Auteur |
Bericht |
insanity
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: vr okt 10, 2008 08:13 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24 Berichten: 294 Woonplaats: zwevegem
|
da laatse postje had ek nie gezien, exuses daarvoor
_________________ www.bsca.be
|
|
|
|
|
earthforceone
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: vr okt 10, 2008 12:15 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
insanity schreef: da laatse postje had ek nie gezien, exuses daarvoor Geen probleem hoor. 't Is ook al een lang topic aan't worden, hé. Da's wel normaal dat je dan al eens iets overslaat. Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
insanity
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: vr okt 10, 2008 13:08 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: zo mei 06, 2007 18:24 Berichten: 294 Woonplaats: zwevegem
|
is nie van overslaan, is maar dak altijd, door dak zoveel werk heb, maar vluchtig opt forum raak. zijt ge zeker da g uw stukken bij summit wil bestellen? geen slechte reklame voor summit hoor maar tegen da de verzending en de taksen erbij gekomen zijn ben je goedkoper af bij Lewis. Mss een interressant weetje, volgend jaar (met het paasweekend)komt hem naar het 30 jarig bestaansfeest van bsca. da wordt gevierd in de nekkerhal te mechelen, met een indoorshow met enkel wagens van BSCA leden. meer daarover in een apart topic dat later komt
_________________ www.bsca.be
|
|
|
|
|
earthforceone
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: za okt 11, 2008 12:16 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
insanity schreef: is nie van overslaan, is maar dak altijd, door dak zoveel werk heb, maar vluchtig opt forum raak. Aha, vandaar dus ! 't Is U vergeven zenne. insanity schreef: zijt ge zeker da g uw stukken bij summit wil bestellen? geen slechte reklame voor summit hoor maar tegen da de verzending en de taksen erbij gekomen zijn ben je goedkoper af bij Lewis. Mss een interressant weetje, volgend jaar (met het paasweekend)komt hem naar het 30 jarig bestaansfeest van bsca. da wordt gevierd in de nekkerhal te mechelen, met een indoorshow met enkel wagens van BSCA leden. meer daarover in een apart topic dat later komt Ja, van die "Lewis" heb ik al veel gehoord. Hij heeft ook een interessante website. Ben daar ook al eens gaan rondneuzen. Het is maar alleen dat Ronald meestal alles besteld bij Summit omdat ze een "delivery at the door policy" er op na houden en ook omdat hun catalogus méér dan uitgebreid is. Ronald weet ook excact welke stukken hij zou moeten bestellen en zal ook zeker zijn dat ze ook gaan passen op dat blok. Maar, ik ga het er zeker met hem over hebben en we zullen wel eens contact opnemen met Lewis voor meer informatie te verkrijgen. Momenteel loopt alles zoals het moet maar ik ben alleen nog aan't twijfelen wat voor soort cilinderkoppen ik ga gebruiken. Origineel staan er #193 koppen op maar die zijn niks waard boven de 3500 toeren. Ik zoek naar koppen die veel koppel geven in de lage toeren maar die nog steeds blijven presteren tot 5500 toeren. Zulke koppen vinden is geen probleem, maar ik zou een "cast number" moeten hebben (zoiets dat eindigt met de cijfers #191 ,#192 of #194 etc . . . ) elke casting nummer geeft aan waar die cilinderkoppen juist goed voor zijn. De ene nummer geeft aan dat ze goed zijn voor topsnelheid terwijl een ander nummer weer aangeeft dat ze goed zijn voor een efficienter benzineverbruik. Bij de meeste leveranciers spreken ze helaas niet over die nummers. Bij mijn motor moeten die nummers eindigen op #19* (*= een cijfer) want anders passen ze niet op het blok zelf. Misschien dat Lewis daar wel raad mee weet. Bedankt voor de info. Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
joff
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: za okt 11, 2008 14:14 |
|
|
jeeuj den throttle body staat erop se best money ever spend mijn van gaat van goed naar beter in een uurke of twee heb geen fotos , maar heb dus de oude body verwijderd , en den oude die vol met zand, vuil en vetzakkerij zat ne keer GOEEED uitgekuist en da spel geeft goe nu merci ivan
|
|
|
|
|
earthforceone
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: za okt 11, 2008 16:10 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
