Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Dodge » Algemeen (Dodge)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: adressen voor dodge onderdelen, wrakken enz
 Bericht Geplaatst: wo sep 05, 2007 14:50 
ja, ok speedshop heeft veel, maar ze zijn duur,ze rekenen soms"de vlieger" of "de container"nogal duur,
waar halen de dodge rijders hun spul, weet je soms een paar wrakken staan of handelaars die goeie prijzen hanteren?

ik bestelde zonet een heater core bij speedshop(kachelradiator)
104 euro,,,op ebay staan ze voor 45 dollar(maar dan kan de verzending en tax oplopen) maar ik ben zeker,,dit soort veel gevraagde slijtage-onderdelen die in vele types passen komen toch niet per stuk uit amerika, die liggen hier al heel lang in belgie of nederland. waarom is er zo een groot prijsverschil tussen amerika en hier ??? tax??

ik zou nu toch eens willen rondbellen voor de prijzen te controleren al vind ik dat soms zelf vervelend.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo sep 05, 2007 14:55 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
Als je iets besteld in de states betaal je:
het transport
taks (10%voor auto dacht ik - 6% voor onderdelen)
en 21% BTW
+ bij speedshop e.d. betaal je ook nog hun contactpersoon in de States + hun winst
bijgevolg is het redelijk duur. het grote voordeel is wel dat de dollar laag staat.

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo sep 05, 2007 16:27 
het voordeel van speedshop is de mogelijkheid om te ruilen als het een verkeerd onderdeel is en het gaat bij hun vrij snel. drie dagen is daar de trend.
via rockauto.com kwam de verzending en tax op 131 dollar voor datzelfde radiatorke van 29 dollar. ik bestelde daar al heel veel, maar dit was me te duur. ik had nog nooit iets verkeerd, maar met zo een onderdeel wou ik nu geen risico nemen+ ik wil het heel snel want het is fris aan de kikker.


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do sep 06, 2007 09:07 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
kvind 104 euro voor een kachelradiatorke nu eigenlijk niet veel geld zenne. Zeker niet voor een dodge. Dus om te zeggen dat hij duurder zou zijn dan anderen, vind ik niet echt terecht.
En dat die spullen op Ebay aan 45 euro staan, tja... laten we het zo stellen...we weten waar ze naartoe gaan, maar we weten niet altijd van waar ze komen. Ebay is handig om contacten te leggen met een potentiele verkoper. Maar zomaar spullen via het internet kopen van een particulier, ga ik toch niet te rap doen.

Maar als ge echt op zoek zijt naar tweedehandsspullen en wrakken... dan zou ik je voorstellen naar Handiricars te rijden (als ge wil weten wat duur is...talk to the man...Die rekenen pas goed door vind ik persoonlijk.)
En in Kortrijk zou er ergens een depot zijn waar je 'groothandel' spullen kan bestellen. Dwz , dat je btwnummer nodig hebt.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do sep 06, 2007 15:53 
ik heb al bergen spul gekocht via ebay. nog nooit miserie gehad.
ik koop vooral tweedehands onderdelen die je hier niet vind.
ik heb wel ervaren dat je geluk moet hebben bij de inklaring, soms betaal je plots een hoop tax en btw (vooral op nieuwe dingen),en soms niets.

ik vind 104 ook niet zo extreem veel, alleen in amerika kosten ze nieuw minder dan de helft. tis vadertje staat die door nix te doen weeral eens maakt dat ze 30 a 40 euro verdienen door taxen op te leggen. .


Omhoog 
  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za sep 08, 2007 09:12 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04
Berichten: 164
Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
ik bestel ook vaak rechtstreeks op summit of opgi en moet zeggen laatste bestelling is de enige keer dat ik probleem heb ondervonden en dit is dan op een 30tal keer dat ik al iets bestelde.

idd onderdelen zijn erg goedkoop in amerika vooral vergeleken met de prestigieuze duitse automerken, het zijn de BTW, Invoer tax en verzendingskosten die het doe oplopen zoals fastkid al zei.

wat ik wel al deed was bij speedshop is grote onderdelen bestellen aangezien ze deze in container stoppen valt de verzendingskost erg goed mee, je moet wel rekening houden met het feit dat dit een maand of 2 kan duren tegen dat je jouw onderdelen kan gaan afhalen.

_________________
EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project
http://elcamino72.spaces.live.com/


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za sep 08, 2007 12:47 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
mja, en een bestelbon maken op dit forum waarop iederee kan invullen wat ie nodig heeft, om die vervolgens door speedshop te laten uitvoeren, zouden we ook wel kunnen doen. Ware het niet, dat je dan met het risico zit, dat ge uw geld niet ziet.
Jammer eigenlijk, want we zouden heel wat geld uitsparen op die manier.


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Dodge » Algemeen (Dodge)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron