Auteur |
Bericht |
earthforceone
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: za okt 11, 2008 16:42 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
Hoi Taz,
Eerste werk : Motorkap (schelp aan binnezijde) eraf halen en alle rubberen slangen nazien op scheurtjes en lekken. Ook de vacuumaansluitingen op het blok nazien of ze niet los staan. Doe dat met een draaiende motor (wel opletten dat ge uit de buurt blijft van de poullies want anders zijt ge een paar vingers kwijt) en luister naar toerentalverhogingen of verlagingen als ge de slangen afloopt. Als je dit gewaar wordt bij een bepaalde slang of aansluiting dan zit je daar met een vacuumlek. Heb je onlangs geen backfire gehad? Het kan zijn dat daardoor een slang gesprongen is of dat ze losgevlogen is. Het is namelijk zo dat zo'n boitte ook vacuum nodig heeft om optimaal te kunnen werken.
Ik heb, toevallig, vanmorgend net hetzelfde voorgehad als jij hier vertelt en bij mij was het een vacuumlek.
Als het geen losse slang is dan kan het de kabel zijn die van de commander van de carburator naar de boitte loopt. Ge moet gewoon zoeken op uwe carburator naar een onderdeel waar vanalle (velo)kabels toelopen en vertrekken. Dat onderdeel is de commander. Uwe gaskabel is er ook op aangesloten en bedient de vlinderkleppen van de carburator. Als die boitte kabel te slap of te strak staat (meestal is dat te slap, hoor) dan schakelt die boitte ook niet meer optimaal. Uw boitte moet namelijk ook weten hoeveel gas ge aan't geven zijt opdat ze de juiste versnelling kan kiezen. Uwe kick-down is daar ook op aangesloten.
Dat alles beter werkt als de motor warm staat is te wijten aan het feit dat de olie in de boitte goed op druk staat. Van het ogenblik ge even stil staat (aan lichten of aan het einde van een afrit) mindert de druk in uw boitte en kan het zijn dat die terug kuren verkoopt. Ook als er genoeg olie inzit. Dus kijk ook uw oliepeil van uw boitte na (met draaiende motor en op temperatuur en eerst alle vitesses doorlopen van R naar 1 op een rustige manier terwijl je op de rem duwt) als er genoeg olie inzit zéker niet gaan bijvullen.
Kijk dat eerst al eens na en laat eventueel iets weten via dit topic.
Veel suc6
Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
starcraft
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: za okt 11, 2008 21:55 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: di aug 12, 2008 00:16 Berichten: 113 Woonplaats: deventer(NL)
|
Het betreft hier een th700r4 toch?? Deze heeft geen aansluiting van vacuum, en je hebt je olie ververst hoe zag het eruit? en zat er ijzervijzels op het magneet in je pan??
Groeten Enrique.
|
|
|
|
|
earthforceone
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: zo okt 12, 2008 13:30 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
Kijk het oliepeil goed na.voor je vertrekt. Laat desnoods de motor eerst op temperatuur komen voordat je dit gaat doen en vul, indien nodig atf olie bij. Als je zegt dat het beter gaat als de motor warm staat dan denk ik wel dat het haalbaar is. Toch zou ik er een rustige rijstijl op na houden (geen kick downs e.d.)
Allee, hopelijk geraak je zonder brokken thuis en is het euvel snel opgelost.
Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: zo okt 12, 2008 15:04 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
Als je olie op je boite doet, moet je wel alle versnellingen aflopen he Dus een tijdje in 1ste, 2de, D, D+ en in reverse. Dan zal je merken dat er veel meer in kan dan 6 liter. Je moet die overgangen zien gelijk sluizen aan een rivier. Telkensje een versnelling versmijt, sluit de ene sluisgang zich en gaat een andere open.
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
starcraft
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: zo okt 12, 2008 16:44 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: di aug 12, 2008 00:16 Berichten: 113 Woonplaats: deventer(NL)
|
Grijze smeurie is hoogst waarschijnlijk ijzervijzels vermengd met olie dit duidt op slijtage van je bak hoeft perse niet ernstig te wezen hoor maar meer dan een lepel is wel zorgwekend . Tot zover bekend heb je dus wel een th700r4 dus GEEN vacuum op je bak dus dit kun je uitsluiten. Ben dus bang voor revisie(hoop natuurlijk ie voor je )Succes verder.
Groeten Enrique.
|
|
|
|
|
Koffietje
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: zo okt 12, 2008 17:01 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41 Berichten: 702
|
Ik EIS een technisch woordenboek !!!! (Want ik kan weer op die naam niet komen...) Ik denk eerder dat het gewoon je schuivertjes zijn die niet goed functioneren. En das eigenlijk niet zo duur. Maar moet wel gedemonteerd worden. Ik zou je aanraden om dat zo snel mogelijk te laten repareren en er echt niet meer mee rond te rijden. (Want je maakt het alleen maar erger dan).
_________________ 200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.
|
|
|
|
|
starcraft
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: zo okt 12, 2008 21:54 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: di aug 12, 2008 00:16 Berichten: 113 Woonplaats: deventer(NL)
|
taz schreef: Ah ja,, waaraan kan ik zien welke boite er bij mij onder zit? greetz Aan de vorm van je pan. Enrique.
|
|
|
|
|
starcraft
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: zo okt 12, 2008 22:02 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: di aug 12, 2008 00:16 Berichten: 113 Woonplaats: deventer(NL)
|
|
|
|
|
amtrans
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: ma okt 13, 2008 20:06 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46 Berichten: 266 Woonplaats: dordrecht
|
|
|
|
|
amtrans
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: ma okt 13, 2008 20:16 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46 Berichten: 266 Woonplaats: dordrecht
|
klopt.. van 1982 tot 1992/93 een th700r4, daarna de electronische broer de 4L60E... aan een TH700r4 zit geen vacuum... enige wat je afkan stellen is de tv kabel...dat is de kabel die van de carb naar de transmissie gaat. als je bij stilstaande motor vol gas geeft moet de tv kabel compleet uit getrokken zijn. groeten: amtrans www.amtrans.nlinfo@amtrans.nl+31 612251973
|
|
|
|
|
amtrans
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: ma okt 13, 2008 20:37 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46 Berichten: 266 Woonplaats: dordrecht
|
als je niets doet en het kabeltje zit verkeerd kun je de bak slopen... is simpel... zonder draaiende motor volgas geven en kijken of de kabel wel helemaal op zijn eind zit... En over de olie,, wat is te veel?? iets over max of 4cm...... hoor van je.. groeten amtrans www.amtrans.nl] info@amtrans.nl+31 612251973
|
|
|
|
|
amtrans
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: ma okt 13, 2008 20:45 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46 Berichten: 266 Woonplaats: dordrecht
|
als dit met draaiende motor is is het idd best veel te veel... met stilstaande motor is dit aardig op peil... groeten amtrans www.amtrans.nlinfo@amtrans.nl+31 612251973
|
|
|
|
|
amtrans
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: ma okt 13, 2008 20:46 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46 Berichten: 266 Woonplaats: dordrecht
|
altijd met draaiende motor peilen...
groeten amtrans
|
|
|
|
|
amtrans
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: ma okt 13, 2008 20:56 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46 Berichten: 266 Woonplaats: dordrecht
|
|
|
|
|
amtrans
|
Berichttitel: Re: toch nog steeds problemen met de bak Geplaatst: ma okt 13, 2008 21:10 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: za dec 22, 2007 20:46 Berichten: 266 Woonplaats: dordrecht
|
|
|
|
|
|