joff schreef: jeeuj den throttle body staat erop se best money ever spend mijn van gaat van goed naar beter in een uurke of twee heb geen fotos , maar heb dus de oude body verwijderd , en den oude die vol met zand, vuil en vetzakkerij zat ne keer GOEEED uitgekuist en da spel geeft goe nu merci ivan Euh ok? Wil je nu eigenlijk zeggen dat je die TBI body al bent komen halen bij Ronald? (voor de andere leden die nu niet meer kunnen volgen : Joff zou de oude TBI body die van het blok in dit topic komt overnemen voor een prikje.) Heb je dan al betaald aan Ronald? 't Is maar dat ik weet waaraan en waaraf, hé. Allee, ben content dat uw Van nu wel beter rijd. Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
joff
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: za okt 11, 2008 16:27 |
|
|
pm
|
|
|
|
|
bleu bear
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: za okt 11, 2008 18:00 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: do sep 27, 2007 16:40 Berichten: 904 Woonplaats: Deinze Oost vlaanderen
|
deze topic is echt de max Kga da zekers blijven volgen Kheb me der zelfs een abonement op genomen dat ik niets mis
Doe zo verder
Greats BLEU BEAR
_________________ CHEVY 5.7 GLADIATOR CONVERSION VAN LIFE IS GREAT WHEN YOU DRIVE A V8BALUBA Conversions inc.COTD's Kustom Shop
|
|
|
|
|
Elky
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: ma okt 20, 2008 20:27 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: zo jan 08, 2006 23:04 Berichten: 164 Woonplaats: Merelbeke, Oost-Vlaanderen
|
Idd erg intressante topic. Was me nog maar net opgevallen. Mooi werk EathforceOne, zal dit volgen zeker verder volgen.
Ik heb ook nog veel stukken besteld via summit en rechtstreeks laten thuisleveren, erg gemakkelijk maar zeer duur, vraag me niet waarom maar UPS lapte gemiddeld 1/3 tot soms de helft vaan het aankoop bedrag erbij, deels voor douane en BTW maar de uitzinnige prijs voor verzending is de reden waarom ik er mee gestopt ben.
Als je bij summit besteld zal het goedkoper zijn om bij bijvoorbeeld naar Six-Pack speedshop te gaan, die als ik me niet vergis 1dollar=1€ regel hanteert, weet niet of dit nu nog zo is, weet wel met crisis en zo of naar een adres in de states laten shippen en van daaruit als geschenk laten opsturen zo ontloop je heel de BTW en de verzending zal ook goedkoper zijn aangezien summit binnen amerika vanaf een bepaald bedrag gratis verzend. Maar het is moeilijk een betrouwbaar contact te hebben in de states, die daartoe bereid is.
Ik bestel ook vaak bij OPGI en die gebruiken fedex en die zijn stukken goedkoper als UPS. maar jammer genoeg is OPGI bijna enkel en alleen voor resto onderdelen voor chevy A-Body's.
Voor je iets besteld informeer goed of je dezelfde stukken niet goedkoper kan aankopen via een ander kanaal als Summit. Ik ben dit nu ook van plan voor de Body-Off, heb dit maar geleerd na al heel wat centjes betaald te hebben aan verzendingskosten
dit enkel ter informatie keep up the good work
_________________ EX-Vanner met El Camino 72 Restauratie project http://elcamino72.spaces.live.com/
|
|
|
|
|
earthforceone
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: ma okt 20, 2008 22:55 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
@Elky
Bedankt voor deze nuttige tip. Ik ga dat zeker in gedachten houden. Momenteel liggen de werken weer stil maar hoop volgende week toch weeral een beetje verder te kunnen gaan doen. Waar we onderdelen gaan bestellen is eigenlijk nog niet echt vastgelegd, we gaan gewoon goed rondkijken en prijzen vergelijken.
Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
starcraft
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: ma okt 20, 2008 23:03 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: di aug 12, 2008 00:16 Berichten: 113 Woonplaats: deventer(NL)
|
amtrans schreef: ok mannen... even voor de hollander,,,, wat zijn cullassen????? groeten: amtrans http://www.amtrans.nlinfo@amtrans.nl+31 612251973 Hey Amtrans ,,gaan we toch nog een beetje het Belgische taal leren he Goed bezig mannen alleen nog een èèn vraagje is het mogelijk om ook even je uitgaven te noteren?? Dan maak je misschien de stap voor een ander wat makkelijker Alvast bedankt en vooral doorgaan Groeten Enrique.
|
|
|
|
|
earthforceone
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: za nov 01, 2008 11:24 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
Vandaag ga ik verder werken aan het blok.
De cilinderkoppen gaan gedemonteerd worden en we gaan ook beginnen met het blok en de onderdelen te poetsen. Daarvoor gebruik ik white spirit en verfafbijtmiddel.
Uiteraard gaan er weer foto's genomen worden die ik later op deze avond zal posten.
Tot dan!
Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
earthforceone
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: za nov 01, 2008 14:32 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
Het poetsen van het blok doe ik dus met white-spirit, da's een voor de hand liggende keuze die ik wss niet hoef uit te leggen. Het verfafbijtmiddel gebruik ik om de verf van het blok te verwijderen (nogal wiedes, me dunkt ). Later ga ik dit spuiten of schilderen in het oranje. Ook de pakkingsrestanten heb ik verwijderd met een scherp plamuurmes en een schuursponsje. Het afbijtmiddel. Dit is een soort van "pap" dat je op de buitenkant van het blok smeert. Niet te krenterig zijn als je dit doet, die verf is nogal hardnekkig. 15 minuten laten trekken en wegschuren met een stalen borstel. De schuursponsjes komen gewoon van de GB Dit heb je zoal nodig om het blok te poetsen. Na een behandeling met White-spirit, een scherp plamuurmes en zo'n sponsje is dit het resultaat. Zo, nu snel verder werken en straks nog wat foto's plaatsen. Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
starcraft
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: za nov 01, 2008 16:12 |
|
|
Vanner |
Geregistreerd op: di aug 12, 2008 00:16 Berichten: 113 Woonplaats: deventer(NL)
|
Super leuk project om te volgen Zit er ook aan te denken dit te doen,verveel me Mijn Van staat in Spanje dus moet toch iets onder handen hebben Blijf het volgen, succes man en plaats maar veel foto`s Enrique.
|
|
|
|
|
earthforceone
|
Berichttitel: Re: Reviseren van een Chevy Small Block. Geplaatst: za nov 01, 2008 18:29 |
|
|
Vanner |
|
Geregistreerd op: wo jul 30, 2008 18:52 Berichten: 662 Woonplaats: Behind the wheel
|
starcraft schreef: Super leuk project om te volgen Zit er ook aan te denken dit te doen,verveel me Mijn Van staat in Spanje dus moet toch iets onder handen hebben Blijf het volgen, succes man en plaats maar veel foto`s Enrique. Bedankt voor de leuke feedback, Enrique! Zo, de dag zit er weeral op. Het werk is niet echt goed opgeschoten want dat reinigen en poetsen... Daar kruipt toch wel veel tijd in en het is nog niet geheel naar mijn goesting. Ik had dus gehoopt van op zijn minst al één cilinderkop uiteen te kunnen zwieren maar ben er dus nog niet toe gekomen. Da's dus voor een volgende keer. De meeste smeerlapperij is voornamelijk uit die ene cilinderkop gekomen die ik vandaag onder handen heb genomen. Daar zat veel aangekoekt vet aan. Het blok zelf viel nog heel goed mee. Het blok voor de tweede maal ingesmeerd met het afbijtmiddel. Nogmaals : niet te zuinig zijn met dit product aangezien de verf nogal "nukkig" is. Voor . . . . . . en na. Dan onze beste kameraad er op los gelaten : De slijpschijf met schuurborstel. En dit is het resultaat. De cilinderkop. Reinigen met white-spirit. De pakkingsrestanten verwijderen met scherpe beitel en schuursponsje. Al het vet wegkrabben met een plamuurmesje. Dit kwam er allemaal uit. Ook de cilinderranden kan je best aanpakken met een scherpe beitel om de pakkingsrestanten te verwijderen. Wel voorzichtig zijn dat je geen klep beschadigd! Voila, de volgende keer dus nog verder poetsen en schuren en hopelijk kan ik dan eens zo'n colinderkop uit elkaar zwieren. Greetz earthforceone
_________________ Chevrolet Alero 2001 150ci - 141hp
|
|
|
|
|
|