Inloggen    Forum    Registreren    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: stuurhuis chevy G20
 Bericht Geplaatst: zo aug 03, 2008 14:31 
dag manne hier ben ik weer :)

en als ik men stuur helemaal links of rechts draai , dan schuurt en piept da , alsof er iets me de riem is ofzo?is het stuurhuis bij te stellen?

ik heb een 5.7 tbi motor erin liggen , is dit dan teken dat men multiriem versleten is?
als ik voor het rode licht sta te wachten hoor ik dat soms ook , vele minder , en als ik dan aan men stuur draai zachtjes , dan is dat geluid weg

evenals de van dwijlt precies wat , wat wil zeggen dat ik op de autostrade van links naar rechts stuur eventuele info of tips zijn zeker welkom!


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: stuurhuis chevy G20
 Bericht Geplaatst: zo aug 03, 2008 17:53 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
ik heb da ook. ik heb nochtans onlang een nieuwe servopomp...

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuurhuis chevy G20
 Bericht Geplaatst: zo aug 03, 2008 18:32 
da scheurend piepen?

of da zweven?


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: stuurhuis chevy G20
 Bericht Geplaatst: ma aug 04, 2008 11:22 
Offline
Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: wo apr 11, 2007 09:41
Berichten: 702
kWil niet grootsig doen of zo...maar dat is het riempje van je servopomp die je hoort piepen. Probeer eens om er gewoon wat talkpoeder aan te doen.
Normaal is dat piepen meestal bij nat weer (als je pas gestart hebt, of als je motor nat kan geworden zijn door condens of zo...) . Dan sleept je riempje over dat wiel. Door er talkpoeder op te doen, neem je het vocht weg (gelijk bij babybilletjes) en zou dat piepen moeten opgelost zijn.
Is dat niet het geval, probeer dan eens hetzelfde talkpoedertrucje met je grote aandrijfriem. (tKan evengoed je aircopomp of iets anders zijn die sleept...)

Dat "dweilen", kan verschillende oorzaken hebben. Dat is iets wat je moet oplossen via "trial and error". Begin met je bandenspanning te controleren. Die moet op allevier de banden gelijk zijn.
Lukt dat niet, kijk dan naar de zijkant van je banden. Als de ene zijkant meer versleten is dan de andere, dan wijst dat er op dat je banden verkeerd of niet zijn uitgelijnd. Effe naar de garage, laten uitlijnen (kost 10 euro of zo) en dan weer de baan op.
Let wel...ga dat dweilen niet gaan testen op het rechtse rijvak van een snelweg. Want door de spoorvorming van de vrachtwagens, gaan onze Vans ook altijd dweilen daar (omdat die banden zich in die sporen willen zetten). En bij stevige zijwind , durven de Vans ook nogal eens nukkig doe.

Werkt dit nog niet, kijk dan naar je remblokken. soms zijn remleidingen en remblokken zodanig versleten dat ze blijven plakken aan je remschijven. Doordat ze blijven plakken, gaat je wagen beginnen slingeren. (Meestal zie je dan op je velgen ook een zwart poeder liggen, vooraan.)

Is dit nog niets, ga dan kijken naar je schokdempers. Als daar te veel speling op zit, dan krijg je ook vaak dweileffect bij hogere snelheden. Gewoon effe a la Macgyver op de zijkant van je capeau gaan springen. De wagen mag maximaal 2 keer opveren.

Is dit nog niets, dan moet je es naar je pitmanarmen kijken (maar die waren nog maar pas vernieuwd zeker he?).

Is dit nog niets, dan kan je eens je wagen vooraan opkrikken, zodat beide voorwielen van de grond zijn. Op je stuur mag maximaal 10 cm speling zitten (dit is het absolute maximum alvorens te worden afgekeurd bij de keuring, trouwens.). Dat wil zeggen, als je je stuur 10 cm de ene kant uitdraait, dat dan binnen die 10 cm aan je stuur, je wielen moeten mee reageren. Dit moet je ook controleren aan beide kanten. Is dit niet het geval, dan zou dat wel kunnen liggen aan je servopomp. Is er niets mis met je servopomp, dan pas moet je beginnen kijken naar je stuurhuis.

Een goeie diagnosestelling, zal je "in the long run" , veel geld uitsparen. Misschien is alles dus al opgelost met wat talkpoeder. Of met een nieuw riempje.

_________________
200 liters of gas, 100 liters of gasoline and an idiot behind the wheel. I dare you to make me angry.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuurhuis chevy G20
 Bericht Geplaatst: ma aug 04, 2008 13:03 
eerst en vooral danku koffie

tweedes , ik heb een 350blok dus ene grote riem niet servoriem appart , en ik heb geen airco :)

pitman armen zijn niet vervangen ,

servo pomp en olie zijn nog goed

uitlijnen is de boodschap , maar dat kost me meer dan 10€ hoor!

mvg


Omhoog 
  
 
 Berichttitel: Re: stuurhuis chevy G20
 Bericht Geplaatst: ma aug 04, 2008 13:20 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd op: za nov 12, 2005 14:53
Berichten: 1208
Woonplaats: waregem
euh koffietje, het geluid dat hij maakt, is het een soort sissend geluid? Soms hoor je het geluid en als je het stuur iets verder over draait gaat het weer weg?

_________________
chevy g20 '92 lowtop van;
---my other ride... is your sister!---


Omhoog 
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stuurhuis chevy G20
 Bericht Geplaatst: di aug 05, 2008 16:55 
net terug van historic wheels , zweven is al iets beter maar nu is men stuur te stijf bena twee keer botsing gehad me fucking spoorvorming en dan een te stijf stuur .........pffff


Omhoog 
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Chevrolet & GMC » Mechanisch (Chevy & GMC)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron