlaanderen
Grapjas! :evil: :P

_________________
Dreams in silent progress...


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron